Apex of eibach veren voorzijde V70R

Gestart door martijn., 15-03-2010 12:51:54

Vorige topic - Volgende topic

martijn.

Ik ben van plan mijn v70r aan de voorzijde te verlagen.

De schokdempers zijn zo goed als nieuw.

De achterzijde heeft originele nieuwe nivomats en die wil ik ook behouden.

Zoals de achterzijde nu staat vind ik prima.

Wie heeft er ervaring met deze veren.

Nu wil ik de balans in de auto niet verstoren en daarom de vraag apex of eibach wanneer ik alleen de voorzijde verlaag.

Turbobiker

Ik zou zeggen dat ze beide te hard zijn om te combineren met de originele nivomats...

(Intrax dus)
De Tussenpaus

Eric

Zijn die verlagingsveren zo veel harder dan origineel dan?
Ik vind eigenlijk R best stug. Ik rijd al met lagere banden spanning dan vroeger de 850 T5 die wel verlaagd was...

En krijg je dan geen raar gezicht als je alleen voor verlaagd?
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

)()()sT

Nee hoor.

@ Martijn: ik heb dus enkel aan de voorzijde Apexjes.

)()()sT

haRtV70R

Persoonlijk ben ik errug tevreden met mijn Intrax'jes!! De hoogte vd wagen is perfect met die veren!!
[move][/move]

mehn

Ik heb rondom Eibach. Voor de standaard Eibachverlaging en achter Eibachverlaging met verhogingsringen van 2cm ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

Citaat van: haRtV70R op 15-03-2010 14:23:56
Persoonlijk ben ik errug tevreden met mijn Intrax'jes!! De hoogte vd wagen is perfect met die veren!!

Nou ik ben er niet zo positief over. Het lijkt net alsof mijn V70 T5 nu niet verlaagd is zo hoog staat ie nog. Achter ben ik van Nivomats naar FSD met originele veren gegaan. Op zich staat de auto wel recht, maar het had best wat lager gemogen.

Gr :eusa_think:

)()()sT

Hij staat idd. "erg" hoog voor verlaginsveren.
Setje Apex of Eibach voorin?  ;D

Jouw opmerking was laatst dat je mijn auto best stug vond, maar het gekke is dat ie ook juist aan de achterzijde best stug aanvoelt terwijl daar ori-veren+nivomats zitten.
Van voren is ie ten opzichte van de af-fabriek (R) verlaging niet echt veel stugger geworden; wel dieper.

Miyel

Ik heb Eibach en Apex onder de auto gehad, zowel voor als achter.  
Eerst de Eibach's..  Maar die deden niet wat ik wou..        Voor kwam de auto voor mij niet laag genoeg (echter wel de beloofde -30mm). Aan de achterkant zakte de kont echter wel 50mm in (daarvoor zal Mehn de verhogingsringen hebben?).
Tevens vond ik de veren te slap icm FSD. De auto was nog te comfortabel, zelfs slapper als standaard T-5R.

Vervolgens heb ik Apex gemonteerd. Hiermee kwam de auto netjes op de poten, zowel voor als achter -40. Ook zijn de veren wat stugger.

Overigens Martijn; Ik heb de complete set Eibach er nog liggen, in totaal maar 3 weken op de auto gezeten.
Als jij alleen voor wil verlagen en comfort wil houden, dan zijn deze goed te gebruiken..

Interesse?
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

martijn.

Citaat van: Miyel op 21-03-2010 16:26:06
Eerst de Eibach's..  Maar die deden niet wat ik wou..        Voor kwam de auto voor mij niet laag genoeg (echter wel de beloofde -30mm). Aan de achterkant zakte de kont echter wel 50mm in (daarvoor zal Mehn de verhogingsringen hebben?).
Tevens vond ik de veren te slap icm FSD. De auto was nog te comfortabel, zelfs slapper als standaard T-5R.

Vervolgens heb ik Apex gemonteerd. Hiermee kwam de auto netjes op de poten, zowel voor als achter -40. Ook zijn de veren wat stugger.

Overigens Martijn; Ik heb de complete set Eibach er nog liggen, in totaal maar 3 weken op de auto gezeten.
Als jij alleen voor wil verlagen en comfort wil houden, dan zijn deze goed te gebruiken..

Interesse?
bedankt voor het aanbod maar ik wil hem voor nog 2 cm lager hebben dan nu. Hij is al 2 cm lager door de r-veren dus met de eibach gaat ie maar 1 cm omlaag. Heb al apex veren besteld dus hoop ze begin april te monteren. Want de veerpootrubbers zijn ook echt aan vervanging toe. 

Miyel

Haha..  bij mij waren de rubbers ook rot..  en als je toch bezig gaat.. ach, dan nemen we gelijk de dempers mee.. en de veren.. en de draagarmen preventief.. en... 

Volgens mij gaat het bij iedereen hetzelfde... ;) 
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

Ronin

Citaat van: Miyel op 21-03-2010 16:26:06
Eerst de Eibach's..  Maar die deden niet wat ik wou..        Voor kwam de auto voor mij niet laag genoeg (echter wel de beloofde -30mm). Aan de achterkant zakte de kont echter wel 50mm in (daarvoor zal Mehn de verhogingsringen hebben?).

Interesse?
Dus de  Eibach veer is in tegenstelling tot Apex veer een stuk soepeler kwa veer gedrag?
Maar de Eibach veer zakt naar verloop van tijd niet verder in en dat is met Apex wel het geval geloof ik.
Zak je met  Eibach veren voor maar 1cm meer als met de originele R veren dan?

)()()sT

Apex zakt t.o.v. nieuw monteren idd. wel na ja, hoe dat dus met Eibach is weet ik niet.
Ik heb onder mijn V70 gebruikte Apexjes gemonteerd, dus hij ging gelijk omlaag.
Doordat ik natuurlijk een R-onderstel had, is het ook "maar" een centimeter of 2 geweest denk ik.

Voor:

Na: