Spuitbusje bandenplak

Gestart door manvandemaan, 11-03-2010 00:43:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GeertG

Rij nu dikke 5 jaar op LPG en kreeg na de inbouw zo'n spuitbus erbij (dus geen plakspul).
Spuitbus ligt nog steeds in auto en in die jaren geen lekke band gehad  :)
Tijdens dagelijks gebruik ligt reservewiel dus gewoon thuis. Wanneer ik een keer een lekke band mocht krijgen, dan kijk ik wel hoe ik het dan regel om weer op weg te komen (inmiddels al wat mobiele nr's van medeforummers in mijn gsm geprogrammeerd  ;D).
Daarentegen gaat op langere stukken en vakantie het reservewiel gewoon mee puur uit voorzorg voor het ongemak.

Is dus allemaal een kwestie van risico nemen/beheersing....... :eusa_whistle:
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

KIM

Citaat van: V70 classic op 22-03-2010 18:22:18
Als jij op de snelweg op de linkerbaan lek rijdt wens ik je veel sk6 met je proppen schieter.
9 van de 10 keer is gewoon de gehele band naar de kl*ten gereden voordat je op de vluchtstrook zit, en is alleen een ander wiel nog een uitkomst.
Meestal is de gehele wang kort, een wang kan er slecht tegen dat de velg op dit gedeelte loopt.
Zit je wel met een band waarvan de koordlagen hoogstwaarschijnlijk gebroken zijn.
Daar wil jij dan een prop in duwen en gaan rijden.  :eusa_wall: .

Ik heb een paar keer meegemaakt dat ik een lekke band heb gereden. Echt niet dat die zo snel leeg liepen dat ik de vluchtstrook niet meer kan halen.
Als ik er een prop in schiet is dat alleen om huis of de garage te halen en niet om lekker met 200 te blijven doorknallen. Daar vervang ik de band want ik ga ook niet met een band met prop erin rijden.

S702.520V

Dan ben je er optijd bij geweest al die keren, vele mensen hebben dat geluk niet.

Een band kan in een lekke toestand al na 2 a 3 meter kapot gaan , dus op de vluchtstrook repareren met een koortje zou geen aanrader van mij zijn!!!

Citaat van: KIM op 30-03-2010 11:29:38
Citaat van: V70 classic op 22-03-2010 18:22:18
Als jij op de snelweg op de linkerbaan lek rijdt wens ik je veel sk6 met je proppen schieter.
9 van de 10 keer is gewoon de gehele band naar de kl*ten gereden voordat je op de vluchtstrook zit, en is alleen een ander wiel nog een uitkomst.
Meestal is de gehele wang kort, een wang kan er slecht tegen dat de velg op dit gedeelte loopt.
Zit je wel met een band waarvan de koordlagen hoogstwaarschijnlijk gebroken zijn.
Daar wil jij dan een prop in duwen en gaan rijden.  :eusa_wall: .

Ik heb een paar keer meegemaakt dat ik een lekke band heb gereden. Echt niet dat die zo snel leeg liepen dat ik de vluchtstrook niet meer kan halen.
Als ik er een prop in schiet is dat alleen om huis of de garage te halen en niet om lekker met 200 te blijven doorknallen. Daar vervang ik de band want ik ga ook niet met een band met prop erin rijden.

UserID6342

Citaat van: S702.520V op 30-03-2010 14:08:44
Een band kan in een lekke toestand al na 2 a 3 meter kapot gaan , dus op de vluchtstrook repareren met een koortje zou geen aanrader van mij zijn!!!
+ 1 Besides, waar haal je de lucht vandaan om de band weer op te blazen, dus dan moet je al een klein compressortje meenemen, als je dan alles bij elkaar neemt kun je veel beter je reservewiel gewoon in de auto laten want dan ben je en sneller en makkelijker klaar als al die losse toei bij elkaar.

S702.520V

Ok case closed!!!!!!!!!!!! haha
Citaat van: Dirk342 op 30-03-2010 14:47:56
Citaat van: S702.520V op 30-03-2010 14:08:44
Een band kan in een lekke toestand al na 2 a 3 meter kapot gaan , dus op de vluchtstrook repareren met een koortje zou geen aanrader van mij zijn!!!
+ 1 Besides, waar haal je de lucht vandaan om de band weer op te blazen, dus dan moet je al een klein compressortje meenemen, als je dan alles bij elkaar neemt kun je veel beter je reservewiel gewoon in de auto laten want dan ben je en sneller en makkelijker klaar als al die losse toei bij elkaar.

thuur

Citaat van: Dirk342 op 30-03-2010 14:47:56
Citaat van: S702.520V op 30-03-2010 14:08:44
Een band kan in een lekke toestand al na 2 a 3 meter kapot gaan , dus op de vluchtstrook repareren met een koortje zou geen aanrader van mij zijn!!!
+ 1 Besides, waar haal je de lucht vandaan om de band weer op te blazen, dus dan moet je al een klein compressortje meenemen, als je dan alles bij elkaar neemt kun je veel beter je reservewiel gewoon in de auto laten want dan ben je en sneller en makkelijker klaar als al die losse toei bij elkaar.

Klein compressortje op 12V kost 15 euro. Die heb ik dus standaard bij me.


Gr 8)

pwassink

Citaat van: thuur op 06-04-2010 00:51:45
Citaat van: Dirk342 op 30-03-2010 14:47:56
Citaat van: S702.520V op 30-03-2010 14:08:44
Een band kan in een lekke toestand al na 2 a 3 meter kapot gaan , dus op de vluchtstrook repareren met een koortje zou geen aanrader van mij zijn!!!
+ 1 Besides, waar haal je de lucht vandaan om de band weer op te blazen, dus dan moet je al een klein compressortje meenemen, als je dan alles bij elkaar neemt kun je veel beter je reservewiel gewoon in de auto laten want dan ben je en sneller en makkelijker klaar als al die losse toei bij elkaar.

Klein compressortje op 12V kost 15 euro. Die heb ik dus standaard bij me.


Gr 8)

Die zit ook bij de vialle (helaas is uw reservewiel weg) tankset, een kwampressortje,
maar of dat nu vlot gaat bij een volledig platte band met zon dingetje ?
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

thuur

Citaat van: pwassink op 06-04-2010 00:59:17
Citaat van: thuur op 06-04-2010 00:51:45
Citaat van: Dirk342 op 30-03-2010 14:47:56
Citaat van: S702.520V op 30-03-2010 14:08:44
Een band kan in een lekke toestand al na 2 a 3 meter kapot gaan , dus op de vluchtstrook repareren met een koortje zou geen aanrader van mij zijn!!!
+ 1 Besides, waar haal je de lucht vandaan om de band weer op te blazen, dus dan moet je al een klein compressortje meenemen, als je dan alles bij elkaar neemt kun je veel beter je reservewiel gewoon in de auto laten want dan ben je en sneller en makkelijker klaar als al die losse toei bij elkaar.

Klein compressortje op 12V kost 15 euro. Die heb ik dus standaard bij me.

Die zit ook bij de vialle (helaas is uw reservewiel weg) tankset, een kwampressortje,
maar of dat nu vlot gaat bij een volledig platte band met zon dingetje ?


Voor dat jij je shaggie op hebt is je band vol. Als ik telkens 50 cent moest betalen voor geblazen lucht bij de pomp was ik veel duurder uit geweest.


Gr ;)

Henk855

Deze pomp heb ik standaard in mijn reservewiel liggen. Kompleet lege band pompt hij op binnen 3 minuten. Niet de goedkoopste maar verder een super goede pomp. Merk is Michelin.

855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com