Spuitbusje bandenplak

Gestart door manvandemaan, 11-03-2010 00:43:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

UserID6342

Ook die proppen zijn m.i. kaaireparaties, en ja ik weet het de ANWB past ze ook nog steeds toe.  Het enigste goede reparatiemiddel voor een band is idd de rubbermanchetten van binnenuit.  Rest zijn allemaal van die 'wil wel, maar kan niet' oplossingen.  Die spuitbusjes moesten eigenlijk verboden worden want het kost je idd een nieuwe band.

V70 classic

Citaat van: Dirk342 op 12-03-2010 15:49:31
Ook die proppen zijn m.i. kaaireparaties, en ja ik weet het de ANWB past ze ook nog steeds toe.  Het enigste goede reparatiemiddel voor een band is idd de rubbermanchetten van binnenuit.  Rest zijn allemaal van die 'wil wel, maar kan niet' oplossingen.  Die spuitbusjes moesten eigenlijk verboden worden want het kost je idd een nieuwe band.

Kijk die proppen hebben het voordeel dat je ze kunt gebruiken als thuiskomer.
Als je dan bij de bandenboer bent die band eraf en kijken wat de schade aan de binnenkant is.
Vervolgens een manchet erover en klaar ben je.

Met die prut ben je je band gewoon kwijt.
Het zou gewoon verboden moeten zijn die troep.
En 9 van de 10 keer mislukt de reparatie omdat je niet optijd stil stond.
Sta je mooi voor l#l met dat spuitbusje ;D.
Dan maar zo een fietswiel.
Is ook niet alles want off mogen ze niet voor liggen maar je bent wel aan het rijden  :eusa_whistle: .
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Henk855

Spuitbusje mag dan prut zijn maar als je een lekke band hebt en ook nog een 2de lekke band krijgt ben je blj zo'n busje bij je te hebben. Kan het volmondig be-amen. 1600 meter hoog in de Alpen een lekke band, reserve wiel er onder en nog geen 5 kilometer verder de 2de lekke band, neem maar van mij aan dat je dan blij bent een bus ,,prut,, bij je te hebben.

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

elianmars

Citaat van: sjors855 op 12-03-2010 18:36:40
Spuitbusje mag dan prut zijn maar als je een lekke band hebt en ook nog een 2de lekke band krijgt ben je blj zo'n busje bij je te hebben. Kan het volmondig be-amen. 1600 meter hoog in de Alpen een lekke band, reserve wiel er onder en nog geen 5 kilometer verder de 2de lekke band, neem maar van mij aan dat je dan blij bent een bus ,,prut,, bij je te hebben.

Sjors

Ja, zo ken ik er nog wel één. Je busje is leeg en tien kilometer verderop krijg je een derde lekke band. En dan?  :eusa_think: ;D

Twee lekke banden op één dag is gewoon dikke pech.

Freakybaby

Citaat van: elianmars op 13-03-2010 01:23:47
Citaat van: sjors855 op 12-03-2010 18:36:40
Spuitbusje mag dan prut zijn maar als je een lekke band hebt en ook nog een 2de lekke band krijgt ben je blj zo'n busje bij je te hebben. Kan het volmondig be-amen. 1600 meter hoog in de Alpen een lekke band, reserve wiel er onder en nog geen 5 kilometer verder de 2de lekke band, neem maar van mij aan dat je dan blij bent een bus ,,prut,, bij je te hebben.

Sjors

Ja, zo ken ik er nog wel één. Je busje is leeg en tien kilometer verderop krijg je een derde lekke band. En dan?  :eusa_think: ;D

Twee lekke banden op één dag is gewoon dikke pech.

Dat is me al een keer gelukt, 2 lekke banden op 1 dag... Beide rechterbanden. De voorband sprong meteen lek, bij tankstation gewisseld, toch even via de peugeot dealer en 35 euro betaald om de band te laten plakken.. Begin van de avond rechtsachter ook lek. Toen was ik wel blij dat ik dat toch gedaan had voor die €35,-
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

S702.520V

Waar komt deze interessante theorie vandaan?

Ik demonstreer al jaren bandenreparatiematerialen , maar ik heb deze woorden nog nooit gebruikt.

Natuurlijk word een band zwakker door een koortjesreparatie, maar bij een combireparatie is de band net zo sterk als voor de lekkage
Citaat van: Turbo-Geek op 11-03-2010 09:28:14
Citaat van: cas op 11-03-2010 09:21:02
t is zooi.... je kan je band dr na weggooien. is het niet een idee, om je eigen proppentrekker aan te schaffen?

In principe raak je je hoge snelheids rating kwijt als de band door de bandenboer gefixed is, dus als je op safe wilt spelen moet je toch aan een andere band.
Ik rijd al heel wat jaartjes en heb NOG NOOIT met een lekke band gestaan .... (afkloppen)

manvandemaan


cas

#22
Citaat van: S702.520V op 15-03-2010 14:32:16
Waar komt deze interessante theorie vandaan?

Ik demonstreer al jaren bandenreparatiematerialen , maar ik heb deze woorden nog nooit gebruikt.

Natuurlijk word een band zwakker door een koortjesreparatie, maar bij een combireparatie is de band net zo sterk als voor de lekkage
Citaat van: Turbo-Geek op 11-03-2010 09:28:14
Citaat van: cas op 11-03-2010 09:21:02
t is zooi.... je kan je band dr na weggooien. is het niet een idee, om je eigen proppentrekker aan te schaffen?

In principe raak je je hoge snelheids rating kwijt als de band door de bandenboer gefixed is, dus als je op safe wilt spelen moet je toch aan een andere band.
Ik rijd al heel wat jaartjes en heb NOG NOOIT met een lekke band gestaan .... (afkloppen)

is mij verteld door mijn lokale bandenboer, maar sta open voor een tegen argument. ( die spuitbus zooi dan) dat spuitbus spul, kan misschien wel repareren, maar ook voor onbalans zorgen?? en evt na balanceren dat het zich verplaatst en weer opnieuw uit balans raakt? ik weet het niet hoor, ik denk gewoon een beetje door.

betreft snelheidsrating, IK ga voor safe, en ga mooi niet met een geplakte band 220 of meer rijden. wie dat wel doen wil, ga je gang. dus niet met een prop, of lapje rubber met superglue aan de binnenkant.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

UserID6342

Citaat van: cas op 22-03-2010 16:30:02
is mij verteld door mijn lokale bandenboer, maar sta open voor een tegen argument. ( die spuitbus zooi dan) dat spuitbus spul, kan misschien wel repareren, maar ook voor onbalans zorgen?? en evt na balanceren dat het zich verplaatst en weer opnieuw uit balans raakt? ik weet het niet hoor, ik denk gewoon een beetje door.
betreft snelheidsrating, IK ga voor safe, en ga mooi niet met een geplakte band 220 of meer rijden. wie dat wel doen wil, ga je gang. dus niet met een prop, of lapje rubber met superglue aan de binnenkant.
Ik heb net vandaag mijn band gerepareerd, zie Blogje.  Gewoon zoals het hoort, bandje van de velg eraf, gaatje groter boren en een tapse rubber manchet door het gat heentrekken met aan de binnenkant vulcaniseermiddel, goed aangerold met een roller aan de binnenkant van de band.  Band weer om de velg heen, oppompen, het rubber stukje wat eruit komt afsnijden en het wiel goed balanceren.  Met deze band durf ik gerust en zonder ook maar enige twijfel > 200 te rijden, geen enkel probleem mee.  Band is net zo sterk gerepareerd als dat het origineel was.  Bovendien zorgt buiten het vulcaniseermiddel om ook de bandenspanning dat de manchet op zijn plek blijft.

KIM

Citaat van: V70 classic op 11-03-2010 09:48:26
Dus het reservewiel moet gewoon wettelijk verplicht worden.

Wat een onzin!
Onze auto's zijn gewoon met reservewiel afgeleverd hoor! Als je op LPG rijdt en je hebt onderbouw, dan is zo'n reservewiel (die je echt bijna nooit nodig hebt) alleen maar een sta-in-de-weg en onnodige ballast.

Zoals al aangegeven is de band bij de meeste lekken toch al niet meer bruikbaar onder de gemiddelde auto dus zou het handig zijn een noodreparatie aan te brengen om in ieder geval bij de garage te komen. Zo'n prop is daarvoor een mooie oplossing; zelfs de ANWB gebruikt ze.

Maar even on-topic:
Ik had voor mijn auto ook een busje vloeistof gekocht en geprobeerd een band te hestellen met een beschadiging in de wang nabij het loopvlak. Helaas functioneerde het niet en bleef de plug van de ANWB door dat spul ook bijna niet meer zitten.
Op dit moment rijd ik met niks rond en op vakantie neem ik tot op heden wel een reservewiel mee. Dan maakt het toch niet meer uit met al die zooi die ik meeneem.
Ik schaf het in ieder geval niet meer aan, voor mij komt er hooguit nog een proppenschieter.

V70 classic

Citaat van: KIM op 22-03-2010 17:35:44
Citaat van: V70 classic op 11-03-2010 09:48:26
Dus het reservewiel moet gewoon wettelijk verplicht worden.

Wat een onzin!
Onze auto's zijn gewoon met reservewiel afgeleverd hoor! Als je op LPG rijdt en je hebt onderbouw, dan is zo'n reservewiel (die je echt bijna nooit nodig hebt) alleen maar een sta-in-de-weg en onnodige ballast.

Zoals al aangegeven is de band bij de meeste lekken toch al niet meer bruikbaar onder de gemiddelde auto dus zou het handig zijn een noodreparatie aan te brengen om in ieder geval bij de garage te komen. Zo'n prop is daarvoor een mooie oplossing; zelfs de ANWB gebruikt ze.

Maar even on-topic:
Ik had voor mijn auto ook een busje vloeistof gekocht en geprobeerd een band te hestellen met een beschadiging in de wang nabij het loopvlak. Helaas functioneerde het niet en bleef de plug van de ANWB door dat spul ook bijna niet meer zitten.
Op dit moment rijd ik met niks rond en op vakantie neem ik tot op heden wel een reservewiel mee. Dan maakt het toch niet meer uit met al die zooi die ik meeneem.
Ik schaf het in ieder geval niet meer aan, voor mij komt er hooguit nog een proppenschieter.

Als jij op de snelweg op de linkerbaan lek rijdt wens ik je veel sk6 met je proppen schieter.
9 van de 10 keer is gewoon de gehele band naar de kl*ten gereden voordat je op de vluchtstrook zit, en is alleen een ander wiel nog een uitkomst.
Meestal is de gehele wang kort, een wang kan er slecht tegen dat de velg op dit gedeelte loopt.
Zit je wel met een band waarvan de koordlagen hoogstwaarschijnlijk gebroken zijn.
Daar wil jij dan een prop in duwen en gaan rijden.  :eusa_wall: .
En met vakantie gaat het thuiskomertje gewoon in het zijvak en gaat b.v. de zwemkleding ed onderin.

Maar goed ieder zijn mening, ik vindt het best als een ander staat te kloten met een lekke band.
Ik heb er binnen 10 min een ander wiel onder staan.
Mag je maar 80 meen ik maar we zijn aan het rijden.

Ronald
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

rogerV701998

#26
Ik heb jaren geleden met mijn Lease auto met gas onderbouw in Assen met een lekke band gestaan. Het reservewiel lag in mijn garage in Roermond. :eusa_shifty:

Ik had ook zo'n spuitbusje bij me maar omdat ik ± 145 km/uur reed toen ik ondekte dat ik een lekke band had (en er dus nog even mee gereden heb) was er van de band weinig meer over. De wangen waren redelijk doorgesleten en het spuitbusje bood dus ook geen uitkomst meer. Vanaf toen altijd weer het reservewiel in de auto.

manvandemaan

Sja, het wordt langzaam duidelijk:
Voor in NL een proppenschieter mee, want hier kun je toch geen vaart maken (<120) en voor Duitsland (evt. Frankrijk) toch maar het hele reservewiel mee.

Dit heb ik afgelopen week naar Oostenrijk ook gedaan. Kleine deel van de achterbankzitting eruit, wiel achter de voorstoel, rugleuning neergeklapt. Nog genoeg plek over voor 3 snowboards en 3 passagiers  :eusa_clap: lang leve mijn V70 :-D

V70 classic

Citaat van: manvandemaan op 22-03-2010 20:32:09
Sja, het wordt langzaam duidelijk:
Voor in NL een proppenschieter mee, want hier kun je toch geen vaart maken  :eusa_clap:  :eusa_clap: .
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

S702.520V

Uiteraard kan door de vloeistof onbalans ontstaan vanwege het gewicht.

Zie het maar net als een emmer met water als je die rondslingert dan blijft het water ook op een punt staan door de centrifugaalkracht, dit gebeurt ook in de band.

met een minicombi reparatie ( in werkplaats ook wel paraplu genoemd ) is de band absoluut goed gerepareerd.

overigens is dit ook de enige goede reparatie!!!!

Wees verstandig en laat de band op deze manier repareren, koortjes zijn echt voor nood!!!!!!!

Ze dichten wel het gat af, maar geven absoluut niet de stevigheid terug!!!