Ook maar een blogje van mijn rode R, en de Sandstone 2,5 10V automaat.

Gestart door arjen850, 11-03-2010 23:00:48

Vorige topic - Volgende topic

arjen850

Van de week mijn truckkie eens goed gewassen en verwend, na anderhalf jaar, en veel in de bossen, ziet hij der nog perfect uit.
Krijg al reacties dat ik er net zo precies op ben als op de R ;D

Dit is een belading systeem van translift, momenteel ben ik voor Translift aan het testrijden met een compleet nieuw zijgbeladings systeem, op dit moment is dit de enige vrachtwagen met dit beladingssysteem, gemonteerd op een splinternieuwe auto. Laat zich raden dat ik hiervan geniet, en nog leuker is dat grote kopstukken, luisteren naar mijn bevindingen, en ook aanpassingen toepassen..
Als je soms dacht dat er in je pc veel electronische rommel zit? Neem dan eens een duik in de besturingskast van deze auto ;D

UserID6342

Voor enkele containers van 240 ltr maatje ?  Dat zijbeladingssysteem werkt heel mooi in het buitengebied (niet deze natuurlijk want die is veels te jong daarvoor) is mijn ervaring.  Maar in de stad is het ramp.  Je kunt nergens bij en als je clusterplaatsen hebt, heb je ook beladers nodig want dan kun jij het shaken met dit systeem.

Wel een verschrikkelijk mooie auto hoor.  Dat ziet er toch een stuk beter uit als die gele rottige vlekken van de BFI destijds.

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

reneetje

Citaat van: Dirk342 op 11-03-2012 19:20:18
Voor enkele containers van 240 ltr maatje ?  Dat zijbeladingssysteem werkt heel mooi in het buitengebied (niet deze natuurlijk want die is veels te jong daarvoor) is mijn ervaring.  Maar in de stad is het ramp.  Je kunt nergens bij en als je clusterplaatsen hebt, heb je ook beladers nodig want dan kun jij het shaken met dit systeem.

Wel een verschrikkelijk mooie auto hoor.  Dat ziet er toch een stuk beter uit als die gele rottige vlekken van de BFI destijds.

Allemaal prachtig mooi, zo'n zijlader .......

Behalve voor de rij auto's die erachter zitten en de vuilniswagen niet kunnen inhalen , want dat ding rijdt mooi in het midden van de weg.......

Beetje hoog Remi gehalte .... :eusa_shifty:
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

arjen850

Idd, 120, 140, en 240 liter containers. Ook bestaat er de mogenlijkheid de belading aan te passen naar 1200 liter containers. ik rij hiermee in alle buitengebieden van Apeldoorn(echt das uitgestrekt hoor) Maar ook kom ik in de kom, op drukke dagen haal ik er meer dan 1000 op 1 dag. Heb dan idd een zogenaamde corrector mee, die alles goed klaar zet. Al worden de mensen in Apeldoorn zich langzaamaan steeds bewuster hoe ze hun container aanbieden.
Idd bestaat de kans op RSI, heb een aantal collega's die dit van eerder uit ook hebben(komen er nooit meer vanaf) maar er is veel onderzoek gedaan naar deze zaken(spiermeting,zitpositie,aanpassing stoelen e.d.) en er is een Automaat aanwezig die volledig computer gestuurd zelf het werk kan doen. (als chauffeur hoef je dan enkel de auto goed te positioneren, en de kraan naar beneden te doen, hij zoekt dan zelf de container op en maakt hem leeh. Echter, dit duurt mij meestal te lang, en met name in de kom doe ik het mooi zelf ;D

arjen850

Citaat van: Jack v op 11-03-2012 19:23:36
Hij is wel wat klein :evil:

Jep, mijn vorige was 20 meter ;D was alleen een trekker oplegger. Zal nooit vergeten toen ik voor het eerst op een zijlader stapte, komend vanaf een trekker oplegger.
Die dinkeytoy kan ik wel besturen, totdat ik in de woonwijken terecht kwam met zo'n kreng, toen heb ik leren rijden....

arjen850

Citaat van: reneetje op 11-03-2012 19:26:05
Voor enkele containers van 240 ltr maatje ?  Dat zijbeladingssysteem werkt heel mooi in het buitengebied (niet deze natuurlijk want die is veels te jong daarvoor) is mijn ervaring.  Maar in de stad is het ramp.  Je kunt nergens bij en als je clusterplaatsen hebt, heb je ook beladers nodig want dan kun jij het shaken met dit systeem.

Wel een verschrikkelijk mooie auto hoor.  Dat ziet er toch een stuk beter uit als die gele rottige vlekken van de BFI destijds.

Allemaal prachtig mooi, zo'n zijlader .......

Behalve voor de rij auto's die erachter zitten en de vuilniswagen niet kunnen inhalen , want dat ding rijdt mooi in het midden van de weg.......

Beetje hoog Remi gehalte .... :eusa_shifty:

De nieuwe auto kan tegen de stoeprand aan rijden, en toch de containers laden. Dus ook hier wordt aangewerkt ;D Overigens hangt veel af van de combinatie chauffeur-corrector hoor, tis niet zo moeilijk de containers iets naar achter te schuiven, zodat de zijlader niet meer in het midden van de weg rijdt ;)

Jack v

Citaat van: arjen850 op 11-03-2012 19:30:24

Jep, mijn vorige was 20 meter ;D was alleen een trekker oplegger. Zal nooit vergeten toen ik voor het eerst op een zijlader stapte, komend vanaf een trekker oplegger.
Die dinkeytoy kan ik wel besturen, totdat ik in de woonwijken terecht kwam met zo'n kreng, toen heb ik leren rijden....
Wij kwamen met de stenenoplegger in woonwijken met sierbestrating soms zelfs woonerfen. DAN lleer je pas sturen. Vooral als mensen het dan verrekken om even hun auto te verzetten of gewoon niet thuis zijn. Wel had je dan alle asjes gestuurd hoor.

arjen850

Citaat van: Jack v op 11-03-2012 19:36:20
Citaat van: arjen850 op 11-03-2012 19:30:24

Wij kwamen met de stenenoplegger in woonwijken met sierbestrating soms zelfs woonerfen. DAN lleer je pas sturen. Vooral als mensen het dan verrekken om even hun auto te verzetten of gewoon niet thuis zijn. Wel had je dan alle asjes gestuurd hoor.

Ik bezorgde gras zoden, en kwam derhalve ook in de woonwijken en grote steden, maar nog is het totaal en absoluut geen vergelijk met een vuilnisauto, neem het maar aan ;)

Jack v

Ik weet het Arjen. Bij Gjaltema had ik ook een bakwagen waar je de binnenstad van Groningen mee in moest. Das echt neit makkelijk. Met een oplegger zeg je van te voren al van vergeet het maar. Maar met een bakwagentje ga je het toch gauw proberen.

BBS

En een plat dak :evil:

Nieuwste van het nieuwste aan zijladers maar comfort voor de chauffeur? :eusa_think:

Geintje, mooie wagen verder, alleen nog wel maagdelijk schoon. Gebruik je hem wel ??? :evil:

;D
Volvoloos....

arjen850

BBS

Volvoloos....

Jack v

arjen850

Citaat van: BBS op 11-03-2012 19:45:31

En een plat dak :evil:

Nieuwste van het nieuwste aan zijladers maar comfort voor de chauffeur? :eusa_think:

Geintje, mooie wagen verder, alleen nog wel maagdelijk schoon. Gebruik je hem wel ??? :evil:

;D

Hehe, je moest er eens inzitten, zit beter dan welk fauteuil dan ook ;D En alle luxe is aanwezig hoor, zelfs een druk cabine. Waardoor er geen luchtjes van buiten binnen kunnen dringen ;)

En ja hoor, ik gebruik hem wel degelijk ;D

Ook dit soort wegen moet ik doorkruisen ;D

Zal wel eens een plaatje schieten als het moddrig is geweest in het bos, en dat ik verplicht :angel: met 60 door de blubber moet omdat ik anders kom vast te zitten ;D