19 inch Pegasus in hyper silver

Gestart door Ronin, 11-03-2010 11:08:56

Vorige topic - Volgende topic

Ronin

Ik ga toch bij nader inzien afzien van die mooie 19'' pegasussen ik moet teveel gaan aanpassen aan mijn onderstel helaas.
Ga dan toch maar voor de 18'' pegasussen wat hem ook niet zal misstaan en laten spuiten in een mooie kleur  :eusa_drool:

haRtV70R

Citaat van: Ronin op 14-03-2010 10:58:48
Ik ga toch bij nader inzien afzien van die mooie 19'' pegasussen ik moet teveel gaan aanpassen aan mijn onderstel helaas.
Ga dan toch maar voor de 18'' pegasussen wat hem ook niet zal misstaan en laten spuiten in een mooie kleur  :eusa_drool:

Verstandige keuze. En spuiten hoeft niet meer dan 4 tientjes te kosten per velg.

En in een donkere antraciet kleur valt het veel minder op dat het imi pegs zijn.
[move][/move]

Kali-Integrali

Citaat van: Timmehh op 13-03-2010 11:05:12
Achter heb ik de originele nivomaten, voor alleen een setje intraxveren van -20mm (geloof ik) op de originele dempers.

Heb je dan achter die 20mm aluminium dingen onder de nivomats zitten?
Als je alleen voor verlaagd dan is dat toch niet goed voor je nivomats?

Ik wil namelijk ook 20mm naar beneden en heb nivomats.
Daarbij heeft een kennis van me nog een setje 19" imi's liggen ;D

gr-Martijn

haRtV70R

Citaat van: Kali-Integrali op 14-03-2010 12:12:58
Citaat van: Timmehh op 13-03-2010 11:05:12
Achter heb ik de originele nivomaten, voor alleen een setje intraxveren van -20mm (geloof ik) op de originele dempers.

Heb je dan achter die 20mm aluminium dingen onder de nivomats zitten?
Als je alleen voor verlaagd dan is dat toch niet goed voor je nivomats?

Ik wil namelijk ook 20mm naar beneden en heb nivomats.
Daarbij heeft een kennis van me nog een setje 19" imi's liggen ;D

gr-Martijn

Gaat niet bij een AWD met van die bussen..
[move][/move]

Kali-Integrali

Maar zitten de nivomats dan niet continue te werken aangezien de auto voor standaard 20mm lager ligt?

haRtV70R

Citaat van: Kali-Integrali op 14-03-2010 12:19:46
Maar zitten de nivomats dan niet continue te werken aangezien de auto voor standaard 20mm lager ligt?

Denk het niet. Want hij stelt hem nog steeds op dezelfde hoogte af. Alleen is het dan 2 cm lager. Maar dat 'weet' die nivomat niet.
[move][/move]

Kali-Integrali

Citaat van: haRtV70R op 14-03-2010 13:15:19

Denk het niet. Want hij stelt hem nog steeds op dezelfde hoogte af. Alleen is het dan 2 cm lager. Maar dat 'weet' die nivomat niet.

Dus wanneer je de voorkant verlaagd met 20mm hoef je achter niets te doen aangezien de nivomats zich dan aanpassen?
(de nivomat moet dan wel tegengesteld werken. Ik bedoel dat hij normaal corrigeert door omhoog te gaan en nu moet hij dus naar beneden corrigeren)

Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat dat niet goed was voor de nivomats, kan het alleen niet meer zo snel vinden. (EDIT: even doorgezocht)

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,12584.msg323207.html#msg323207
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,12584.msg288592.html#msg288592

Maar alleen voor maakt het natuurlijk makkelijker voor me ;)

Gr-Martijn

pwassink

Citaat van: haRtV70R op 14-03-2010 13:15:19

Hoogte achter verandert dus echt niet als je er voor 20 Mm afhaalt, nivomat demper bepaalt icm de slappere veer de
vast ingestelde rijdhoogte hoogte immers niet met een waterpas. Dat wordt in de demper zelf geregeld en is vast afgesteld intern.

Lees dit pdf artikel maar eens goed door : http://cadillacfaq.com/faq/answers/pdf/nivomat.pdf

Wat dan meteen duidelijk wordt  is dat je qua verlagen icm met nivomat demper eigenlijk alleen een kortere veer kan
toepassen als je de demper aan de bovenzijde middels de bekende "daiko" bussen wat hoger in de carrosserie legt.  ;)

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

haRtV70R

Je begrijpt me verkeerd. Achter zal je ook moeten verlagen (door bussen), maar ik denk niet dat de nivomat dan meer moet 'werken'.
[move][/move]

Kali-Integrali

Ik denk inderdaad dat we iets langs elkaar heen gingen.. Ik bedoelde inderdaad het geval dat hij alleen aan de voorzijde verlaagd was. Maar die info staat allemaal netjes in dat andere topic.

@pwassink: bedankt voor je aanvullende info, ik zal de pdf later eens doorlezen, op mijn laptop opent hij hem niet.

Vraag onstond omdat ik mijn V70 eigenlijk 20 mm wil verlagen. Toen zag ik die foto's van Timmeh waar die 19" met 20 mm verlaging er mooi onder passen. (ik kan waarschijnlijk voor weinig een setje op de kop tikken) Maar ik realiseerde me zojuist dat die R natuurlijk standaard al 20mm lager staat.. Dus ik ben er nog niet helemaal uit.. Heeft ook helemaal geen haast.

Ronin

Hai Tim ik snap wat jij bedoeld maar mijn onderstel is dus al aangepast tenopzichte van een standaard V70R onderstel .
Ik heb daarbij ook nog eens gastank achterin liggen dat maakt het allemaal net even wat lastiger al helemaal omdat ik dus geen nivomats meer heb achter.
Al met al behoorlijk wat aanpassingen wat mij dan toch makkelijker lijkt en waarschijnlijk net zo mooi is is de 18'' Pegasussen laten spuiten in een mooi antraciet kleur.

Maar die 19'' Pegassusen blijven verdomd  g..l om te zien nog steeds!

Ronin

Citaat van: Timmehh op 14-03-2010 21:48:40
Citaat van: Ronin op 14-03-2010 21:41:59
Hai Tim ik snap wat jij bedoeld maar mijn onderstel is dus al aangepast tenopzichte van een standaard V70R onderstel .
Ik heb daarbij ook nog eens gastank achterin liggen dat maakt het allemaal net even wat lastiger al helemaal omdat ik dus geen nivomats meer heb achter.
Al met al behoorlijk wat aanpassingen wat mij dan toch makkelijker lijkt en waarschijnlijk net zo mooi is is de 18'' Pegasussen laten spuiten in een mooi antraciet kleur.

Maar die 19'' Pegassusen blijven verdomd  g..l om te zien nog steeds!

Ik denk dat ik door mag naar de volgende ronde van 4-letter Lingo ;D

Zekers  ;D

Nu is natuurlijk de volgende logische vraag wat voor kleur antraciet er het mooist past op die velgen in combinatie met de kleur van mijn R

Ronin

Ik denk dat fotoshoppen een betere kans maakt aangevuld met wat extra foto's hier misschien  :eusa_drool: