Ook maar een blogje van mijn rode R, en de Sandstone 2,5 10V automaat.

Gestart door arjen850, 11-03-2010 23:00:48

Vorige topic - Volgende topic

Jack v

Thomas hij steekt de draak weer met je :eusa_whistle:
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

arjen850

Citaat van: Jack v op 05-02-2012 21:36:01
Thomas hij steekt de draak weer met je :eusa_whistle:

Dat zou ik mooit doen :angel: De gelaste plekken zitten onder een perfecte laag strijk kit, en daarna tectyl. Morgen ga ik de rest van de onderkant van de 77 conserveren, gelijk aan hoe de wielkasten eruit zien op eerder geplaatste foto's :D

elianmars

Citaat van: arjen850 op 05-02-2012 20:49:11
Citaat van: Vulk op 05-02-2012 20:48:28
Doen jullie ook aan roestpreventie op de gelaste plaatsen?

Nope, laten het gewoon blank, hoezo?

;D ;D

arjen850

Hmm, de 77 brengt 1 nadeel met zich mee.. Hij slokt al mijn vrije tijd op, en op de zolder van de garage liggen nog altijd al de alcantara delen van Teddy, en man wat wil ik die graag in mijn R monteren ;D
Waarom bestaat de dag maar uit 24 uur, doe ook altijd al mijn uiterste best van die 24 uur zo min mogelijk te slapen..
na de 77, een aantal x 70 tigers eerst, dan motor wissel seat, dan bakwissel mazda, dan............ enz enz ;D
De baas moet maar eens leren wachten denk ik :angel: ;D

Robster480

Tijdgebrek en tijd die voorbij vliegt heb ik helaas de laatste tijd ook last van :o We kunnen ook gewoon het slapen afschaffen, scheelt alweer een paar uur! Dat idee van de baas laten wachten lijkt me trouwens ook prima! Laten we daar maar mee beginnen ;D
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

arjen850

Zo, vandaag weer een productief dagje, heb eerst de 77 van onder helemaal in de tectyl gezet, dus met een staal borstel onder de auto, zwarte brei naast me, en smeren maar, pff was dat een goor werk. Maar goed das ook weer klaar.
Daarna mezelf even gewassen en toen begonnen met de overbouw van het interieur..

eerst het oude eruit:

deur kaarten eraf, leuk detail, het plak plastic van de portieren is nog nooit los geweest ;)

Vloerbedekking eruit, wat overigens echt een pokke klus is, zelfs de steunen van het dash moeten eruit. Ik wou het ook heel houden, want je weet nooit of een ander niet nog een blauw tapijt wil..
En alles wat ik uit de 77 sloop, moest ik dus ook slopen uit de sloper, jeps in de kou :eusa_wall:

De handbediende raammechanismen eruit.

De electrische er weer in, en uiteraard gesmeerd..

Bedrading trekken voor de inschaklebare stoel verwarming, en voor de electrische ramen..

Deuren in de ML tectyl, en daarna weer afbouwen..

Dan het "nieuwe" tapijt gaan plaatsen, ook al een pokke werk ;D

Midden console met schakelaars en de ombouw om de pook weer terug geplaatst, achterbank er weer in, en het tapijt ligt er strak en weer schoon in :D

En dan zitten de voorstoelen er ook ineens in ;D

En voila, ik heb weer gehoor kunnen geven aan mijn passie voor het lichte interieur :eusa_whistle: ;D

Al met al weer een volle dag werk, maar weer iets wat ik af kan strepen.. Op naar het volgende :D

Jack v

prachtig Arjen, werkelijk een mooie job  :eusa_clap: :eusa_clap:
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

Thys

Hee, dat lichte interieur had ik ook! Zat best prima, totdat ik in een 850 ging zitten :D

Ziet er wel een stuk beter uit dan het blauw, je bent lekker bezig geweest!

henry classic v70

Ik twijfelde nog over dat lichte interieur in een blauwe wagen maar 't staat inderdaad prima! :eusa_clap:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Robster480

Zoooo lekker bezig maatje! Dat zal me een potje koud zijn geweest vandaag aan vooral de vingers! Ziet er weer prima uit!
Wilde een paar weken terug al ff komen buurten, maar deze week lijk ik dan toch echt tijd te hebben ;)
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

SirRutte

Wauw wat een verbetering! Echt 10x beter dat 'nieuwe' interieur!

Het was even bladeren, maar heb inmiddels het hele verhaal sinds aanschaf gelezen. Ga zo door, echt genieten die passie en dat enthousiasme!

UserID6342

Gaaf Arjen wat knapt tie daar van op zeg.  En het kijkt idd gewoon vele malen beter als dat blauwe interieur.  Leuk dat het plakplastic nog op de deurtjes zat na al die tijd.

Ewout Schalkwijk

Ik had niet verwacht dat het zo leuk zou worden om dit project te blijven volgen. Die wagen is bijna weer fabrieksnieuw. :eusa_clap:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM