Ook maar een blogje van mijn rode R, en de Sandstone 2,5 10V automaat.

Gestart door arjen850, 11-03-2010 23:00:48

Vorige topic - Volgende topic

StefanCJ

UserID6342

Lekker gefröbeld vandaag;

Motor en bak zijn eruit en al van elkaar, complete kabelboom is er ook al uit incl. het complete gasgebeuren.  Wat overtollige knoei aan kabels meteen verwijderd en nog een paar draden te gaan (oud alarmsysteem).  Deze laatste maak ik in orde als de kabelboom weer terug erin gaat.

Beide kabelbomen liggen nu compleet achterin het koffer van de 760 om hier aangepast te gaan worden.  De foto's heeft Arjen, maar zal waarschijnlijk vanavond wat later worden.

Mooi leermoment voor ons beide; rechteras van een M59 sperbak is totaal anders als de normale assen.  Wisten we beide niet.

@Kornelis, ja klopt.  We hebben een paar weken geleden de motorsteunen nog vervangen van de rode R, ach zo blijven we leuk bezig natuurlijk ;D.

arjen850

Idd hebben we weer een mooie ruk gemaakt, heerlijk ontspannen, terwijl er toch aardig werk wordt verzet..

Kap eraf, en verder alles losmaken:

Bedrading voorzichtig overal loskoppelen, het gasgebeuren geeft aardig wat kabels extra:

Dan kan de motor-bak eruit:

Ideaal deze motor takel:

Vervolgens de hele kabelboom demonteren:

Eruit:

En dan krijg je vanzelf ruimte onder de kap:

Ik kan aan de auto al wat aanpassingen gaan doen(pook e.d.) en Dirk gaat zoals gezegd de kabelboom omsolderen (gas gedeelte)
Als dan de kabelboom klaar is, dan kan deze in zijn geheel terug geplaatst worden, dan bouwen de gehele binnenkant weer op, en zodra dat klaar is, dan pas kan de motor met automaat er in..

KIM

Goed bezig!

Ik heb het idee dat je het motorcompartiment vast ook een beetje gaat schoonmaken...

arjen850

Citaat van: KIM op 11-11-2012 11:54:10
Goed bezig!

Ik heb het idee dat je het motorcompartiment vast ook een beetje gaat schoonmaken...

Ja, dat idee heb ik ook...

TonV70R

Veel werk maar wel een mooi klus(je) om te doen lijkt mij.
Je/jullie pakken het ook meteen goed aan, mooi om te zien/lezen die samenwerking .
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

de geneRaal

mooie klus,lekker bezig  :eusa_clap:

en blij dat je toch een beetje gereedschap heb opgeruimd  :eusa_angel:
Blackstone under construction

arjen850

Citaat van: arjen850 op 11-11-2012 11:55:44
Citaat van: KIM op 11-11-2012 11:54:10
Goed bezig!

Ja, dat idee heb ik ook...

Zal zelfs het eerste zijn wat ik ga doen;)

arjen850

de eerste onderdelen van de S70 Diesel sloper zijn ook al weer in gebruik. na 2 dagen rijden besloot de kachelmotor van de V70R te stoppen met het leveren van diensten waar hij oorspronkelijk bedoeld was, nu wordt het weer heerlijk warm met de "nieuwe" kachel motor :D

stefanhuijser

Zien jullie jongens, die v70R is gewoon een slopertje.. Valt nu al uit elkaar ;D
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

Automatic-freak

Heel mooi om te volgen, vooral foto's blijven maken, die automaat-ombouw staat MIJ zeker wel aan ;-)

mvg Erik

UserID6342

Die automaat ombouw is gewoon geweldig om te doen en hebben we beide ook veel schik van.  Gaat ook helemaal goedkomen maar een waarschuwing is wel op zijn plaats hier.

Voor ons is het goed te doen, gewoon omdat we alles hebben liggen en omdat het kan.  Ik denk als een particulier dit moet laten ombouwen het totaal geen zin heeft.  Financieel gezien dan.  Als je echt alles moet kopen / aanschaffen en het dan er onder moet laten bouwen zijn zeer grote bedragen mee gemoeid.

)()()sT

Je moet inderdaad ook een complete auto met ALLE toebehoren hebben staan en er sjoege van hebben waar je mee bezig bent, vooral ook met dat spaghetti gebeuren.
Komt vast goed mannen...! 8)

UserID6342

2 auto's qua onderdelen ? ;D ;D  In principe, even heel zwart wit gezien, worden er nu van 3 auto's onderdelen gebruikt om de rode R weer goed klaar te krijgen;

*De complete kabelboom uit de schade T-5 deze word ivm gasgebeuren aangepast
*De automaatbak van de V70 R + assen, beide ECU's (bak en motor dus meteen Motronic 4.4)
*De rode R zelf en de originele habelboom

Wat de ombouw naar Motronic 4.4 aangaat hebben we gelukkig erg veel hulp en steun aan Marco (waarvoor mijn zeer grote dank)

edit: typo's

KIM