Laaddrukregeling

Gestart door Henk855, 09-03-2010 15:41:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Henk855

Vanmiddag bij Estate Service een paar andere velgen laten monteren op de V70 2.5D, was 15 en nu 16" Rij daar weg en motormanagement lampje gaat branden dus weer terug. Kunnen niet uitlezen daar en werd doorgestuurd naar Ton van Kuyk in Alkmaar, daar de auto laten uitlezen en er kwam een storing uit: ECM-0039 Laaddrukregeling - Doorstroming te hoog. Ze hebben daar gelijk even de vacuumslangetjes gecheckt en niets kunnen vinden, storing gereset en deze is tot op heden ook niet meer terug gekomen. Wat houd deze storing in en kan dit een eenmalige storing zijn geweest? Valse lucht of weet ik veel??

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Henk855

Net weer retour uit Frankrijk en af en toe weer het motormanagement lampje aan, vooral in de bergen met de caravan er achter. Wat het rijden betreft geen enkel probleem als het lampje aan was. Vandaag laten uitlezen en weer code 0039 en volgens de monteur ligt het aan het turbodruk regel ventiel? Kost nieuw 85 euro maar wie kan mij meer vertellen over dit ventiel? Als het lampje aan ging dan ging hij exact 10 kilometer erna weer uit, het is een keer of 8 gebeurd tijdens de reis, en vooral als de wagen even flink moest trekken tegen een berghelling op.

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

toppertje

ik heb ook al een tijdje last van deze storing(ECM 0039)
tot op heden niet opgelost!
lees hier maar eens:http://www.volvo-forum.com/viewtopic.php?t=30667&highlight=

hakke026

Vanmorgen even bij de garage langsgeweest vanwege motormanagementlampje wat was gaan branden tijdens vakantie in Frankrijk in de bergen. (Zou het iets met die Franse bergen te maken hebben?) Nee serieus, de vacuumslangen zijn volgens mij de boosdoeners. Als je al een wat oudere auto hebt (die van mij is 11 jaar) dan zullen de rubber slangen wat scheurtjes gaan vertonen. Bij mij treed het probleem meestal op binnen 5 minuten nadat ik de auto pak. Afhankelijk van de temperatuur van de slangen zullen deze dus meer of minder stug zijn en als de motor dan even flink moet werken (bijvoorbeeld in de bergen) dan zal de motor wat meer bewegen in de motorrubbers t.o.v. het chassis en kunnen de scheurtjes dus open gaan staan. Dit is wat mij betreft de meest plausibele verklaring voor de storing.

Wout309t

Citaat van: hakke026 op 15-08-2011 13:45:40
Vanmorgen even bij de garage langsgeweest vanwege motormanagementlampje wat was gaan branden tijdens vakantie in Frankrijk in de bergen. (Zou het iets met die Franse bergen te maken hebben?) Nee serieus, de vacuumslangen zijn volgens mij de boosdoeners. Als je al een wat oudere auto hebt (die van mij is 11 jaar) dan zullen de rubber slangen wat scheurtjes gaan vertonen. Bij mij treed het probleem meestal op binnen 5 minuten nadat ik de auto pak. Afhankelijk van de temperatuur van de slangen zullen deze dus meer of minder stug zijn en als de motor dan even flink moet werken (bijvoorbeeld in de bergen) dan zal de motor wat meer bewegen in de motorrubbers t.o.v. het chassis en kunnen de scheurtjes dus open gaan staan. Dit is wat mij betreft de meest plausibele verklaring voor de storing.

Eindelijk iemand met een oplossing!
2011 V70 2.0T R-Design MT

Garrett

Hallo,

Achter de motor onder de afdek kap zit de turbo druk buis.
Aan de kant van de bijrijders kant loopt er een rubber leidinkje naar het turbo sensor.
Dat leidinkje zit over de nippel van de turbo druk buis geschoven, en dat nippeltje zit waarschijnlijk verstopt.
Even schoonmaken met een boortje door met de hand het boortje te bewegen.
Aan de andere kant zit ook zo'n nippel die zou je ook kunnen checken.
Als ik het over achter de motor heb, dan sta ik voor de auto.

gr Garrett.

Jans Duiven

Citaat van: sjors855 op 09-03-2010 15:41:09
Vanmiddag bij Estate Service een paar andere velgen laten monteren op de V70 2.5D, was 15 en nu 16" Rij daar weg en motormanagement lampje gaat branden dus weer terug. Kunnen niet uitlezen daar en werd doorgestuurd naar Ton van Kuyk in Alkmaar, daar de auto laten uitlezen en er kwam een storing uit: ECM-0039 Laaddrukregeling - Doorstroming te hoog. Ze hebben daar gelijk even de vacuumslangetjes gecheckt en niets kunnen vinden, storing gereset en deze is tot op heden ook niet meer terug gekomen. Wat houd deze storing in en kan dit een eenmalige storing zijn geweest? Valse lucht of weet ik veel??

Sjors

Wat zeg je nou? Kunnen ze dat niet uitlezen bij ET??    :(

mehn

Citaat van: Hans Duiven op 16-08-2011 18:41:49
Citaat van: sjors855 op 09-03-2010 15:41:09
Vanmiddag bij Estate Service een paar andere velgen laten monteren op de V70 2.5D, was 15 en nu 16" Rij daar weg en motormanagement lampje gaat branden dus weer terug. Kunnen niet uitlezen daar en werd doorgestuurd naar Ton van Kuyk in Alkmaar, daar de auto laten uitlezen en er kwam een storing uit: ECM-0039 Laaddrukregeling - Doorstroming te hoog. Ze hebben daar gelijk even de vacuumslangetjes gecheckt en niets kunnen vinden, storing gereset en deze is tot op heden ook niet meer terug gekomen. Wat houd deze storing in en kan dit een eenmalige storing zijn geweest? Valse lucht of weet ik veel??

Sjors

Wat zeg je nou? Kunnen ze dat niet uitlezen bij ET??    :(

Waar lees je ET? Ik lees ES ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Jans Duiven

Citaat van: mehn op 16-08-2011 19:00:26
Citaat van: Hans Duiven op 16-08-2011 18:41:49
Citaat van: sjors855 op 09-03-2010 15:41:09
Vanmiddag bij Estate Service een paar andere velgen laten monteren op de V70 2.5D, was 15 en nu 16" Rij daar weg en motormanagement lampje gaat branden dus weer terug. Kunnen niet uitlezen daar en werd doorgestuurd naar Ton van Kuyk in Alkmaar, daar de auto laten uitlezen en er kwam een storing uit: ECM-0039 Laaddrukregeling - Doorstroming te hoog. Ze hebben daar gelijk even de vacuumslangetjes gecheckt en niets kunnen vinden, storing gereset en deze is tot op heden ook niet meer terug gekomen. Wat houd deze storing in en kan dit een eenmalige storing zijn geweest? Valse lucht of weet ik veel??

Sjors

Wat zeg je nou? Kunnen ze dat niet uitlezen bij ET??    :(

Waar lees je ET? Ik lees ES ;D

Tja, ik vrees dat ik de leesbril erbij moet halen  ;D   :eusa_wall: