V70® Pearl Saffron, de 528i en de Swift...

Gestart door t_w, 14-03-2010 23:18:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

viking_in_shorts

Citaat van: t_w op 12-01-2014 20:30:36
Citaat van: viking_in_shorts op 12-01-2014 19:36:20
Citaat van: t_w op 12-01-2014 19:34:19
Citaat van: viking_in_shorts op 12-01-2014 11:31:59
Er staat hier momenteel bij de buren een witte VW met "vredestein" reclame op de zijkant. Bekenden van je?

Geen idee, Nederlandse VW?


Nope - Zweeds kenteken. GXD325 (ondertussen weer weg overigens)

Ah, maar ik ken geen Zweedse collega's.
Zal meer in de marketing / sales kant zijn denk ik.

Oh, ok. Vond het alleen zeer toevallig samenkomen met de foto's eerder.

Marty__Mouse

Wauw, mooie foto's!! Dat is nog steeds een droom om het Noorderlicht eens in real life te bekijken! Ben vaak in Noorwegen geweest maar in de winter nog nooit Noordelijk genoeg... Moet er toch echt eens van komen..

Maar wat een geweldige baan heb je hoor  ;)
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

t_w

Citaat van: viking_in_shorts op 12-01-2014 21:09:37
... Oh, ok. Vond het alleen zeer toevallig samenkomen met de foto's eerder.

Ah, ok. Inderdaad toeval, ik zit echter boven in Finland ;)

Gisteravond wederom op pad geweest om noorderlicht te spotten.
In het dorp waar het hotel staat, was het behoorlijk mistig. Dus de auto maar gepakt en een paar kilometer buiten het dorp gereden. Daar werd het al weer helder...
Daar staan we weer! De enigszins rode gloed komt van de achterlichten van de auto...



Paar minuten later werd het licht nog beter zichtbaar. Echter zag ik te laat dat er een vliegtuig doorheen vloog!
Deze is waarschijnljik net opgestegen van het nabij gelegen vliegveld en heeft z'n lichten nog aan...
Door de hoge sluitertijd (zo rond de 15 seconden) krijg je dus een mooie witte streep in je beeld ;)


Nog maar eens geprobeerd:
Nu zie je dat op geen gegeven moment de 'start' lichten uit zijn gegaan en zie je enkel nog een wit en rood knipperend licht. Wel grappig eigenlijk!



Dus nog maar een foto, maar dan helemaal zonder vliegtuig:



Op deze plek trok het echter ook al weer snel dicht en was het niet meer goed zichtbaar.
Verder gereden en een weggetje gepakt wat het bos in ging, zodat we minder werden 'gestoord' door voorbij rijdende auto's.
Toen we weg reden uit het dorp, was het -16.5°C
Ongeveer 5 kilometer verderop (geen extreem hoogteverschil) stond de thermometer op -32°C! Bijna 16°C verschil in die paar kilometer! Blijft apart, moet je je eens voorstellen dat dat in Nederland gebeurd!

Onderweg zag het er best ' idyllisch' uit! Letterlijk en figuurlijk in de  'middle of nowhere...'
Af en toe was er wel een 'spoortje'  noorderlicht te zien, echter niet erg sterk...





Tot slot nog weer terug gereden naar de 'berg'  waar ook de foto's uit mijn vorige post zijn genomen, maar ook daar was niets meer te zien helaas.
In het dorp stond de thermometer weer vertrouwd op -16°C. Waanzin...

M'n collega een goede nachtrust gewenst en naar m'n hotelkamer gegaan. Tijdens het tanden poetsen nog even de gordijnen open.
Wat denk je? Vol noorderlicht!
Net 2 uur rondgereden en 'bijna'  niets meer gezien. Vervolgens volop noorderlicht vanuit de hotelkamer!
Statief lag nog in de auto, dus de railing van het balkon sneeuwvrij gemaakt en de camera erop gezet.
Omdat het in het dorp extreem veel licht is vergeleken met buitenaf, de sluitertijd al redelijk terug gedraaid.
Helaas nog niet ver genoeg, dus de volgende foto's zien er een beetje onwerkelijk uit...

Door de straat verlichting en doordat veel bomen hier worden verlicht met een 'uplight'  voor de sfeer, is de voorgrond van de foto's compleet overbelicht...



De witte vlek rechts boven in de hoek, is het balkon van de kamer boven mijn kamer, die verlicht wordt door de lamp op mijn balkon...



Ondanks de overbelichte foto's, wel ontzettend mooi noorderlicht! Best sterk!


Collega maar even weer gebeld voor de autosleutel om het statief op te halen.
Eenmaal bij de auto aangekomen was er weer wat bewolking.
Ach, laten we de 'berg' maar weer oprijden, misschien dat het daar nog helder is... (is een ritje van een paar minuten).

Boven aangekomen was het schouwspel inderdaad nog goed zichtbaar!






Na een tijdje werd het weer wat minder intens, mede doordat er wederom wat bewolking op kwam zetten...


Wat zou het gaaf zijn om nog een keer zo'n foto te kunnen maken met m'n eigen V70R...


Ondertussen was het mooi laat... Dus terug gereden naar het hotel en met een voldaan gevoel het bed in gedoken...

Het maken van foto's in het donker begin ik wel redelijk onder de knie te krijgen.
Foto's maken in  het 'licht' (in de bewoonde wereld) is nog weer even een ander verhaal. Dat vergt nog enige oefening en wat experimenteren zoals je kunt zien...
Laat ik het zo zeggen, ik hoop dat ik de komende tijd nog veel kansen krijg om te 'oefenen'  ;D

elianmars


pwberg

Citaat van: elianmars op 13-01-2014 20:38:00
Eén woord:



WOW!!!!!

My thoughts exactly........  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

In mijn prille (.....) leventje 1 keer mogen aanschouwen, een jaar of 15 geleden 's nachts al zwemmend in een meer in Canada. Onvergetelijke ervaring........
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Julian

Dit zijn werkelijk de mooiste foto's die ik gezien heb hier op het forum :o :eusa_clap:
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

BBS

Hele mooie foto's sommige de moeite waard om in hoge resolutie op te slaan op de laptop :D :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
Volvoloos....

The Volvoboy

Wat ontzettend gaaf!!! Dat wil ik echt heel graag een keer in het echt zien :D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Auk

Ziet er goed uit Thijs! Wederom!  :eusa_clap:

Citaat van: Julian op 13-01-2014 20:53:11
Dit zijn werkelijk de mooiste foto's die ik gezien heb hier op het forum :o :eusa_clap:

Je bent goed in indirect steken onder water uitdelen!  :eusa_doh: :eusa_dance:
Auke
Volvo. for life

Lunadust

Techneut, geen dichter.

Minifreak1293

V70 T5 AT LPI

KIM


StefanCJ

Wow, écht zo ontzettend mooi. Volgende forummeeting moet dan maar de Noorderlicht meeting worden, dit is really gaaf. Echt supermooi.

UserID6342

Gaaf hoor en wat een geweldige kleuren zo, super gedaan  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: