Ook maar een blogje van mijn rode R, en de Sandstone 2,5 10V automaat.

Gestart door arjen850, 11-03-2010 23:00:48

Vorige topic - Volgende topic

dielie850

arjen850

Ow ja, stoorde me aan het eindstuk van de uitlaat van de Sandstone. Me laten vertellen dat deze origineel niet meer leverbaar waren....

Enig speurwerk en geduld leverde mij dit op:

Laten er nou in heel Nederland nog 2 ergens ter lande liggen te verstoffen op een dealer zolder, heb ze beide maar genomen :eusa_dance:

Met dank aan de dealer uit Apeldoorn, die de moeite van het zoeken heeft genomen :eusa_clap:

Vulk

Hoe groot is dat? Lijkt een beetje op het normale vervangsierstuk, maar dan groter.

arjen850

Citaat van: Vulk op 19-08-2014 21:44:30
Hoe groot is dat? Lijkt een beetje op het normale vervangsierstuk, maar dan groter.

Hier werden de 10 kleppers fabrieksaf mee geleverd..

Vulk

Ow dan is het een stuk kleiner dan het op de foto lijkt! Wel heel mooi!

kulk

Kleine handjes he, dan lijkt het al snel wat ;)

Succes met de ROOIE en van die Sandstone maak je ook echt werk, mooi hoor!

de Boeing

phoe, wat een verhaal weer, maar goed dat jullie niets hebben (en dat je verdergaat met je R !!)

Eigenlijk vind ik dit gewoon het mooiste eindstuk, heb hem zelf ook  8)  (al begreep ik dat er standaard een ander, vierkant? eindstuk onder een R hoort)

henry classic v70

Je hebt ze dus toch gevonden :eusa_clap:
(hoef je mijn eindpijpje ook niet te rauzen hahaha)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

arjen850

Nou, zoals het er nu voor staat wordt de R weer in ere herstelt :eusa_dance: Vandaag de achterbumper verwijderd, en ik moet zeggen, dat viel mee.
Moeten nog wat papieren naar verzekering (tegenpartij) waaronder ook een kopie van taxatie raport, maar het is zo goed als rond.
Bij deze kan ik nu uit ervaring zeggen: Mensen, heb je veel uitgegeven aan je Volvo, doe hem taxeren.. Laat het niet op zijn beloop, vroeg of laat ben je te laat, en kun je nog zeggen:  Had ik maar.....

volvobug

He Arjen, was ff afwezig maar wat een klap, wat zullen jullie geschrokken zijn, maar gelukkig zonder persoonlijk letsel.
Mooi inmiddels te kunnen lezen dat hij hersteld wordt. Zou zonde zijn als de R door zoiets afgeschreven moet worden.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

arjen850

Ondertussen schiet het werk aan de Sandstone flink op. Was er gisteren ook al even, maar geen tijd gehad voor posten van plaotjes, dus bij deze:

Glad en in de primer:

Lekker ingepakt voor de spuitkabine:

Dat was gisteren, vandaag is de boel gespoten. Erg leuk vond ik dat ik het gehele spuitproces mocht bijwonen, stond er zogezegd met de neus boven op :D

In de lak, detail; leuk om te zien hoe ze uitnevelen op het portier:

En de beide bumpers:

Ondertussen is alles gespoten, en in de blanke lak. 3 lagen. En toen ik vanavond wegging lag het heerlijk te drogen in een warme cabine.
Leuk om ze eens van dichtbij een spuiter te volgen, ieder zijn vak zullen we maar zeggen :eusa_clap:

Morgen afbouwen, en dan istie als alles volgens plan gaat morgen avond weer klaar :eusa_dance:

kulk

Tof om te zien inderdaad, mooi werk!

Goed nieuws ook dat de R weer opgelapt gaat worden  :eusa_clap:

peteRRR

Citaat van: arjen850 op 21-08-2014 22:32:32
Mensen, heb je veel uitgegeven aan je Volvo, doe hem taxeren.. Laat het niet op zijn beloop, vroeg of laat ben je te laat, en kun je nog zeggen:  Had ik maar.....

Dik mee eens,...je heb dan wat achter de rug staan,...het blijf toch wel onderhevig aan emoties,....ook al lees je enkel vanaf het forum mee.
En die honderd euro om de 3 jaar,...doen mensen!

Fijn dat de auto,s weer hersteld worden. :eusa_clap:

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

big ben

StefanCJ

Ai Arjen, dat is niet zo prettig ineens. Gelukkig geen persoonlijk letsel en gelukkig kan de R weer in ere hersteld worden, zou doodzonde zijn als hij niet meer te redden was. Ook mooi werk aan de Sandstone, netjes zo.