Ook maar een blogje van mijn rode R, en de Sandstone 2,5 10V automaat.

Gestart door arjen850, 11-03-2010 23:00:48

Vorige topic - Volgende topic

Thys

Ik kocht mijn R bij Limburgse LPG technieken met een aldaar nieuw ingebouwde LPI-installatie. Vervolgens ben ik voor import bij de RDW, waar de auto in eerste instantie G2 op het kenteken kreeg, omdat een kopie van het Vialle certificaat blijkbaar niet voldoende was. Dit is later door Mesman naar de RDW gefaxt, waarna ik een nieuw kenteken met G3 notering kreeg, en een restitutie van de teveel betaalde belasting.

daytonawim

Ik zou zeker even kijken naar een inbouwer dei de auto direct op G3 kan zetten,
elke  omweg lijkt me niet zo verstandig ( tenzij het prijsverschil zeer aanzienlijk is)

Thys

In mijn geval was er helemaal geen prijsverschil, voor het aanpassen van het kenteken van G2 naar G3 zijn geen kosten in rekening gebracht. Misschien betaal je een paar tientjes omdat de auto op gas gekeurd moet worden, maar dat zal de RDW je wel kunnen vertellen.

Martijn_B

Arjen heeft nieuw speeldgoed... !
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

wepster

Citaat van: Martijn_B op 17-11-2011 15:14:31
Arjen heeft nieuw speeldgoed... !

laat me raden een bonk ijzer met een flinke schroefdraad erin :D

arjen850

arjen850

Heb overigens een aantal LPI offerte aanvragen de deur uit gedaan (digitaal) kan ik die straks eens naast elkaar houden en vergelijken.

Martijn_B

Ja, dat lijkt mij wel speelgoed?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

arjen850

Grappig, ik hoor van het meerdere kanten, en zelf weet ik van niks :eusa_think: ;D

Arie T5R

Ik  heb mijn LPI laten inbouwen door Mesman, in zowel mn V70N als mijn huidige V70R en ik kan niet anders zeggen dan dat ze dat netjes en goed doen, met de vuller achter het tankklepje. Tot nu toe geen problemen gehad, heb er inmiddels 25.000km bij gereden sinds begin sept. Vooral het plezier aan de pomp doet veel goed! Volgens mij maakt de inbouwer niet zoveel uit, als het maar goed gebeurt. Mijn ervaring met Mesman is in ieder geval goed. En met een v70R op lpi ook overigens, verbruik van 1 op 7,5 tot 1 op 8,2 op lpg.

arjen850

Citaat van: Arie T5R op 19-11-2011 16:43:45
Ik  heb mijn LPI laten inbouwen door Mesman, in zowel mn V70N als mijn huidige V70R en ik kan niet anders zeggen dan dat ze dat netjes en goed doen, met de vuller achter het tankklepje. Tot nu toe geen problemen gehad, heb er inmiddels 25.000km bij gereden sinds begin sept. Vooral het plezier aan de pomp doet veel goed! Volgens mij maakt de inbouwer niet zoveel uit, als het maar goed gebeurt. Mijn ervaring met Mesman is in ieder geval goed. En met een v70R op lpi ook overigens, verbruik van 1 op 7,5 tot 1 op 8,2 op lpg.

Voorlopig is Mesman wel de enige die keurig een bericht met prijsopgaaf terug doet :eusa_think:

arjen850

De kogel is door de spreekwoordelijke kerk, volgende week woensdag zal er Gas worden in gebouwd in de R :eusa_dance:
Vandaag de puntjes op de i gezet, bruine injectoren worden gemonteerd(overigens wordt dat aangegeven door vialle ;)) en de vulnippel komt achter de klep, maar zal geen mini vulling zijn.
Het zal gedaan worden door Boertien in Wezep, dit om een aantal redenen, allereerst blijft de inbouw prijs met bruine injectoren gewoon gelijk, is het voor mij veel dichterbij(ivm eventuele garantie) is hij zowiezo fors goedkoper, maar het belangrijkste is toch wel de manier waarop het contact is verlopen. Tot in detail kan ik mijn wensen kenbaar maken, en waar mogelijk zal het gedaan worden zoals ik het wil. Dit is vrij beknopt, maar de omgang met de klant en de profesionele manier van contact hebben, zijn de hoofdredenen dat ik voor Boertien heb gekozen.
Ah, heb gekozen voor de 67 liter tank ;D

razorx

Mooi werk Arjen!

Een goed gevoel bij je inbouwer is zeker belangrijk.
Mooie gasbom 67 liter, daar kan je nog eens een ritje mee maken.

Vulk

Daar krijg je geen spijt van, wat anderen ook zeggen!

rpakuypers

Citaat van: arjen850 op 05-12-2011 19:40:29
De kogel is door de spreekwoordelijke kerk, volgende week woensdag zal er Gas worden in gebouwd in de R :eusa_dance:
Vandaag de puntjes op de i gezet, bruine injectoren worden gemonteerd(overigens wordt dat aangegeven door vialle ;)) en de vulnippel komt achter de klep, maar zal geen mini vulling zijn.
Het zal gedaan worden door Boertien in Wezep, dit om een aantal redenen, allereerst blijft de inbouw prijs met bruine injectoren gewoon gelijk, is het voor mij veel dichterbij(ivm eventuele garantie) is hij zowiezo fors goedkoper, maar het belangrijkste is toch wel de manier waarop het contact is verlopen. Tot in detail kan ik mijn wensen kenbaar maken, en waar mogelijk zal het gedaan worden zoals ik het wil. Dit is vrij beknopt, maar de omgang met de klant en de profesionele manier van contact hebben, zijn de hoofdredenen dat ik voor Boertien heb gekozen.
Ah, heb gekozen voor de 67 liter tank ;D

En die 67 liter zitten in een ringtank ? Zit daar dan ook de 80% beveiliging op ? Ik heb ook goede verhalen gehoord over Boertien en ik wil best naar Wezep rijden, maar ik twijfel nog over de grootte van de tank ......... en in een sedan kan de tank ook wel achter de achterbank want voor het vervoer van grotere spullen of veel spullen heb ik mijn eigen gesloten aanhanger.

Groet,
Roger