Ook maar een blogje van mijn rode R, en de Sandstone 2,5 10V automaat.

Gestart door arjen850, 11-03-2010 23:00:48

Vorige topic - Volgende topic

pwassink

Sterkte met alles ...  zal je kunnen gebruiken ..

Deed me wel deugd te lezen dat t wegbikken van roest en uitvijlen van glijvlakken bij een 240 klauw achter vaker voorkomt
Was vanmiddag met identieke acties bezig, zei nog tegen Rik dit kom je zelden tegen.. maar gelukkig bleek alweer ..

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

UserID6342

Net zoals jullie heb ik hier ook al van die leuke ervaring met 200 serie remmen :( Pff, zeker de Girling versie ervan is bagger in mijn ogen.  Als het werkt en nieuw is, helemaal prima natuurlijk.  Maar zodra het spul wat ouder word is het hopeloos.  Sterker nog, de Girling remmen van de 200 serie zaten al gemonteerd op de P 1800's uit '67-68, dus je kunt wel nagaan dat dit ouwe zooi is.

Heb in April tijdens een sleuteldag van de P1800 club, de hele dag van die k*tremmen staan te vervangen.

Vulk

Mooi te horen dat alles stillaan weer goedkomt!

rifwachter

Je mag wel zwaaien hoor  ;D

Ik zag een rode R het wilmersdorf hier in Apeldoorn op skeuren, duursma/festo.

Gr. Rene
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

MarcoV

Goeie berichten Arjen,heel veel sterkte met het herstel van je vader!

MarcoV ;)

arjen850

Citaat van: rifwachter op 22-07-2011 10:50:10
Je mag wel zwaaien hoor  ;D

Ik zag een rode R het wilmersdorf hier in Apeldoorn op skeuren, duursma/festo.

Gr. Rene

Ha ha, oeps :-[ heb u niet gezien. Ben daar idd wel even geweest ;D

arjen850

Citaat van: pwassink op 20-07-2011 23:24:25
Sterkte met alles ...  zal je kunnen gebruiken ..

Deed me wel deugd te lezen dat t wegbikken van roest en uitvijlen van glijvlakken bij een 240 klauw achter vaker voorkomt
Was vanmiddag met identieke acties bezig, zei nog tegen Rik dit kom je zelden tegen.. maar gelukkig bleek alweer ..

Hmm, als ik het zo om mij heen hoor willen de klauwen rondom altijd roesten bij die 240's :eusa_think:
Zo zag de klauw deruit die niet meer te redden was, 1zuiger lek, en 1 zuiger muur en muur vast. En dan praat ik nog niet eens over de roest op de glij vlakken voor de blokken..

Overigens wel mooi 4 zuiger remklauwen, Bkk :eusa_think: ;D

arjen850

Na een behoorlijke plotselinge koorts aanval(40,5graden) is de situatie van mijn vader nu redelijk stabiel te noemen, al was dat gister wel erg schrikken. De morfine pomp is iets bijgesteld, want de pijn was niet meer te harden. Maar zoals gezegd, nu is het redelijk stabiel, en wachten we op verder nieuws.

Had de remmen van de 240 klaar, en had afgesproken met de eigenaar, dat als ik zou denken het aan te kunnen met de rug, ik hem zou poetsen. Nou staat die auto hier toch een week, dus kon ik het mooi op mijn gemak doen, viel niet mee, maar na 2 dagen is de 240 van roze getransformeerd naar het originele rood ;D
Uiteraard doe ik er normaliter geen 2 dagen over, maar nu heb ik steeds even rust genomen, of er zo nu en dan helemaal even vanaf gegaan ;)

Hier wat plaotjes om te kiek'n ;D

Roze wastie echt wel.

Heerlijk op de brug, krukje erbij en ik rol zo de auto rond ;D

En dan ineens staat daar een 240 mooi te wezen :o

En nee voor de echte foto kijkers onder ons, het witte onder de zijstrip is geen poets of wat, het is de weerspiegeling van het grint. Boven zijde strip ruw, onderzijde glad ;)

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

elianmars

Goed om te horen dat het de goede kant op gaat met je vader!

UserID6342

Kan me goed voorstellen dat je geschrokken bent met zo'n koortsaanval....  Is altijd minder natuurlijk.  En je hebt van de roze weer een mooi rode gemaakt hoor  :eusa_clap: :eusa_clap:

Doe maar mooi voorwerken en je rug langzaam aan weer trainen voor het normale werk.  Gaat helemaal goed komen joh.  En als het dan helemaal goed is heb ik nog een leuke blauwe staan ;D ;D

razorx

Hakt er stevig in zulke zorgen.
Het toont eens te meer aan dat je het leven nu moet pakken.
Sterkte met je vader.

Die 240 heb je erg mooi gekregen.  :eusa_clap:
In hoeveel gradaties heb je moeten polijsten?

arjen850

Citaat van: maruska op 22-07-2011 15:45:13
:eusa_clap: :eusa_drool: :eusa_drool:

doe je ook geel ? ^^

Heb geen problemen met welke kleur dan ook ;D

arjen850

Citaat van: razorx op 22-07-2011 19:31:01
Hakt er stevig in zulke zorgen.
Het toont eens te meer aan dat je het leven nu moet pakken.
Sterkte met je vader.

Die 240 heb je erg mooi gekregen.  :eusa_clap:
In hoeveel gradaties heb je moeten polijsten?

Dankjewel.. 
Ik poets niet in gradaties, lomp gezegd gaat de poetsmachine erop, en polijst ik net zolang tot het een mooi en egaal resultaat is geworden.
Het wisselt nog wel eens wat voor polijst pasta ik gebruik, maar dan is het of Sonax, of 3M, of Autoglym, altijd in combinatie met een heel klein beetje water.
Daarna is het zeer secuur af poetsen, en dit doe ik ook met 1 van de genoemde producten, al heb ik voorkeur voor autoglym wax, want die poetst geweldig uit :D
En dan uiteraard alle randdelen nog(ramen, kustof e.d.)

walter leever

Citaat van: arjen850 op 22-07-2011 20:19:02
Citaat van: maruska op 22-07-2011 15:45:13
:eusa_clap: :eusa_drool: :eusa_drool:

doe je ook geel ? ^^

Heb geen problemen met welke kleur dan ook ;D

Mooi dan kan ik de grijze ook eens brengen,hahahaha :evil:

Die 240 is mooi geworden. :eusa_clap: :eusa_clap:

walter