V70® Pearl Saffron, de 528i en de Swift...

Gestart door t_w, 14-03-2010 23:18:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

grijzev70tdi

Het zou best kunnen, maar makkelijk is het niet volgens mij
Grolsch, het klinkt al lekkerder

KIM

Er zijn 2 verschillende typen:
- met losse strip
- zonder strip

Volgens mij krijg je bij vernieuwen die zonder strip (da's bij mij wel het geval geweest). In ieder geval is dat wel de betere oplossing. Die zonder strip wordt meegelijmd met de ruit.

t_w

#407
Zo.
Vandaag weer eens lekker 'ouderwetsch' aan de auto geprutst...

Had een VAG comfort knipperlicht module gekocht. Rijd voor mijn werk veel in verschillende nieuwe auto's en moet zeggen dat ik dat toch wel prettig vind werken, zo'n knipperlicht dat als je er 1 keer tegenaan tikt, hij 3 of 4 keer knippert.

Met als gevolg, dat je na een week werken weer in de Volvo stapt, een tikje tegen het knipperlicht geeft en dan vol verbazing tot de conclusie komt dat je even vergeten was dat je eigen auto die functie helemaal niet heeft ;D

Dus maar even wat aan gedaan. Met de How To die hier op't forum staat was het een kinderspel...

Dus VAG relais 000 953 227 A gekocht. Zelf even een kabelboompje in elkaar geprutst. 'Netjes' afgewerkt met krimpkous en Snakeskin.



Even de bekabeling bij de alarmlichten schakelaar aangepast en klaar is 'kees'.



Ook maar even het bovendek van het dashboard gehaald. Had last van wat lichte kraakjes...
Geen idee op het geholpen heeft, maar geeft je direct de kans om ook daar eens een beetje schoon te maken...



Ook direct de ventilatie roosters even goed schoongemaakt. Gaat toch makkelijker wanneer je ze er uit hebt.
Tot mijn verbazing zag ik dat de center speaker ook niet origineel meer was.





De tweeter van deze coax speaker, was zelfs zo hoog dat deze tegen het originele afdekrooster aan kwam.
Behuizing van de tweeter maar even wat gemodificeerd, zodat het wel past.
Als iemand nog zo'n orignele speakerset heeft liggen voor een leuk bedrag, laat het maar even weten!

Tijdje geleden de remklauwen al voorzien van een fris laagje verf.
Gekozen voor Hammerite antraciete hamerslag.
Had ergens gelezen dat dat spul redelijk bleef zitten, ondanks de temperaturen. So far so good...
Ziet er mijns inziens beter uit dat een afgebladderde remklauw ;)



Tot slot nog een foto van m'n voorruit. Afgelopen week 2 keer tevergeefs met de verzekeringsmaatschappij gebeld (eerder gesloten wegens weet ik veel wat  :eusa_wall:). Dus dat tillen we even naar volgende week.




Zo. Auto nog even van binnen en buiten gewassen, klaar voor't weekend!
Groet,
Thijs


The Volvoboy

Heel erg mooi! :D Mooie foto's ook!
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

t_w

Vanavond nog maar een stukje 'Duitse Degelijkheid' aan de Volvo toegevoegd.
Naast het VAG relais voor de knipperlichten, zit er nu ook een VAG programmeerbaar ruitewisserintervalrelais (dubbele woordwaarde?) in...

Aan de weersomstandigheden om hem te testen zal het in ieder geval niet liggen...

Weet in ieder geval 2 mensen die 'nieuwsgierig' zijn naar de uitkomst...

elianmars



Schitterende foto!   :eusa_clap:

KIM

Inderdaad.
Bureaubladwaardig.

t_w

Thanks!

Heb een nieuwe lens gekocht ( 17-50 F2.8 ) en ben daar nu mee aan het 'an-knooi'n', zoals het Twentse dialect dat zo mooi omschrijft ;)




Robster480

Lekker bezig Thijs! Inderdaad schitterende foto's, waarbij de foto die Marcel citeert er wel uitspringt!
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

dopie


Heb nog wel zo`n speaker liggen.

t_w

Sinterklaas cadeautje  ;D



Johan bedankt, was gezellig!

dopie


Was zeker gezellig en jij kunt er meer mee want hij lag maar op de plank en 2 willen niet in de auto. En altijd mooi om 2 van die dikke saffron bakken bijelkaar te hebben :).

t_w

#417
Vandaag nieuwe ruit gekregen via CarGlass

Was wel enigszins 'sceptisch' over deze firma. Je hoort er hele verschillende verhalen over (positief / negatief)

Mijn bevindingen tot nu toe:


  • Voorbereiding (contact / planning / snelheid van afspraak): Top
  • Ruit: Top, want origineel!
  • Afwerking: Top, wat ik zo heb gezien ziet het er prima uit. De strip bovenaan is ook vernieuwd in zit er stukken mooier in dan dat het geval was.
  • Service: Top. Nog een setje Bosch ruitenwissers gekregen.

Nu zijn er natuurlijk (genoeg?) 'verhalen' dat de raamstijlen na een bezoek aan Carglass na een jaar of 3 standaard 'bloemkolen' beginnen te vertonen. Tja, daar kan ik nu niet over oordelen.
Dus recapitulerend:

Tot nu toe bevalt het prima!

En het zicht door een nieuwe ruit is echt weer een verademing! ;D

Sseventy

Super mooie Volvo!

Citaat van: dopie op 05-12-2012 22:52:45

Was zeker gezellig en jij kunt er meer mee want hij lag maar op de plank en 2 willen niet in de auto. En altijd mooi om 2 van die dikke saffron bakken bijelkaar te hebben :).

Foto's?? :D

Erik_M.

Citaat van: t_w op 17-10-2012 18:43:41
Jaja, de grote stap gemaakt!

http://www.weegerink.com/V70R/trouwen1.JPG

De V70R hebben we echter niet als trouwauto gebruikt, desondanks is deze niet 'ontsnapt' aan deze kleine versiering ;)

Voor de dag zelf hadden we een mooie P1800S, hier 2 foto's. Als ik de foto's van de fotograaf binnen heb zal ik nog wel wat 'betere' plaatsen...

Als er in de toekomst nog ergens een paar euro / plaats / tijd vrijkomt, dan staat zoiets hoog op mijn verlanglijstje!

http://www.weegerink.com/V70R/trouwen2.JPG

http://www.weegerink.com/V70R/trouwen3.JPG



Alweer een tijdje geleden Thijs, maar alsnog gefeliciteerd met je huwelijk ! 'k was een beetje aan het 'rondsnuffelen' en zag opeens de fraaie P1800 van Dries Bakkenes ( volvo-klassiekers.nl ) voorbijkomen.  Volgens mij, als ik op de site kijk, is deze P1800 nog te koop ook.   :eusa_dance: