Ook maar een blogje van mijn rode R, en de Sandstone 2,5 10V automaat.

Gestart door arjen850, 11-03-2010 23:00:48

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Citaat van: stefanhuijser op 14-11-2012 23:07:49
Ik wil wel een AWD handbak.. ;D
Ik zou die M59bak van Arjen dan compleet kopen en het hele AWD gebeuren er tussen uit donderen.  Heb je ook nooit meer problemen met je aandrijflijn ;D

arjen850

Citaat van: Dirk342 op 14-11-2012 23:00:09
Yes !!  Gaat lekker zo maatje, als we in dit tempo door kunnen blijven gaan rijd het rode ding volgende week al weer ;D.  Pedalenbak samen met de kabels vrijdag doen ?

Prima maatje, dan neem ik vanavond vrij :D

arjen850

Vanavond eens niets doen, wel ff wat klaar gelegd voor morgen, en de pedalen bak alvast van zolder gevist.. kan die er morgen in :D

En er is vandaag een mooi stuk gereedschap binnen gekomen, die Dirk en ik onszelf kado hebben gedaan :D

We lopen er nog wel eens tegenaan dat het vervangen cq losmaken van het subframe erg vervelend is omdat de motor erop rust.
Door middel van deze steun kunnen wij nu ongestraft een subframe wegschroeven :eusa_dance: :eusa_clap:

elianmars

KIM

Mooi speelgoed hoor.
Ooit ga ik m eens nodig hebben  ;D

grijzev70tdi

Citaat van: elianmars op 15-11-2012 21:09:14
http://i1100.photobucket.com/albums/g418/EdenAli/SNC10193-1.jpg

Zo gaat het ook, blijkbaar  ;D

Gaat zekers wel, maar was noodoplossing. Zo een als Arjen heeft was in gebruik, helaas
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Broabander

EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

UserID6342

Gaaf maatje  :eusa_dance: :eusa_dance:  Zal 'm morgen eens goed bewonderen.  Dan kunnen we nu ook je stuurhuis op de moeilijke manier doen, als alles er weer inzit, hahahaha

razorx

Wow heren, respect!
Ik loop wat achter met bijlezen op dit heerlijke forum en lees dit met bewondering.
Jullie zijn bezig met een ingrijpende klus. Bedrading van een Volvo is een inconsequent drama zeker als er achteraf een aanpassing is gedaan. Maar dit wordt zo mooi en verstandig opgepakt.

Ulkeman zijn lijfspreuk is: Vaak bent u te bang, ik zeg gewoon doen (in beide betekenissen) maar je moet het wel kunnen. Nogmaals: Ik ben onder de indruk.  :eusa_clap:

arjen850

Zo vanavond een gezellige avond gehad, met een aantal forum leden over de vloer.. Te weten Jelmar, die garant zal gaan staan voor een RVS uitlaat onder de R :eusa_dance: Marnix en Sven ook geweest om het lederen interieur op te halen.
Natuurlijk is dit allemaal zeer gezellig, maar wel gaat het wat ten kost van de produktiviteit ;) Maar toch nog wel wat kunnen doen, de kabelboom ligt weer waar hij wezen moet, de pendalen bak is eruit, tezamen met het koppelings cilinder, heerlijk montage plek overigens half achter de remberachtiger..
Wel moest de stuurstang nog even los om plek te maken voor het verwijderen van de pendalen..

Kabelboom er weer in:

Robster480

Lekker bezig maatje!
Petje af hoor! Je moet het maar doen! Zeker die spaghetti waar Dirkie mee bezig is geweest!
Hebben jullie vroeger stiekem bij Volvo 850's in elkaar staan draaien? ;) ;D
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

thuur

Het is krap, maar de stuurkolom kan blijven zitten hoor bij het wisselen van de pedalen. Zie het maar als een 3D-puzzel.

Gr ;D

arjen850

Citaat van: thuur op 16-11-2012 22:30:10
Het is krap, maar de stuurkolom kan blijven zitten hoor bij het wisselen van de pedalen. Zie het maar als een 3D-puzzel.

Gr ;D

Dit leek ons makkelijker ;) en we hadden op deze manier gewoon meer ruimte.. Alles lag er verder toch al vanaf ;D

)()()sT

Citaat van: thuur op 16-11-2012 22:30:10

Gr ;D

Ja en lekker ondersteboven liggen en veel vloeken  :eusa_wall: :D

UserID6342

Dirkie heeft vanavond, voor zijn doen, vrij weinig gevloekt ;D  Zelfs niet met de pedalenbak.  Toen de stuurkolom omlaag lag, trok je 'm er zo tussen uit.  Beter als die maffe koppelingscilinder, wat een plek zeg...

Ik draai morgen even het afdekplaatje hiervan en het potje van de remolie van de schade T-5 af, dan kunnen we 'm van de week aan de binnenkant helemaal klaarmaken en kan het blok er weer in.  Schiet best allemaal lekker op zo, valt helemaal niet tegen.