Hoe rijdt dat nou? Zo`n TDi?

Gestart door Arjanestate, 16-03-2010 20:08:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jan piet

Citaat van: FGG op 16-03-2010 21:58:35
Ik had een 850 20V op LPG en nu een V70TDi. Ik vind de diesel lekkerder rijden, het enige wat ik af en toe mis is het heerlijke doortrekken van die roffel die de 850 had, maar verder..... Ik wil niet terug.

Voor mij de emotionele hoofdreden om na 269K weer voor een 20V te gaan. De rationele was dat gas minder extreme fluctuaties in prijs maakt dan diesel. Maar een diesel rijdt veel relaxter (zeker in combi met AT) en inderdaad: die actieradius. Record binnen NL: 3 x aan de pomp met een lege LPG tank op 1 dag :eusa_silenced:
Gr,JP

Jans Duiven

Citaat van: -D©©©L- op 16-03-2010 20:55:17


Een kleine illustratie bij dit FAP topic.  ;) ;D

Stond deze dame soms voor je op je hotelkamer?  :evil:

Arjanestate

Nou ik hoor het al, TDI aanbevolen. Ik heb op MP eentje gezien met 560k voor een goede prijs en een zilvergrijze sedan met 390 K voor 1900 euro, dat is bij een autobedrijf. Valt daar nog wel eens over de prijs te onderhandelen bij dat soort marge auto`s?

Om de een of ander reden bleef ik een kwartier gebiologeerd naar die dame staren, zal wel door dr mooie ogen komen :eusa_drool:
854 T-5 ROOD 1994

Jans Duiven

Citaat van: Arjanestate op 16-03-2010 22:43:13
Nou ik hoor het al, TDI aanbevolen. Ik heb op MP eentje gezien met 560k voor een goede prijs en een zilvergrijze sedan met 390 K voor 1900 euro, dat is bij een autobedrijf. Valt daar nog wel eens over de prijs te onderhandelen bij dat soort marge auto`s?

Bij mij wel, maar dan moet je niet al te lang wachten ;D

Arjanestate

Citaat van: Hans Duiven op 16-03-2010 22:44:00
Citaat van: Arjanestate op 16-03-2010 22:43:13
Nou ik hoor het al, TDI aanbevolen. Ik heb op MP eentje gezien met 560k voor een goede prijs en een zilvergrijze sedan met 390 K voor 1900 euro, dat is bij een autobedrijf. Valt daar nog wel eens over de prijs te onderhandelen bij dat soort marge auto`s?

Bij mij wel, maar dan moet je niet al te lang wachten ;D

Ik zit aan een bepaald budget vast op het moment, mocht de winstuitkering positiever uitvallen dan ik al dacht aan het eind van de maand dan zal ik es kijken of je je V70 nog te koop heb staan. Grote kans van niet voor die prijs.
854 T-5 ROOD 1994

Jans Duiven

jenever ken tel  :eusa_whistle:

't Is wel een gebruikersauto, maar technisch in zeer goede staat. Daar heb je voorlopig geen regulier onderhoud aan als je de tektst even goed doorleest.

Arjanestate

Citaat van: Hans Duiven op 16-03-2010 22:57:03
jenever ken tel  :eusa_whistle:

't Is wel een gebruikersauto, maar technisch in zeer goede staat. Daar heb je voorlopig geen regulier onderhoud aan als je de tektst even goed doorleest.

Dat klopt, eerst twee auto`s verkopen einde v/d maand afwachten en dan kijk ik of ie er nog staat, ik denk ut niet
854 T-5 ROOD 1994

)()()sT

#22
Ik wil niet brutaal zijn en naar je budget vragen, maar let op. Als jij "scherp" inkoopt, dat bestaat de kans dat je bij wagens met die stevige km-standen nog wel wat reparatie hebt.
Die van Hans is toch echt scherp geprijsd en hem kennende een goeie.

Succes in ieder geval!!!

elianmars

Citaat van: )()()sT op 16-03-2010 23:15:25
Ik wil niet brutaal zijn en naar je budget vragen, maar let op. Als jij "scherp" inkoopt, dat bestaat de kans dat je bij wagens met die stevige km-standen nog wel wat reparatie hebt.
Die van Hans is toch echt scherp geprijsd en hem kennende een goeie.

Succes in ieder geval!!!

De mijne is ook een goeie (alleen helaas niet scherp geprijsd  :eusa_shifty:;D

Arjanestate

#24
Citaat van: )()()sT op 16-03-2010 23:15:25
Ik wil niet brutaal zijn en naar je budget vragen, maar let op. Als jij "scherp" inkoopt, dat bestaat de kans dat je bij wagens met die stevige km-standen nog wel wat reparatie hebt.
Die van Hans is toch echt scherp geprijsd en hem kennende een goeie.

Mijn aankoopbudget is 0-1750 euro, daarnaast heb ik na de verkoop van mijn twee auto`s nog een budget voor onderhoud en reparaties, en als het einde van de maand nog wat goeds brengt zal ik zeker overwegen om bij die V70 van Hans te kijken, want hij is zéker scherp geprijsd.
Ben alleen iets meer gecharmeerd van de 850, maar die vind je niet veel meer met juiste km standen, dus ff zoeken

Maar goed, onderhoud en de meeste reparaties doe ik zelf, bij een vriend van me op z`n werk, een koppelingetje oid kost me alleen maar geld voor de onderdelen en een krat bier voor m`n vriend
854 T-5 ROOD 1994

850estatetdi

ik vind mijn 850 met bijna 8ton op klok nog steeds super fijn rijden en het klinkt wel goed het tditje ;D

jan piet

Belangrijkste zaken: distributie, spanrollen, waterpomp en pompriem in 1e instantie. Daarnaast geen inhouden bij door accelereren en brandende lampjes van het motormanagement (kan een storing in pomp of turbokanaal mbt ventieltjes betekenen). Geen rare trillingen in het rijden (schijven, banden, diverse stangen) en hoe zijn de krukaskeringen. dan ben je al ver...
Succes!

pimsam

Als je iets meer tijd hebt, kijk eens in Belgie. Daar zijn diesels met meer dan 2.0 liter inhoud niet echt gewild. Bovendien is Belgie minder Volvo land dan Nederland. Met andere woorden, de prijzen liggen er lager en de km standen zijn vaak veel lager omdat men niet minimaal 20.000 km per jaar hoeft te rijden om voordeel te halen.
Je kunt bv zoeken op kapaza.be, ebay.de, 2dehands.be en autoscout24.be

Gunnar

Hier in belgie wordt een auto boven de 200.000km meestal weggedaan omdat hij "versleten" is.
Onterecht uiteraard. Het is gewoon een mentaliteitsverschil. Als je hier vertelt dat er mensen 500.000km rijden met dezelfde auto dan kijken ze je ongeloofwaardig aan.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

ro~djo

#29
ZO HEERLIJK ...

Maar geloof dat ik je niet meer hoef te overtuigen  ;)
hoe deze tractoren rijden, je doet in ieder geval niet meer onder
als je naast een vrachtwagen staat met een ronkende motor  ;D
Als tie koud is s'ochtends vind ik  het net een houte klaas
(tank) maar ja dat kwaaltje heb ik ook s'ochtends
dus passen goed bij elkaar.  :eusa_think:
1:16 tja das toch gewoon heerlijk.

Ervaring:  eerste ochtend dat we hem hadden
               zaten op de bank ik en de kleine, Ron
               moest werken, starte de Roffel krijg ik
               de opmerking van de kleine joh is tie
               met de vrachtwagen van zijn werk.
                                    :eusa_think:

GEWOON DOEN .... ERVAAR HET