Ook maar een blogje van mijn rode R, en de Sandstone 2,5 10V automaat.

Gestart door arjen850, 11-03-2010 23:00:48

Vorige topic - Volgende topic

arjen850

Citaat van: Dirk342 op 29-06-2016 07:43:49
Blij voor je dat de Sandstone eindelijk wel op goede hoogte staat  :eusa_clap: :eusa_clap:

Thanks maat :D ik was dat gehang op de kont ook wel zat, en tis ook lastig, ergens achteruit een oprit of stoep op ging al niet, moest Hij eerst zich oppompen. Nu zijn we hier vanaf :D

classicT5

Kwam van de week een Sandstone XC tegen, is ook vrij bijzonder?

Vind het een mooie kleur.

)()()sT

Nee hoor :)

Was van mijn pa; inmiddels rijdt maartendeb ermee ;)

arjen850

Vandaag was de R aan de beurt, hoop dingen vervangen.

Loopr:

Spanrol;

Nieuwe dynamo:

Zo ook de draagarmen en startmotor voor nieuw vervangen, helaas geen foto's van. Om wat ruimte te krijgen voor het sleutelen, de fan verwijderd,bovenste koelslang, ecu behuizing en ecu's zelf. Vervolgens alles weer gemonteerd, nieuw water erop dus even laten warmlopen. Na de start dacht ik even de motor alvast wat op te poetsen, maar na dat de motor 2 min gelopen 1 doffe klap,alles onder de kap onder de damp,airco geploft.  Schrok me rot uiteraard.

Na uitgebreide controle er achter gekomen dat ik de massa stekker van de fan vergeten was in te klikken, nu uiteraard wel gedaan. Maar dat kan er niet voor zorgen dat de airco ploft volgens mij. Ik rij op 4.4 ecu van x70, deze is door schutten aangepast voor de airco in een 850 en heeft het ook al 2 jaar gedaan. Kan ik met het uithalen  van de ecu die aanpassing ongedaan maken? Uiteraard repareer ik de airco, maar wil eerst weten waarom de airco is geploft. Was dit domme pech (zoals dirk en ik eigenlijk denken) of is er iets wat er voor kan zorgen dat ik ineens enorm veel druk in mijn systeem heb gekregen...

The Demon

Als je fan niet draait kan het koudemiddel niet voldoende afkoelen waardoor de druk in je aircosysteem oploopt.
Normaal gesproken zou de airco dan moeten afslaan maar als de druksensor ral is.......... :eusa_think:

arjen850

Citaat van: The Demon op 02-07-2016 00:06:12
Als je fan niet draait kan het koudemiddel niet voldoende afkoelen waardoor de druk in je aircosysteem oploopt.
Normaal gesproken zou de airco dan moeten afslaan maar als de druksensor ral is.......... :eusa_think:

Maar binnen 3 minuten na de koude start?

)()()sT

Maar je airco stond dus wel "aan" toen je de proefstart deed? De fan gaat overigens wel vrij snel na inschakelen airco aan. Is dat om koudemiddel af te koelen?
Ik zou ook denken aan domme pech, maar het is wel heel toevallig...

arjen850

Citaat van: )()()sT op 02-07-2016 07:22:42
Maar je airco stond dus wel "aan" toen je de proefstart deed? De fan gaat overigens wel vrij snel na inschakelen airco aan. Is dat om koudemiddel af te koelen?
Ik zou ook denken aan domme pech, maar het is wel heel toevallig...

Ja, airco stond aan..

UserID6342

Ik denk ook dat het gewoon 'domme pech en toeval' is... Anders zou je nooit een auto kunnen starten nadat je iets gemaakt hebt ???

arjen850

Citaat van: Dirk342 op 02-07-2016 07:43:00
Ik denk ook dat het gewoon 'domme pech en toeval' is... Anders zou je nooit een auto kunnen starten nadat je iets gemaakt hebt ???

Eigenlijk ben ik het met je eens hoor, zit alleen met het ecu verhaal. Wil na reparatie niet direct weer hetzelfde ;)

)()()sT

Een ecu eruit halen zorgt toch niet ervoor dat de software weg is? Ik bedoel, heb nu zelf de ecu van m'n blauwe R in de saffron en heb weer boost. De gechipte sw. is er uiteraard gewoon. Toen de software voor jouw ecu geflashed werd zat ie toch ook niet in je auto? :D

mario850

wat is er van het airco systeem ontploft?

de s slang van droger naar pomp?

V70R laserblue two tone fdf downpipe Volvo tune ipd stabistangen v50 remmen voor en xc90 achter! Kw v2 inox do88 complete koeling set
2004 c70 cabrio autumn sun titan Grey Toscana tan  leder ,850 t-5r snow white ,v60 d6 vol options

dielie850

Oww das weer balen zeg :eusa_wall:
Maarre meneer de perfectionist dat rotte beugeltje boven de dynamo kan echt niet he :eusa_naughty:

arjen850

Citaat van: )()()sT op 02-07-2016 08:13:34
Een ecu eruit halen zorgt toch niet ervoor dat de software weg is? Ik bedoel, heb nu zelf de ecu van m'n blauwe R in de saffron en heb weer boost. De gechipte sw. is er uiteraard gewoon. Toen de software voor jouw ecu geflashed werd zat ie toch ook niet in je auto? :D

Jup, hij loopt ook prima erop.  Enkel heb jij die aanpassing in de ecu niet.

arjen850

Citaat van: mario850 op 02-07-2016 09:54:07
wat is er van het airco systeem ontploft?

de s slang van droger naar pomp?

Hier ligt wat van die groene vloeistof:

Alles daar afgezocht, kan werkelijk niets vinden :-\