Hoe rijdt dat nou? Zo`n TDi?

Gestart door Arjanestate, 16-03-2010 20:08:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Arjanestate

Ben er hard over aan het nadenken om een 850 op G3 te kopen, maarrr je hebt ook nog de TDi uit de transporter, ik heb regelmatig met een T4 gereden en dat vond ik heeeerlijke busjes om mee te rijden (mooi geluid, lekker soepel).
Hoe gedraagt die motor zich in de 850? En als automaat? Ik zie er niet zo heel gek veel van op internet staan, en allemaal met een kmst van 400000 of meer. Gewoon doen? ook bij 500000+?
Ik zie dat een verbruik van 1:14 tot 1:16 goed te doen is dus tov mijn huidige auto (855 tienkleppert) pak ik al een beetje winst met woon werkverkeer en wat erbijj komt (prive, vakantie naar italie, paar x texel)
854 T-5 ROOD 1994

volvofred

Rijdt voortreffelijk, is erg duurzaam en ook nog relatief zuinig.
Kilometerstand is minder van belang, aantoonbaar onderhoud des te meer.
Verbruik van mijn handgeschakelde TDI met ruim 300K schommelde rond de 1 op 15/16.

Kan het je van harte aanraden

jan piet

Na ongeveer 269K in 2,5 jaar in een diesel automaat kan ik je zeggen dat het waanzinnig lekker rijdt! Ook met hoge standen, mits goed onderhouden. Mijn automaat, de originele, gaf bij 518K de geest. Binnen het forum is ie gereïncarneerd en zit ergens boven de 550K inmiddels. De enige reden dat ik geen TDI of TD heb genomen zijn a. de leeftijd moest 15 jr + zijn ivm bijtelling en de stabielere gasprijs tov diesel.
Gr,JP

Arjanestate

Citaat van: jan piet op 16-03-2010 20:15:47
Na ongeveer 269K in 2,5 jaar

269000 km? Holy sjips, ben je niet in de war met een FH12? :P
854 T-5 ROOD 1994

BarryH

ik heb een 855 2.5 20v en een v70 tdi, beide AT.
de 855 rijdt wat lekkerder door de bocht, maar de tdi heeft meer pit over onderin.

dus beide zo zn voordelen.
V70 2.5D - 2000 - automaat - bordeau rood
daarvoor:
Peugeot 106d>405d->vw passat tdI>1.8T->C5-2.0aut-lpg ->Outback2.5aut -> V70TDI-1997-automaat-Tropic green pearl/

Lancer 1.5 > Escort Clipper > 8552.5-20V-AT 93-vvis

Gert

#5
Zelf rijd ik nu zo'n 6 jaar en 180.000 km in een V70 Classic 2.5D automaat en dat bevalt nog erg goed. Wel moest ik - komende uit een 940 op lpg - in het begin erg wennen aan de rauwe loop bij stationair toerental en het echte trekkergeluid bij lage snelheden. De auto is erg betrouwbaar, maar ik heb 'm ook wel exact volgens schema bij de dealer laten onderhouden en dat kost wel een paar centen ... Er staat nu bijna 390.000 km op de klok en de automaat schakelt nog steeds erg netjes, ook al trek ik regelmatig een tussensprintje. Dat laatste is eigenlijk ook de grootste attractie, zo moeiteloos als dat gaat, zeker met automaat. En waar ik met eerdere benzine-Volvo's (oké, geen turbo) in het Massif Central met z'n steile snelweghellingen regelmatig moest terugschakelen, knalt deze auto daar met 4 man, kampeeruitrusting en dakkoffer aan boord gewoon in D met de cruisecontrol op 150 km/h naar boven. Geweldig. Heel zuinig is die van mij overigens niet, gemiddeld ca. 1:13,2. Nu wel wat rammeltjes en knispertjes in het interieur, maar ach, dat vergeef ik 'm. Binnenkort een nieuwe vacuümpomp voor de rembekrachtiger erin en die lelijke tik is ook weg. Persoonlijk zou ik wel alleen een auto met aantoonbare onderhoudshistorie kopen, want achterstallig onderhoud wegwerken kan een kostbare grap zijn.
Rust roet...

Gert

Ben ik één groot voordeel nog vergeten: actieradius van 800-900 km! Kom daar maar eens om op lpg!
Rust roet...

-D©©©L-



Een kleine illustratie bij dit FAP topic.  ;) ;D

fredtref

Ik kan mij alleen maar aansluiten bij alle antwoorden, na eerst een V70 benzine at gereden te hebben rij ik nu een paar maanden met een TDI at met 344.000 km op de klok, rijdt helemaal top.

pimsam

Ik heb een 850 2.5 20V automaat gehad en nu een V70 2.5 D automaat. Na jaren ben ik nog steeds niet echt gewend aan het traktor geluid. Verder is de diesel aanzienlijk sneller dan een 20V op gas, zeker op op snelweg.

Ik zou stiekem toch kijken naar een V70N met D5. We hebben nu naast de V70 ook een XC90 D5. Buiten het feit dat een XC90 heel anders rijdt, is de D5 echt een geweldige motor. Prachtig geluid, zuinig en goedkoper in onderhoud.

razorx


240estate

Citaat van: Gert op 16-03-2010 20:49:23
Wel moest ik - komende uit een 940 op lpg - in het begin erg wennen aan de rauwe loop bij stationair toerental en het echte trekkergeluid bij lage snelheden.

Citaat van: pimsam op 16-03-2010 20:59:52
Ik heb een 850 2.5 20V automaat gehad en nu een V70 2.5 D automaat. Na jaren ben ik nog steeds niet echt gewend aan het traktor geluid. Verder is de diesel aanzienlijk sneller dan een 20V op gas, zeker op op snelweg.

Ahh, Dat is goed om te horen. Dat trekkergeluid is dus normaal. Ik rij nu en week of zes in mijn V70 2.5D en het bevalt uitstekend.  Ik dacht dat dat trekkergeluid voorbehouden was aan mijn Discovery TD5 maar bij de Volvo hoort het dus ook aanwezig te zijn.

hathü

Dat rijdt hardstikke fijn. Vandaag nog een collega aan boord, hij heeft een V70 N T5, die opmerkte best wel rap die ouwe diesel van jouw.

jan piet

Citaat van: 240estate op 16-03-2010 21:53:49
Citaat van: Gert op 16-03-2010 20:49:23
Wel moest ik - komende uit een 940 op lpg - in het begin erg wennen aan de rauwe loop bij stationair toerental en het echte trekkergeluid bij lage snelheden.

Citaat van: pimsam op 16-03-2010 20:59:52
Ik heb een 850 2.5 20V automaat gehad en nu een V70 2.5 D automaat. Na jaren ben ik nog steeds niet echt gewend aan het traktor geluid. Verder is de diesel aanzienlijk sneller dan een 20V op gas, zeker op op snelweg.

Ahh, Dat is goed om te horen. Dat trekkergeluid is dus normaal. Ik rij nu en week of zes in mijn V70 2.5D en het bevalt uitstekend.  Ik dacht dat dat trekkergeluid voorbehouden was aan mijn Discovery TD5 maar bij de Volvo hoort het dus ook aanwezig te zijn.

Yep, terug te dringen door het geluid van de radio harder te zetten. Inderdaad jammer, maar hoort er bij.
Gr,JP

FGG

Ik had een 850 20V op LPG en nu een V70TDi. Ik vind de diesel lekkerder rijden, het enige wat ik af en toe mis is het heerlijke doortrekken van die roffel die de 850 had, maar verder..... Ik wil niet terug.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think: