V70® Pearl Saffron, de 528i en de Swift...

Gestart door t_w, 14-03-2010 23:18:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

t_w

Hoi Erik,
Bedankt!

Klopt de P1800 is te koop. Dries zei al dat ik er maar goede reclame voor moest maken op de bruiloft ;)

Volgens mij heeft zo'n auto niet echt reclame nodig, is gewoon een geweldige auto!
Dat is nog wel iets om voor te gaan sparen (en dan ook voor de 'extra' garage waar 'ie in moet ;) )

rludeke

Goedemorgen, mooie P1800. Als je nou een mooie saffron v70 inruilt heb je er elke dag 2 bij elkaar ;)

rludeke

Oeps, ik begrijp nu ik het goed lees dat de P1800 niet van jezelf is. Wel een leuke auto om in te trouwen, gefeliciteerd.

Hiker

CiteerTijdje geleden de remklauwen al voorzien van een fris laagje verf. Gekozen voor Hammerite antraciete hamerslag. Had ergens gelezen dat dat spul redelijk bleef zitten, ondanks de temperaturen. So far so good... Ziet er mijns inziens beter uit dat een afgebladderde remklauw

Ik heb het zelfde busje verf staan, nu alleen hetxer nog opsmeren......kerstvakantie klusje :eusa_think:
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

t_w

Zo. Vandaag een dagje ATV opgenomen om eens aan de Volvo te werken.

had al een tijdje last dat de radiateur wat lichte lekkage vertoonde. Dus nieuwe besteld...


De radiateur zit met 2 bouten vast aan de carrosserie (lasmoeren). Het schijnt dat deze door roestvorming vaak losknappen.
'Der Geheimtip' was, om de 2 bouten van te voren goed in de WD-40 te zetten. Zo gezegd zo gedaan. Alles ging dan ook zonder problemen los. Hier zie je de bout in het midden van de foto.



Niet alleen de koeler vervangen, maar ook direct een RIP kit geplaatst. Na telefonisch wat info opgevraagd te hebben bij ET een set besteld van DO88. Leuke kerstkorting meegepakt en snel geleverd (1 dag). Prima!
Boven nieuw, onder oud...


Ik had gedacht dat die RIP-kit plug and play zou zijn, maar moest 2 slangen nog wel een beetje inkorten om het geheel passend te krijgen.
De slangen van de oliekoeler voorzien van nieuwe o-ring en keerring. Ook nieuwe klemmen besteld, aangezien de oude redelijk slecht waren.


30.000 km geleden heb ik de reactiearmen van de vooras vervangen. Toen gekozen voor goedkope imitatie reactiearmen.
Tja... Dus 30.000 km verder kun je ze weer vervangen  :eusa_wall:
Nu gekozen voor de zogenaamde 'heavy duty' IPD oplossing. Prijs is ongeveer 3 keer zo hoog, eens kijken of deze het dan ook 90.000 km volhouden  ;D


Result:



The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

big ben


V70R AWD


t_w

Thanks!

Vorige week zaterdag nog naar een poetsmeeting geweest in het midden des lands, georganiseerd vanuit het Volvo-forum.
Auto weer 'even' netjes winterklaar gemaakt (zoals Jacobse en Van Es dat met de tuin doen zeg maar ;) )

Leuke was, dat er ook iemand 'spotrepair' klusjes uitvoerde (lees: uitdeuken zonder spuiten)


Is toch wel typisch om iemand met een hamer en allerlei stalen pinnen aan je dierbare auto te zien werken  :o
Ik had, vanaf aanschaf van de auto, al een deuk in het spatbord. Navraag leerde, dat het wel een lastige was en dat de deuk waarschijnlijk niet helemaal verdween, maar het zou wel beter worden.





Resultaat ziet er erg goed uit! (in alle enthousiasme vergeten foto van te maken) Naast deze deuk ook nog een deukje in het portier weg laten werken en een putje uit de motorkap laten halen.
Hulde voor het vakmanschap! Zonder ook maar 1 onderdeel te demonteren is alles verholpen. De 'lastige' deuk bij de spatbordrand is nagenoeg niet meer zichtbaar. En voor het geld hoef je het ook niet te laten. Als ik dit eerder had geweten had ik het 2 jaar geleden al laten doen   :eusa_clap:...

The Volvoboy

Had de foto's inderdaad gezien, erg netjes!

BTW, wanneer ga je de strip onder je achterruit eruit halen? ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

elmarconi

Citaat van: t_w op 23-12-2012 22:16:16
Auto weer 'even' netjes winterklaar gemaakt (zoals Jacobse en Van Es dat met de tuin doen zeg maar ;) )

Oh, Oh, Oh, Oh, Oh, ik zien 't al....

http://youtu.be/Sr_Yh5FyE78?t=1m45s

Briljante TV...
--
Autogas Inside . . .

t_w

 ;D precies, wat een handje vol neutronenkorrels al niet kan doen!

t_w

Zit momenteel weer in Finland voor wintertesten.
Kans op noorderlicht is helaas klein. Maar we zitten er nog een paar dagen, dus wie weet...

De zon komt hier nu niet op, blijft net achter de heuvels hangen. Levert ook wel leuke plaatjes op...



viking_in_shorts


pwberg

Wat een k*tbaan.......
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.