Hoe rijdt dat nou? Zo`n TDi?

Gestart door Arjanestate, 16-03-2010 20:08:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elianmars

Citaat van: pimsam op 17-03-2010 22:38:40
CiteerV70 2.5D stadsritten 1 op 12 en snelweg 1 op 18 en dan rij ik gewoon 10 km boven de toegestane snelheid. Auto heeft 314000 gelopen. Is een AT.

:eusa_snooty:
Loopt ie maar op 3 cilinders of zo... dit zijn zelfs voor een MT nauwelijks haalbare waardes, zeker niet 10 km harder dan gemiddeld. Of baseer je je op waarden die de boordcomputer aangeeft.

Lijkt me inderdaad dat dit de bc waarden zijn.

Ik moet zeggen dat het verbruik van mijn wagen me heel erg meevalt (1 op 15 bij stevig doorrijden en relatief korte ritten), maar da's een MT.

Henk855

Nee hoor hij loopt niet op 3 cilinders maar als je normaal rijdt is het goed haalbaar. Ik rij zeker niet als een ouwe l*l maar ik trap ook niet van stoplicht naar stoplicht en ook op de snelweg ga ik niet binnen een paar seconden van 100 naar 130, ik doe dat gewoon rustig aan, scheelt heel veel brandstof. Ook ik kan gemiddeld 1 op 13 rijden hoor als ik maar ga trappen en dat is dus iets wat ik niet doe ;D
Leuk dat je er heel snel mee KAN rijden en soms ook eens een petje de wereld laat zien maar als je lekker relaxed rijd met een AT dan is het mogelijk gewoon zuing te rijden.

Sjors

Die ook cursus zuinig dieselen wil aanbieden ;D ;D
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

elianmars

Citaat van: sjors855 op 17-03-2010 23:01:00
op de snelweg ga ik niet binnen een paar seconden van 100 naar 130

Ik wel, hoor. Had-ie maar geen auto moeten worden  :eusa_snooty: ;D

Ludo

Citaat van: sjors855 op 17-03-2010 23:01:00
Ook ik kan gemiddeld 1 op 13 rijden hoor als ik maar ga trappen en dat is dus iets wat ik niet doe ;D

Je weet toch, dat het linker rijvak dan verboden terrein is?.


;D

Dieter

Citaat van: sjors855 op 17-03-2010 18:46:24
Vind deze km stand wel erg laag en denk haast dat het een tikfout in de advertentie is, met een diesel 5000 km per jaar, zelfs voor een Opa van 70 is dit erg weinig?.

http://www.autozone.be/volvo_850_25-tdi-slechts-61000km-1j-garantie/auto/detail.jsp?zoekId=3550239&locale=nl_BE
Wat een toeval.

Ik lees dit forum nu een week, en wel omdat ik deze wagen vorige week gekocht heb.
Ik vond de kilometerstand ook enorm verdacht maar alles was correct : correct onderhoudsboekje (distributieriem al vervangen op 60.000 km), eerste eigenaar (te zien op het roze formulier), carpass, ... en ook aan de wagen zelf zie je dat er niet 'gefoefeld' is geweest met de stand (staat van de zetels, kofferbinnenbekleding, ...)

Zalige wagen om mee te rijden. Ik rij nu nog wat rustig aan, aangezien hij van wat oudere mensen komt en toch niet zo erg veel gereden heeft het laatste jaar maar ik ben ervan overtuigd dat ik nog veel prettige kilometers zal mogen beleven aan deze groene pijl

darius

Citaat van: Dieter op 25-03-2010 00:28:17
Citaat van: sjors855 op 17-03-2010 18:46:24
Vind deze km stand wel erg laag en denk haast dat het een tikfout in de advertentie is, met een diesel 5000 km per jaar, zelfs voor een Opa van 70 is dit erg weinig?.

http://www.autozone.be/volvo_850_25-tdi-slechts-61000km-1j-garantie/auto/detail.jsp?zoekId=3550239&locale=nl_BE
Wat een toeval.

Ik lees dit forum nu een week, en wel omdat ik deze wagen vorige week gekocht heb.
Ik vond de kilometerstand ook enorm verdacht maar alles was correct : correct onderhoudsboekje (distributieriem al vervangen op 60.000 km), eerste eigenaar (te zien op het roze formulier), carpass, ... en ook aan de wagen zelf zie je dat er niet 'gefoefeld' is geweest met de stand (staat van de zetels, kofferbinnenbekleding, ...)

Zalige wagen om mee te rijden. Ik rij nu nog wat rustig aan, aangezien hij van wat oudere mensen komt en toch niet zo erg veel gereden heeft het laatste jaar maar ik ben ervan overtuigd dat ik nog veel prettige kilometers zal mogen beleven aan deze groene pijl
leuk dieter, heb zelf ook zo een diesel frikandel en bevalt reuze .
No show, only go.

Fritzie

Zo'n TDI rijdt G...E...W...E...L...D...I...G...!!!!! Helemaal met een automaat......laat vader maar schuiven!!!

v40pokemon

Citaat van: reneetje op 17-03-2010 19:36:28
Tja , toch even een andere mening over de 850 TDI......, namelijk mijne.

Heb er 14 dagen eentje gehad  , maar vond het hopenloos verouderd, bult kabaal wat enige naam mag hebben , vooral met de koude start.
Het torretje voorin drukt te zwaar op de vooras in verhouding tot de hele auto , en over het verbruik hoef je ook geen jubel toon aan te slaan.

Nee , voor mij geen 850 TDI , de V70 TDI is al een stukje de goede richting in , maar als je in de D5 serie hebt gereden , wil je ook niet meer terug naar de V70 , laat staan de 850 TDI.....

Niks ten nadele van de jubelende TDI rijders , ik vind dit niks.... ;)

Ik heb 3 jaar met een S70 TDI AT gereden. Ik hoor hier altijd extreme goede scores van het verbruik. Ik zat met een normale rijstijl en de cc op 120 km/h gemiddeld op 1:14. meer dan 950km op een volle tank is me nooit gelukt. Hiervoor had ik een LPI en nu rijd ik zakelijk een VAG bluemotion (commonrail) en privé een T-5R. De eerst volgende keer dat ik een goede T met LPI tegenkom zal ik die weer nemen.
Voor mij, tenzij een D5, geen diesel meer.

rpakuypers

#53
Op dit moment gemiddeld verbruik van 5,9 per 100 km volgens de boordcomputer. De pomp geeft 6,5 aan als gemiddeld verbruik dus het zal ergens de gulden middenweg zijn. Rijden is een genot en af en toe eens even doortrappen met warme motor geen enkel probleem.

Ik reed voorheen tweemaal 940 met de 6-in-lijn VAG-diesel en dat was al genieten. Tja, het verbruik lag enorm veel hoger en de decibellen onder de kap ook, maar ondanks dat reed ik daar liever in dan in menig ander vehicel.

Groet,
Roger

jgvdv

praat me niet over lpg g3 ....  :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_whistle: :eusa_whistle:
760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

V70R-obert

Wij hebben altijd genoten van onze tdi. Hij was van voren dan wel te zwaar maar als voordeel had je nauwelijks last van zijwind. De motor was oud en klonk als een koffiemolen maar als hij warm was klonk er een prachtige roffel. De auto heeft karakter. Sommigen gaan voor een F16, de tdi is een Spitfire. Als liefhebber vergeef je hem dat hij zwaar en log is en ook nog eens veel lawaai maakt. Een vierkant hok met deze oude tdi is mooi. De eerste V70N met tdi was een belachelijke auto. Als het totaalplaatje klopt is het goed en bij de 850 en X70 klopt dit.

dck

Heb sinds februari een V70 2.5D aut, heerlijke wagen! Het is een van juni 2000, echt een van de laatste classics. Voorzien van alle opties. Gekocht met 346.000, de teller staat nu op 356.000. Binnenkort nieuwe distributie + waterpomp. Verbruik zit op ca. 1:13,2. Mooi vlot onderin en soepel schakelende automaat maar boven de 180 gebeurt er niet veel meer.

rpakuypers

Inmiddels de CC ingebouwd en geactiveerd (simpelweg de ecu uit een sloper met CC gehaald) en een verbruik van 5,5 liter per 100 km ! Onlangs voor het eerst 1 week met een volle tank gedaan ..........

Groet,
Roger

jgvdv

binnendoor is lekker zuinig ja :P
760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

rpakuypers

Citaat van: jgvdv op 01-05-2010 11:59:31
binnendoor is lekker zuinig ja :P

Oh, je dacht zeker dat ik de afgelopen week 978 km binnendoor heb gereden ? Ik heb een baan waarbij dat niet mogelijk is ............

Groet,
Roger