Hoe rijdt dat nou? Zo`n TDi?

Gestart door Arjanestate, 16-03-2010 20:08:32

Vorige topic - Volgende topic

jgvdv

nee je rijd als een oude lul :P :eusa_whistle:
760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

rpakuypers

Citaat van: jgvdv op 01-05-2010 12:25:30
nee je rijd als een oude lul :P :eusa_whistle:

Nou, laat ik daar het volgende op zeggen :

Punt 1. Ik ben relaxed, de rust zelve en uit mijn frustraties (als ze er al zijn) niet in het verkeer.

Punt 2. Zeg de gemiddelde Nederlander dat hij meer belasting moet gaan betalen en je hebt ruzie. Raar dat men dan wel eens lekker het gas intrapt en zich dan niet realiseert dat men het product waar de meeste belasting op zit in zeer korte tijd per strekkende hectoliter afneemt.

Ach ja, als men vindt dat ik dan rij als een oude *u*, het zij dan zo ........... ik ben denk ik het voorbeeldtype van een dieselrijder. O ja, en het was niet Confusius die tot voor kort "gore stinkdiesel" zei  ;)

Groet,
Roger

pimsam

CiteerAch ja, als men vindt dat ik dan rij als een oude *u*, het zij dan zo ........... ik ben denk ik het voorbeeldtype van een dieselrijder. O ja, en het was niet Confusius die tot voor kort "gore stinkdiesel" zei 

Je zult met de diesel toch regeltmatig flink moeten gassen om de boel een beetje schoon te houden van binnen. En helemaal als de EGR nog werkt. En voor een rustige rijder: gassen betekent in dit geval tot het rode gebied. ;D

rpakuypers

De EGR is afgedopt en zo nu en doe ik ook wel een sprintje trekken. Afgelopen week nog een Tupperware-Suzuki-Igniz met dubbele uitlaat mijn "kont" laten zien bij het stoplicht. Wij met een afgeladen V70 en de hele familie en hij in zijn uppie. Met warme motor kan dat zeker, maar ik maak er geen sport van. Wat ik in ieder geval altijd zeg :

"Iedereen met een rijbewijs en een auto is een automobilist, maar niet elke automobilist met een diesel is een dieselrijder." Getuige de vele leasbaktype's die hun 2 jaar oude karakterloos voertuig harder laten roken dan mijn oude 940 met 560.000 km ooit heeft gedaan.

Groet,
Roger

robinbosker

215k en geen seconde spijt .. Wat een auto zo'n 855 TDI!
850 glt '93 855 tdi '97 v70 2.5 '99 s60 d5 '02 V70R '97

rpakuypers

Ik heb er ook nog geen seconde spijt van want het lijkt wel of de V70 steeds zuiniger wordt. Op dit moment kan ik bijna 1350 km op 1 tank rijden ...  :o Helaas komen de gloeibougies eraan en dat wordt nog een leuk klusje. Die ik wel in de garage als de 4 nieuwe banden erop komen .....

Groet,
Roger die op dit moment meer met de 850 op pad is vanwege de automaat en zijn "slechte" arm

Quota

Citaat van: jgvdv op 01-05-2010 11:59:31
binnendoor is lekker zuinig ja :P

op de snelweg ook hoor, rijd gemakkelijk op 1 tank naar zuid Frankrijk met een volle wagen.

ALF

Jongens wat doe ik verkeerd, jullie rijden veel meer op een tank dan die van mij doet ! Ik rijd maximaal 800 km op een tank 65L V70 2.5D AUT?! Dit is 1 op 12 ongeveer.

Ik rijd normaal, ik voeg wel vlot in op snelweg en rijd ook regelmatig binnendoor en stad.

rpakuypers

Citaat van: ALF op 28-11-2010 03:48:56
Jongens wat doe ik verkeerd, jullie rijden veel meer op een tank dan die van mij doet ! Ik rijd maximaal 800 km op een tank 65L V70 2.5D AUT?! Dit is 1 op 12 ongeveer.

Ik rijd normaal, ik voeg wel vlot in op snelweg en rijd ook regelmatig binnendoor en stad.

Automaat ! Zeker in combinatie met regelmatig stadsverkeer is 1 op 12 redelijk normaal lijkt me. Een handbak is daarintegen behoorlijk zuiniger ........... Op de Boordcomputer rij ik met mijn V70 TDI met handbak bij 80 ongeveer 4.1 ltr/100 en bij 120 ongeveer 6.5 ltr/100.

Groet,
Roger die met zijn 6-in-lijn diesel automaat gemiddeld 1 op 9 reed !

ALF

Ok, niks om me zorgen over te maken :) want als ik op de snelweg zit dan rijd hij op boardcomputer bij 120 ongeveer 6.9/100

rpakuypers

Citaat van: ALF op 28-11-2010 12:41:48
Ok, niks om me zorgen over te maken :) want als ik op de snelweg zit dan rijd hij op boardcomputer bij 120 ongeveer 6.9/100

Ik denk dat er wel meer forumleden in het verleden "geschrokken" zijn van het verbruik van een TDI in combi met een automaat. Rede voor mij bij de keuze van mijn V70 met handbak en dan neem ik de donkerblauwe non-metalic kleur voor lief. Rij nu gemiddeld 6.1 ltr per 100 km en daarmee kom ik ook 1200 km ver met een tank. En van hetgeen ik daarmee bespaar ga ik mijn bumpers en achterklep opnieuw laten spuiten ...........

Groet,
Roger

ALF

Dan zal het wel kloppen :) ik reed met mijn 10v AUT gemiddeld 1 op 7!!!

fredtref

Citaat van: ALF op 28-11-2010 03:48:56

Ik rij met mijn TDI automaat gemiddeld 1 op 13.5 85% snelweg kilometers, normale rijstijl

Hiker

Met een 2.5D (toen niet met chips) 1:15.8....laatst getankt op 964 km op de dagteler...195/65r15 winterbanden!!
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

nakkie

850 TDI  automaat niet zuiniger als 1 op 12. Maar rijdt heerlijk.