Ook maar een blogje van mijn rode R, en de Sandstone 2,5 10V automaat.

Gestart door arjen850, 11-03-2010 23:00:48

Vorige topic - Volgende topic

ulkeman

arjen graag gedaan jongen,
was erg gezellig en als je nog een keer wat hebt je weet de weg  ;D

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

MVeldhuis

arjen850

MVeldhuis

antraciet

Citaat van: MVeldhuis op 03-05-2012 00:21:36
Citaat van: arjen850 op 02-05-2012 23:57:22
Citaat van: MVeldhuis op 02-05-2012 23:46:14
Jezus!!!

Tis maar een auto hoor ;)

Een auto die wel af had kunnen fikken als ik dat zo zie.

Ken ook nog wel een autootje met kuren  :eusa_whistle:

grijzev70tdi

Citaat van: antraciet op 03-05-2012 00:29:34
Citaat van: MVeldhuis op 03-05-2012 00:21:36
Citaat van: arjen850 op 02-05-2012 23:57:22
Citaat van: MVeldhuis op 02-05-2012 23:46:14
Jezus!!!

Tis maar een auto hoor ;)

Een auto die wel af had kunnen fikken als ik dat zo zie.

Ken ook nog wel een autootje met kuren  :eusa_whistle:

dat heet toch gewoon ouderdom? ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

KIM

Citaat van: arjen850 op 02-05-2012 23:11:53
Hmm, de auto trilt iets, heb geprobeerd het tril moment op de foto te krijgen :-[

http://i1094.photobucket.com/albums/i446/arjen2/P1060131.jpg

Ow ja, de stroom is eraf geweest, daarom de verkeerd staande klok ;D

Toch niet op de Jachtlaan he?  ;D

Maarreh, ik zie wel iets voor een to-do list.
Je blijft wel lekker bezig zo met die oude hokken...

Taranis

Zo! Dat was niet voor z'n tijd!

Mooi klusje! :D

Citaat van: arjen850 op 02-05-2012 23:22:40
Maar wat nog veel interresanter is, is dat het gas veel minder blijft "hangen" tijdens het overschakelen :eusa_dance: Weg is het niet, maar tis met 70% verminderd, en dat verbaast mij, maar verheugt mij ook ;D

Opvallend. Mijn R had daar destijds ook erg last van en tot 2x toe een platte accu (volgens Kornelis krijg ik alles eerder kapot dan een ander ;D ). Zou dat blijven hangen komen omdat de dynamo zo zwaar loopt dan?

KIM

In het kader van je kabel ervaringen nog een tekstje uit een mailwisseling bij mij op het werk:

Citeer
De gedachte is dat de dynamo een acculader is en dat is een groot misverstand, de dynamo verzorgt de stroomvoorziening voor de verbruikers in de auto en heeft tevens als taak om de accu geladen te houden. De accu kun je zien als een condensator of "load" in het systeem welke gebruikt als de motor niet draait of de dynamo niet zorgt voor de stroomvoorziening (dit wordt steeds meer toegepast m.b.t. emissie-uitstoot en vermogen leveren op bepaalde momenten)
Zodra de motor loopt dan levert de dynamo de stroom voor de componenten en dat is de primaire taak. De dynamo heeft een maximale stroomafgifte en zodra je hierboven komt dan gaat de accu bij springen. (dus ontladen)

Zodra de dynamo draait en levert gaat er natuurlijk ook een deel de accu in die daarmee wordt opgeladen maar hoe meer verbruikers aan staan hoe minder er naar de accu gaat.
In jou voorbeeld heb je een extreem slechte situatie voor de accu want deze is diep ontladen, waarschijnlijk plat, en dus kan er niet gestart worden. Met behulp van een booster zal de motor worden gestart en meteen gaat de dynamo leveren. Echter, hij levert aan componenten en verbruikers die meteen stroom vragen als gestart word.

Een groot misverstand is dat nu er wordt gereden met de auto de accu ook geladen wordt en dat is tot op zekere hoogte waar maar lang niet zoals een accu geladen hoort te worden. Ik heb een keer een presentatie bijgewoond (tijdens een seminar van een wegenwacht organisatie) en de acculeverancier had proeven gedaan waarbij een lege accu in een voertuig werd geplaatst en men is gaan rijden. Na meer dan 1000 kilometer had de accu zich nog steeds niet volledig hersteld (lees; volledige capaciteit was niet voorhanden) en dit leidt tot weer meer schade intern.

Als een accu helemaal leeg is moet deze geladen worden met een echte acculader voordat deze weer wordt terug geplaatst in het voertuig. Dat dit niet gebeurd weten we maar helaas is dat een feit.
Het probleem van de accu (leeg) doet zich nu weer meteen voor zodra het voertuig is stil gezet, er kan niet gestart worden want er zit geen capaciteit in.

Misschien dat je er voor de toekomst iets aan hebt, wanneer je opnieuw je dynamo verdenkt.

arjen850

Citaat van: KIM op 03-05-2012 07:23:10
Hmm, de auto trilt iets, heb geprobeerd het tril moment op de foto te krijgen :-[

Vertel, wat kan ik volgens jou aan mijn to-do list toevoegen? (die groeit trouwens gestaag)
Maarre, de accu polen blijven gewoon koud, dus operatie geslaagd, op naar het volgende..
En het volgende ligt nu nog bij Teddy81, maar zal ik straks gaan halen :D Eindelijk krijg ik dan mijn lang gewenste accesoire ;D :eusa_shhh:

En dan volgende week zaterdag zullen dan toch de klepsteel rubbers aan de beurt zijn. Tis duidelijk, de R snoept nog steeds uit mijn beurs ;)

ulkeman

Citaat van: arjen850 op 03-05-2012 17:49:20

Vertel, wat kan ik volgens jou aan mijn to-do list toevoegen? (die groeit trouwens gestaag)
Maarre, de accu polen blijven gewoon koud, dus operatie geslaagd, op naar het volgende..
En het volgende ligt nu nog bij Teddy81, maar zal ik straks gaan halen :D Eindelijk krijg ik dan mijn lang gewenste accesoire ;D :eusa_shhh:

En dan volgende week zaterdag zullen dan toch de klepsteel rubbers aan de beurt zijn. Tis duidelijk, de R snoept nog steeds uit mijn beurs ;)

ik heb ook nog iets voor je to do list.

de accu er nog even uithalen inclusief de plaat waar hij opstaat.
door hij slechte massa had en de plus kan de accu gaan overkoken, waardoor hij onder die plaat roest kan gaan vormen en dat wil je niet  :)

afdeling dalfsen

arjen850

Citaat van: ulkeman op 03-05-2012 21:43:05
Citaat van: arjen850 op 03-05-2012 17:49:20

ik heb ook nog iets voor je to do list.

de accu er nog even uithalen inclusief de plaat waar hij opstaat.
door hij slechte massa had en de plus kan de accu gaan overkoken, waardoor hij onder die plaat roest kan gaan vormen en dat wil je niet  :)

Kan een gesloten accu overkoken zonder te barsten?

The Demon

Volgens mij wel, er zit altijd een"overloopje" op om de dampen af te voeren, dacht ik.
Zogenaamde onderhoudsvrije accu's hebben ook gewoon doppen die je eruit kan draaien onder de sticker zitten.

Groet,
The Demon.

arjen850

Vanavond ben ik bij Ted geweest, toen ik daar alle alcantara delen heb gehaald, hadden we afgesproken dat ik het complete schuif\kanteldak ook over zou nemen. Die zou ik dan halen als het Ted uitkwam, en dat was dus vandaag ;D
Wat ik ook erg leuk vind, is dat ik de electrische bijrijders stoel ook over heb kunnen nemen van Ted, die gaat in mijn R komen, en dat was net een accesoire die ik er nog heel graag op wou hebben :eusa_dance:
Ook heb ik zijn vloerbedekking overgenomen, en Ted die lieverd ;D gaf me nog het dash klepje mee ook, die is mij maandag overleden, en dit komt mij dus zeer goed uit :D
Nu ligt alles op zolder, maar langzaam zal ik alle delen gaan overbouwen, en de bekleding van de stoelen moet ik ook over gaan zetten, omdat destijds mijn interieur gespoten is en dus a: nog heel mooi is, maar B: dus ook van kleur verschild,
En dan maak ik van de overige bekleding en stoel, een bureau stoel, toch geweldig een bureau stoel met leer alcantara uit een R ;D (ehm, wibo gaat daar een bureau stoel van maken ;D)

ulkeman

idd zoals the demon zei,
kan dus gewoon overkoken.

afdeling dalfsen