Ook maar een blogje van mijn rode R, en de Sandstone 2,5 10V automaat.

Gestart door arjen850, 11-03-2010 23:00:48

Vorige topic - Volgende topic

arjen850

Citaat van: razorx op 19-02-2011 00:51:18
Een genot om te zien met hoeveel aandacht en liefde je werkt.

Even offtopic, ik ben een kattenmens, maar vandaag helemaal gezwicht voor een puppy dogje, vermoed bulldog, bij een klant.
Wat een lieverd.

Vraagje, niet als geëmmer: Waarom geen keramisch vet? Werkt langer, blijft beter zitten en wat gezonder.
(Ben er ook pas op overgestapt)
Groeten,
Yits.

(Of moest het kopervet gewoon op ;) )

Bij auto's die ik in onderhoud heb worden de remmen iedere 12 tot 15 duizend kilometer losgehaald, de ervaring die ik heb met kopervet is dat bij normaal gebruik koper vet ruim afdoende is.. Bij komend voordeel vind ik dat koper vet minder troep aantrekt..
Ik gebruik alleen keramisch vet(heb het dus wel) als ik weet dat de auto wat "meer"gebruikt wordt(lees de remmen worden echt heet gestookt)
Maar dan nog is eigenlijk mijn ervaring dat koper vet zijn smerende werking op de glij nokken van de blokken beter behoudt..
Natuurlijk sta ik altijd open voor andere ideeen en ervaringen ;D

UserID6342

Mijn ervaringen met keramisch vet zijn ronduit slecht te noemen en hoor dit helaas ook vaak genoeg bij mensen die het ook eens gebruiken ! Hier word het dus dan ook niet meer gebruikt / komt het er ook niet meer in.  Gebruik al jaren kopervet en indien goed gebruikt werkt het ook perfect. Ziet er weer netjes uit Arjen en de hondjes, altijd leuk natuurlijk :)

arjen850

Citaat van: Dirk342 op 19-02-2011 15:13:00
Mijn ervaringen met keramisch vet zijn ronduit slecht te noemen en hoor dit helaas ook vaak genoeg bij mensen die het ook eens gebruiken ! Hier word het dus dan ook niet meer gebruikt / komt het er ook niet meer in.  Gebruik al jaren kopervet en indien goed gebruikt werkt het ook perfect. Ziet er weer netjes uit Arjen en de hondjes, altijd leuk natuurlijk :)

Wat maakt dat jou ervaring met keramisch vet slecht is? Uit nieuwsgierig oogpunt he ;) ben bemieuwd of je herzelfde idee hebt als ik..

thuur

Je hebt keramisch vet en keramisch vet nathuurlijk. Net zoals je merkloos kopervet en b.v. Copaslip hebt. Het keramisch vet van Motip b.v. (ja ook de profi-lijn) is op zijn hoogst matig te noemen. Veel te dun, is snel weg en kan onze Volvo remmetjes behoorlijk laten krijsen. Ik heb na deze "klachten" tegen mijn leverancier ander spul gekregen. Ik moet het nog in de praktijk testen maar het is behoorlijk veel dikker. Merk valt me nu niet in.

Gr ;)

pwassink

Het huismerk ceramic-grease van de brezan bleef keurig zitten op naar wat ik zag bij demontage blauwgeworden
rvs achterrem anti-piepplaatjes, K heb mede daardoor toch wel het idee dat dit wel goed spul is ..   ;)

Pot kost best wel een hoop centen, maar je verdoet er heel weinig van en t gaat niet kapot ..
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

arjen850

Citaat van: pwassink op 20-02-2011 15:49:33
Het huismerk ceramic-grease van de brezan bleef keurig zitten op naar wat ik zag bij demontage blauwgeworden
rvs achterrem anti-piepplaatjes, K heb mede daardoor toch wel het idee dat dit wel goed spul is ..   ;)

Pot kost best wel een hoop centen, maar je verdoet er heel weinig van en t gaat niet kapot ..

Dat heb ik hier dus ook staan, maar ik vind het zoals Thuur al aangeeft erg dun, ook vind ik de hechting wat minder..
Wat ik ook wel gebruik is remvet van Berner, klein potje met kwast erin..
Heb al eens meegemaakt dat kopervet bij heet stoken van de remmen kan gaan koken, dit heb je niet, of in iedergeval in mindere mate met keramisch vet..
Dat heeft miz dan weer tot nadeel dat je bij demontage de blokken er wel vast tussen hebt zitten..

Powerpete

"Aerodynamics are for people who can't build engines." (Enzo Ferrari)

arjen850

Vanmorgen weer een klein klusje afgerond :D 3e remlicht gemonteerd.. Had vorige week het kapje al op kleur gebracht, dus die kon er vandaag zo in.. Heb hem aangesloten op het linker remlicht, want uiteraard had ik de lampcontrol module niet :eusa_wall:
Maar des al niet te plus werkt het perfect ;D
Tevens met een nieuw setje de kofferbekleding weer goed en kraakvrij vast gezet, blijft altijd een vreselijk geklooi..
En de zijpanelen weer los gehad, om dat ik op sommige plekken ook tocht strip heb geplaatst..
Weer wat kraakjes minder ;D

jrkalf

Niet om heel lullig te doen, maar is deze in deze vorm niet verboten in Nederland? Iets met hoogteverschil tussen remlichten en 3de remlicht?

Ik weet het niet zeker, maar zoiets hoorde ik weer op een meeting. Ik heb zelf een v70 klep, daar zit ie boven in.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

jrkalf

Citaat van: arjen850 op 22-02-2011 12:35:57
http://i56.tinypic.com/2nk8mt4.jpg
Nog een lullig puntje.. nu heb je zo hard aan die auto geklust en ontbreekt er nog een club of forum kentekenplaathouder ;D
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

cas

Citaat van: jrkalf op 22-02-2011 12:43:45
Niet om heel lullig te doen, maar is deze in deze vorm niet verboten in Nederland? Iets met hoogteverschil tussen remlichten en 3de remlicht?

Ik weet het niet zeker, maar zoiets hoorde ik weer op een meeting. Ik heb zelf een v70 klep, daar zit ie boven in.

dat remlicht is origineel volvo 850. mag dus wel, want is zo door de goedkeuring gekomen lijkt mij.
wat jij ( en ik ) hebt is v70  ;D  of misschien tussentijdse aanpassing 850, dat weet ik niet zeker.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

jrkalf

Citaat van: cas op 22-02-2011 12:49:13

dat remlicht is origineel volvo 850. mag dus wel, want is zo door de goedkeuring gekomen lijkt mij.
wat jij ( en ik ) hebt is v70  ;D  of misschien tussentijdse aanpassing 850, dat weet ik niet zeker.
Ik heb 100% zeker een v70 klep. Dat heeft de dealer me afgelopen vrijdag nog verteld.
Jij hebt een 850 klep, maar zelf de v70 bekleding in gemonteerd en de lamp aangebracht, toch?
shRek is verkocht!
---

Thijssie!

Ziet er top uit!

Wat een apparaat heb je toch :eusa_drool:

cas

Citaat van: jrkalf op 22-02-2011 12:51:06
Citaat van: cas op 22-02-2011 12:49:13

Ik heb 100% zeker een v70 klep. Dat heeft de dealer me afgelopen vrijdag nog verteld.
Jij hebt een 850 klep, maar zelf de v70 bekleding in gemonteerd en de lamp aangebracht, toch?

juist, jij echt v70 ik wannabee  ;D
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

arjen850

Komt idd zo uit een T-5R, zou wat zijn als alle 850's ineens worden afgekeurd op het 3e remlicht ;D
En een forum of club kenteken houder komt er niet, ergens halverwege dit blog als eens over gesproken ;D

Enne Cas, nog bedankt.. Voor het zoeken naar de juiste draad om door te verbinden heb ik even je blog gebruikt, scheelt mij een hoop meten ;D
Waarom het wiel opnieuw uitvinden als een ander dat allang heeft gedaan ;)