Ook maar een blogje van mijn rode R, en de Sandstone 2,5 10V automaat.

Gestart door arjen850, 11-03-2010 23:00:48

Vorige topic - Volgende topic

volvobug

Citaat van: thuur op 14-08-2013 12:46:52

Als je de werking van de Nivomat even bestudeert zul je zien dat het precies werkt volgens de bedoeling.

Gr :D

Voor de geïnteresseerde lezer:

http://www.cadillacfaq.com/faq/answers/pdf/nivomat.pdf
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

KIM

Thuur, met mijn LPG tank erin zakt de auto na 1 nacht bij mij niet zichtbaar. Dit zijn nivomats die volgens mij net zo oud zijn als de auto zelf. Nivomats zijn dus prima in staat om dat extra gewicht te dragen.

Het inzakken van de auto in 1 nacht kan tot vervelende situaties leiden; stel de auto zakt tot op een drempel oid: Met een Citroen wacht je tot de auto weer is gestegen; hoe gaat dat bij nivomat?

Juist: niet dus! Daarom is het niet acceptabel dat nivomats te snel zakken.

arjen850

Citaat van: KIM op 14-08-2013 15:12:54
Thuur, met mijn LPG tank erin zakt de auto na 1 nacht bij mij niet zichtbaar. Dit zijn nivomats die volgens mij net zo oud zijn als de auto zelf. Nivomats zijn dus prima in staat om dat extra gewicht te dragen.

Het inzakken van de auto in 1 nacht kan tot vervelende situaties leiden; stel de auto zakt tot op een drempel oid: Met een Citroen wacht je tot de auto weer is gestegen; hoe gaat dat bij nivomat?

En dus ook precies de reden dat ik tot vervanging ben overgegaan, rij nu 2, 5 jaar op gas, voorheen ook geen zakkende wagen.. op parkeerhaven iets omhoog, en smiddags ineens met trekhaak over de grond om weer weg te rijden.. :eusa_wall:

Maar mensen 1 ding, wees vooral niet bang dat ik een auto rij waar ook maar iets niet volgens het boekje zou werken (lees, ik ben er zeker van dat de niveats ook nu gewoon werken) jullie kennen mij toch wel beter? :D

Enne de nu geplaatste veren zij  8 cm korte Kornelis ;D dus niet langer..

KIM

Korter dan je originele veren, of korter dan de set die je nu hebt besteld?

Ach.....

..Leg het binnenkort maar uit ;D.

thuur

Citaat van: KIM op 14-08-2013 15:12:54

In de PDF hierboven staat duidelijk (H4 en H8) dat een Nivomat enkel werkt als het voertuig rijdt (binnen 800-1500m / ca. 60s.) en niet direct zakt zodra de auto stopt, maar na langere tijd. Er zijn geen specificaties over hoever een Nivomat mag zakken onder hoeveel belasting, dus dat is toch voornamelijk afhankelijk van het gewicht.

Als je weer wilt rijden met volle belading kun je een paar keer op de trekhaak duwen om wat begin-grondvrijheid te krijgen. Als je auto op een drempel vastzakt heb je toch een defect aan je auto.

Gr ;)

maruska

of een hele grote drempel, thuur ;D

kun je eens foto's plaatsen van hoe hij ingezakt staat ? dan kunnen we wellicht op zicht vergelijken met de nivomatters hier. vaag blijft het wel, want die sets zijn reteduur !
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

arjen850

Citaat van: maruska op 14-08-2013 18:11:58
of een hele grote drempel, thuur ;D

kun je eens foto's plaatsen van hoe hij ingezakt staat ? dan kunnen we wellicht op zicht vergelijken met de nivomatters hier. vaag blijft het wel, want die sets zijn reteduur !

1 ding is zeker, duur zijn ze.. Heb nu een aantal weken gereden met de 13mm veren, rijdt perfect.. zakt in bij zware belading, maar pompt tijdens rijden mooi en snel op.. begrijpen doe ik het niet, maar het rijdt nu pefect.. en dat was de bedoeling;)

Nu even niets aan de R, eerst hier 1 en ander weg werken.. daarna heb ik wel weer wat dingetjes in de pen zitten :D

Ow, hij zakt in 24 uur nu 3mm, en in 48 uur stilstand 5;) gemeten bij halfvolle gastank en geen verdere belading..

arjen850

Marc O.

Knap gedaan!...... maar ik denk dat ik origineel mooier vind staan.... ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

arjen850

Citaat van: Marc O. op 13-10-2013 12:14:17

Ik niet, maar de meningen zijn er wel over verdeeld ;D

Marc O.

Citaat van: arjen850 op 13-10-2013 12:15:21

#mompelt iets over lichte bekleding in een rode auto ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Robster480

Lekker hoor! Nu een losse turbometer monteren of had je ie al? ;)
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

arjen850

Citaat van: Robster480 op 13-10-2013 12:21:30

Lekker hoor! Nu een losse turbometer monteren of had je ie al? ;)

De meter van Yits :D daar wacht ik vol geduld op:)

dopie

Broabander

Nu het stuur nog even verven ;D

Ziet er mooi uit Arjen! Vind dit nét iets meer bij de tijd dan de toch wat hoekige 850 teller ;)
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.