Hoe rijdt dat nou? Zo`n TDi?

Gestart door Arjanestate, 16-03-2010 20:08:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hathü

Mijn TDI met automaat meer dan 4 ton op de teller gebruikt toch echt gemiddeld 1 op 15. Ook in de sportstand. :P

nakkie

Citaat van: hathü op 06-12-2010 22:53:13
Mijn TDI met automaat meer dan 4 ton op de teller gebruikt toch echt gemiddeld 1 op 15. Ook in de sportstand. :P

Dat wil met de mijne niet lukken. Is er dan een andere stand dan sportstand :eusa_think:

hathü

Citaat van: nakkie op 07-12-2010 14:40:10
Citaat van: hathü op 06-12-2010 22:53:13
Mijn TDI met automaat meer dan 4 ton op de teller gebruikt toch echt gemiddeld 1 op 15. Ook in de sportstand. :P

Dat wil met de mijne niet lukken. Is er dan een andere stand dan sportstand :eusa_think:
Ja E stand voor zuinig rijden, in de sportstand schakelt hij sneller door.

)()()sT

Juist niet ;)

Hij schakelt sneller terug als je gasgeeft en trekt langer door bij het opschakelen  :D

hathü

Citaat van: )()()sT op 07-12-2010 15:49:54
Juist niet ;)

Hij schakelt sneller terug als je gasgeeft en trekt langer door bij het opschakelen  :D

Oeps :eusa_silenced: je hebt gelijk. ;)

nakkie

De E stand heb ik ook al gebruikt maar ook dat maakt bijna geen verschil. Moet er maar mee leren leven.

Hiker

Nu na het chippen rijdt het nog fijner ;D ;D en dan doel ik niet alleen op de lekkere trekkracht maar ook de souplesse als je het gas loslaat of gas bijgeeft
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

ALF

Citaat van: nakkie op 06-12-2010 22:29:17
850 TDI  automaat niet zuiniger als 1 op 12. Maar rijdt heerlijk.

Dat kan ik wel beamen, maar waarschijnlijk rijd ik ook gewoon net teveel stadsverkeer. Als ik enkel snelweg zou rijden, moet 1 op 14/15 zeker te halen zijn. Bij normale snelheden.

nakkie

De is ongeveer 60%  van de kilometers is ook stadsverkeer.

bassie81

Ik haal gemakkelijk 1 op 16 - 1 op 17 met mijn TDI (zit alleen geen volvo omheen...)

Pas_caL

Hoe rijdt dat nou?

Geweldig! Had ik jaren eerder moeten doen wat mij betreft. Afgelopen weekend een proefrit gemaakt en ik ben verkocht!

Ik heb zo de neus vol van die gasprijzen de laatste tijd, dus ik ga dieselen, en voor mijn gevoel ga ik nog fijner rijden!

Je auto is als je neus... Je moet er uit halen wat er in zit...

rpakuypers

#86
Hij rijdt zeker geweldig en met rustig warm rijden en goed onderhoud heb je er tot in lengte van jaren plezier van. Wellicht nog even de EGR afdoppen, dat scheelt weer in verbruik en roet .......... In de zomermaanden op lange afstanden met de CC erop zelfs 1 op 18,9 gehaald tussen Wolvega en Maastricht v.v.

Groet,
Roger

)()()sT

Ik zou hem dan wel chippen.


;D

Grapje hè, Roger  :-*

rpakuypers

#88
Citaat van: )()()sT op 13-12-2010 10:52:28
Ik zou hem dan wel chippen.


;D

Grapje hè, Roger  :-*

Heerlijk, waar zouden we zijn zonder humor ............   :eusa_clap: Nog een paar weken en dan gaan we nog meer genieten   :eusa_dance: Bedenk ik me ineens dat we binnenkort in de voorjaarsvakantie ook weer eens op familiebezoek moeten in Heerlen.

Groet,
Roger

)()()sT