Ben ik nou gek ? of zijn Priusrijders niet zo slim?

Gestart door Ben, 11-03-2010 12:33:03

Vorige topic - Volgende topic

Ben

CiteerGewonde bij volgende op hol geslagen Toyota

NEW YORK - Voor de tweede keer deze week komen er berichten uit de VS binnen over een op hol geslagen Toyota Prius. In een buitenwijk van New York versnelde dinsdag de Japanse auto opeens uit zichzelf en botste tegen een muur. De 56-jarige bestuurster raakte licht gewond.

Toyota op hol

Dit meldden Amerikaanse media woensdag (plaatselijke tijd). Maandag nog was in Californië een Toyota op hol geslagen.

De 61-jarige James Sikes reed met zijn Toyota Prius op een drukke snelweg vlakbij San Diego toen de auto uit zichzelf steeds harder ging rijden.

Hij bereikte snelheden tot circa 145 kilometer per uur. De politie gaf de geschrokken bestuurder instructies en hielp vaart te minderen door bumper aan bumper voor hem te gaan rijden en te remmen.

Toyota heeft de afgelopen maanden wereldwijd meer dan 8 miljoen auto's teruggeroepen voor controle wegens technische problemen.

Ik heb nog nooit in zo'n Prius gezeten.
Maar kun je die dingen niet in z'n vrij of de N zetten?

Turbobiker

Of de motor uitzetten. Op de rem trappen.

Denk dat die Amerikanen anders redeneren: hé, mijn Toyota slaat op hol. Als ik nu botst krijg ik heel veel centjes...
De Tussenpaus

Vertigo

Citaat van: Ben op 11-03-2010 12:33:03

NEW YORK - Voor de tweede keer deze week komen er berichten uit de VS binnen over een op hol geslagen Toyota Prius. In een buitenwijk van New York versnelde dinsdag de Japanse auto opeens uit zichzelf en botste tegen een muur. De 56-jarige bestuurster raakte licht gewond.

Toyota op hol

Dit meldden Amerikaanse media woensdag (plaatselijke tijd). Maandag nog was in Californië een Toyota op hol geslagen.

De 61-jarige James Sikes reed met zijn Toyota Prius op een drukke snelweg vlakbij San Diego toen de auto uit zichzelf steeds harder ging rijden.

Hij bereikte snelheden tot circa 145 kilometer per uur. De politie gaf de geschrokken bestuurder instructies en hielp vaart te minderen door bumper aan bumper voor hem te gaan rijden en te remmen.

Toyota heeft de afgelopen maanden wereldwijd meer dan 8 miljoen auto's teruggeroepen voor controle wegens technische problemen.

Dat kan vast wel, en remmen lukt in zo'n geval ook. Maar daar schijnt een Toyota ook wat problemen mee te hebben....

Ik heb meer dan eens in een 'op hol geslagen' auto gereden, en ik heb dat ding (Mercedes E 220 Diesel uit 1995) nog veilig naar de garage weten te rijden, inclusief stoppen voor rode stoplichten en spoorwegovergangen.

Turbobiker

Citaat van: Vertigo op 11-03-2010 12:38:18

Toyota op hol

Dat kan vast wel, en remmen lukt in zo'n geval ook. Maar daar schijnt een Toyota ook wat problemen mee te hebben....

Ik heb meer dan eens in een 'op hol geslagen' auto gereden, en ik heb dat ding (Mercedes E 220 Diesel uit 1995) nog veilig naar de garage weten te rijden, inclusief stoppen voor rode stoplichten en spoorwegovergangen.

Als je gewoon kan stoppen als het moet, dan is je wagen toch niet op hol geslagen ???

;) ;D
De Tussenpaus

V70 classic

gewoon contact uit dan is de motor ook uit.
Want je hebt geen ontsteking.
Maar nu staan die Amerikanen nu niet bekent als zijnde zelfredzaam.
Als je ze niet verteld dat ze af en toe moeten pissen zullen ze het echt niet doen  :eusa_shifty: .
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

peteRRR

Citaat van: V70 classic op 11-03-2010 12:43:58
gewoon contact uit dan is de motor ook uit.
Want je hebt geen ontsteking.
Maar nu staan die Amerikanen nu niet bekent als zijnde zelfredzaam.
Als je ze niet verteld dat ze af en toe moeten pissen zullen ze het echt niet doen  :eusa_shifty: .

En dan wel uit dat ie niet op het stuurslot slaat,dus 1 tik,erg lastig als je 140 rijdt. :eusa_pray:

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

T5turbo

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

mehn

CiteerDe 61-jarige James Sikes reed met zijn Toyota Prius op een drukke snelweg vlakbij San Diego toen de auto uit zichzelf steeds harder ging rijden.

Dit is niet het hele verhaal. Ik heb deze meneer op tv gezien en hij gaf aan dat de auto versnelde tot 90mph en dat remmen niet werkte. Hij stond met beide voeten opd e rem maar de auto vertraagde niet.
Hij heeft 911 gebeld en die hebben 2 politieauto's eropaf gestuurd. Eentje is naast de Prius gaan rijden en heeft de man verteld wat hij moest doen; namelijk de noodstopknop gebruiken.
De man heeft hierop gedrukt en na een paar pogingen sloeg de motor af. De 2e politieauto is toen voor de Prius gaan rijden om de auto langszaam tot stilstand te brengen.

edit: bovenstaand fragment dus, maar dan op RTL7 ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

EVV

Tenzij alles via software gaat (contact, automaat selectie etc) en de software is totaal de weg kwijt, dan heb je echt een probleem.

Turbo-Geek

Natuurlijk zijn er problemen maar lang niet alle claims zullen waar zijn, zoals Lars al zegt zullen mensen hier een slaatje uit willen slaan en rustig van hun dikke pensioen willen genieten.
Dat is het mooie van de problemen, ze zijn niet altijd reproduceerbaar dus lastig om aan te tonen dat men wel/niet een probleem heeft ondervonden.
Let op, er volgen nog veel meer 'Horror' verhalen want deze figuranten rol kan weleens heel erg lucratief zijn in de USA.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Misha

Bak in N moet altijd kunnen.
Prius is grotendeels softwaregestuurd, dus uitzetten bij 100 zal wel niet lukken, en de handrem weet ik niet zeker, is volgens mij ook deels software.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Daf46

Citaat van: Misha op 11-03-2010 13:10:23
Bak in N moet altijd kunnen.
Prius is grotendeels softwaregestuurd, dus uitzetten bij 100 zal wel niet lukken, en de handrem weet ik niet zeker, is volgens mij ook deels software.

Volgens mij heeft een prius geen harde verbindig tussen het versnellingshendeltje en de bak. Dus als de software gaat flippen ... (en als het toch allemaal softwarematig is kan ik me echt niet voorstellen dat het gaspedaal voorang heeft op alle andere bedieningselementen ... zo stom zullen ze bij toyota toch ook niet zijn)

Maar dit is dan toch iets helemaal anders dan een gaspedaal dat aan de mat blijft hangen.

Is misschien nog wel een trucje om te gebruiken al ge geflitst bent, gewoon volgas blijven doorgaan en de politie bellen  ::)

Turbobiker

Citaat van: Daf46 op 11-03-2010 13:22:32
Is misschien nog wel een trucje om te gebruiken al ge geflitst bent, gewoon volgas blijven doorgaan en de politie bellen  ::)

;D Ik ga direct en Prius kopen!

(hoewel: volgas in een Prius is nog geen reet aan...)
De Tussenpaus

Walter

ik heb wel met zo'n ding gereden (het vorige type zegmaar) en daar zit een mechnische parkeerrem op a l aMB. Dus volgens mij kan je daar gewoon een stamp op geven. Het pookje is niet meer dan een schakelaar waarmee je 'm in P, D of R zet. Je kan 'm ook in neutraal zetten maar dat werkt allemaal electronisch. Dus als die niet meer reageert, ga je. En die elektro motor drukt wel door.

Maar de parkeerrem moet volgens mij wel werken.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Turbobiker

Kan natuurlijk zijn dat als je rustig begint te remmen, de remmen oververhit raken en daarna helpt hard stampen ook niet meer....
De Tussenpaus