V70® Pearl Saffron, de 528i en de Swift...

Gestart door t_w, 14-03-2010 23:18:05

Vorige topic - Volgende topic

t_w

En maar een kleine update,

Tijdens de Verkerk Meeting, een groot aantal deukjes uit de auto laten halen...
Alle portieren plus een lelijk putje in het linker achter scherm...

Beide voordeuren, beide achterdeuren en het linker achterscherm... Ik snap niet dat mensen niet wat voorzichtiger kunnen zijn met andermans spullen :(
Hier zie je een mooi voorbeeld, een deuk, ongeveer 5 cm achter de deurgreep van het voorportier

And it's gone!  :D

Als een kind zo blij met weer een 'strakke' auto.

Helaas heeft iemand een paar weken geleden een deur van een andere auto in het rechter achterscherm van de V70 'gepleurd'...

Met als resultaat:

Zoals je ziet, red ik deze niet met alleen uitdeuken, maar is ook de lak beschadigd.

De persoon in kwestie heeft zich gelukkig netjes gemeld en alles kan wel worden opgelost, ik ben alleen zo 'bang' voor kleurverschil...
What to do...

Johann

Vraag te Wierik eens.

t_w

Eigenlijk weinig Volvo gerelateerd nieuws te melden...

Wel wat auto nieuws!

M'n pa heeft na best wel een tijdje rond gekeken te hebben, een kever cabrio gekocht...  :eusa_clap:
De V70R als trekauto gebruikt om het motorloze insect richting huis te manoeuvreren... Mooie combi al zeg ik het zelf  8)

En hier met de andere kever, die al helemaal klaar is...

Een 1303 uit 1977. Nette basis voor een mooi restauratie project.
Kap is reeds een keer vernieuwd en de body is nog best goed.
Laat ik het zo zeggen, we hebben er ondertussen redelijk wat bekeken, en van de on-gerestaureerde auto's was dit wel een van de betere... Zowel buiten onder de zon als binnen op de brug eigenlijk geen vreemde dingen gezien. Blok zit er niet meer in, maar daar is wel aan te komen...

Hij gaat helemaal uit elkaar (carrosserie van chassis af) Mooie bezigheid voor de winterdagen ;)

henry classic v70

Mooi man zo'n Kever cabrio en eentje met bolle voorruit  :eusa_clap:
Past heel goed een blok in van een 412, dan kun je wheelies maken haha

... geen goed alternatief voor een saffron C70 cabrio?  :eusa_shifty:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

UserID6342

Zijn erg leuk die Kevers en geweldig om aan te sleutelen  :eusa_clap: :eusa_dance: :eusa_dance:

t_w

Hmm, die kever wordt gewoon weer netjes origineel opgebouwd, geen wheelies voor dit dakloze apparaat ;)

Tja, voor wat betreft die C70, dat blijft toch wel jeuken hoor :)
Marcel had wel een erg mooie getipt, met mooi two tone interieur, maar ik vond hem wel wat aan de prijs... Onder het motto, het is ook nooit goed ;)

t_w

Aangezien er over de Volvo weinig te vertellen valt op het moment, maar even wat foto's van de Kever Cabrio...

Ondertussen was de kap eraf, de deuren eruit, ramen verwijderd, interieur eruit.
Oftewel, de auto was al redelijk kaal aan het worden.

Tijd om de carrosserie van het chassis te scheiden...
Sfeerplaatje ;)

Lege motorruime...

Van alle bouten, zijn er 2 afgeknapt en moest van 2 andere bouten de kop worden afgeslepen. Onvoorstelbaar hoe 'gangbaar' dat allemaal nog was na al die tijd.

Beetje puzzelen waar en welke bouten er allemaal los moesten...

Stukje bij beetje kwam de koets omhoog...
Let niet op de provisorische opstelling ;)

De koets stond hoog genoeg, om het chassis eronder heen te rollen...
Plankje me wat kleine wieltjes onder de vooras (voorwielen moesten eraf...) en rollen maar!

Pa direct maar even met een hamertje en een beitel her en der controleren hoe het qua roest zat... Valt allemaal niet tegen tot nu toe!

Wel een leuke klus! Een keer wat anders laat ik maar zeggen.
Was verbaasd hoe snel het allemaal ging, zo voor een eerste keer... En vooral ook hoe makkelijk het meeste spul nog los ging. Ik had vooral tijdens het loshalen van de carrosserie, veel meer 'lijm' en of 'kit' verwacht. maar dat viel eigenlijk behoorlijk mee...

To be continued!  :eusa_dance:

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Martin-R

Citaat van: t_wMooie bezigheid tijdens de winterdagen

Hmm.. Groot klimaat verschil, ik stond gister toch echt in de gloeiende zon ;)

henry classic v70

Inderdaad een leuk project!
Vooral veel foto's van maken en in je blog zetten, leuk om te volgen  :)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

t_w

Ondertussen ook weer wat te melden over de V70R...

Al een jaar of wat last van een ABS / TRACS lampje met knipperlicht werking ;)

In den beginne, ging het lampje na een keer starten wel weer uit.
Toen, een maand of 2 met de storing rond gereden. Beetje op internet gezocht over het hoe en wat...
Lampje uit...

Maar een maand of wat geleden, lampje weer aan...
En deze keer nog wat hardnekkiger...

Met de winter op komst in combinatie dat m'n vrouw ook af en toe met de V70R rijdt, (eindelijk) de tijd genomen om er wat aan te doen...

Dus de ABS ECU maar gedemonteerd.
Kun je prima bijkomen. Ik had enkel de luchttoevoer tussen het luchtfilter en de turbo losghaald (bij het luchtfilter).
Dit geeft meer dan genoeg ruimte om bij de ABS unit te kunnen.
Stekkers los gehaald en de unit losgeschroefd.

Op de werkbank werd direct al duidelijk, dat ik niet de eerste was die een poging zou doen om het 'ding' opnieuw te solderen...

Helaas resulteerde de (achterlijke) hoeveelheid kit, in combinatie met een relatief scherp mes, in een donker rood bloedende vinger...
#altijdhetzelfdegeouwehoer...

Maar, de unit wel los gekregen.
't Werd al vrij snel duidelijk waar de ellende vandaan kwam. Met het blote oog waren de scheuren, waar de gemiddelde tektonische plaat jaloers op is, al goed zichtbaar...

De door Yits genoemde:
Citeer
urft
was op de slechte plekken al weggehaald en de solderingen blijkbaar al eens 'vernieuwd'.
Vervolgens zelf ook nog maar eens alles schoon gemaakt (dremel met kunststof borstel) om vervolgens de slechte verbindingen opnieuw te solderen...

Aangezien ik van 'nature' een werktuigbouwkundige ben, en niet zoveel kennis / kunde van elektrotechniek heb, heb ik na het solderen, de unit zonder gekit deksel, eerst maar eens geprobeerd in de auto.
En ja! Geen storingen meer!

Dus daarna de unit weer gedemonteerd...
Zaterdag even de juiste kit halen en dan de deksel er weer op 'lijmen'....

So far so good!

Martin-R

Goed bezig weer thijs, afgezien van je vinger dan.

Moet hier helaas binnenkort ook gebeuren, hoewel de grote kerstboomverlichting op het dashboard ook wel zo zijn charme heeft.
Vooral als er dan iemand mee rijd; Eh er branden allemaal lampjes op dashboard?
Oh hoeveel? 4/5..

Oh dan is het goed. (ABS, Tracks, Labda, Benzine... en hier af en toe remvloeistof)

Begreep dat V70^2 hetzelfde probleem had, wie weet zet jij nu wel aan tot Saffronies zonder ABS problemen! ;)

)()()sT

Hier ook geen abs-probleem :D
Moet wel zeggen dat de auto ook een defecte controller had sinds dit voorjaar, maar bij de motorwissel de (reeds door Thuurbo) gereviseerde erin gezet.

Zie ik bij jou nou wel defecte dash-lampjes? Dat heeft de mijne ook :D

razorx

Oef wat zag dat soldeerwerk er beroerd uit!
Mooi dat hij weer in orde is.

TonV70R

Mooi Thijs,

Mooi dat het weer opgelost is. Komt me bekend voor. Eerst een keer aan en na opnieuw starten lampje uit. Daarna een jaar er geen last van gehad en vorige zomer (na het schoonmaken van de waterafvoer van de parafaan) continu het lampje aan.
Andere unit geplaatst (ivm tijd destijd) en opgelost is het probleem. Unit ligt nog in het schap om gerepareerd te worden. Binnenkort maar eens doen, heb ik er 1 op voorraad ;)
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022