BLOG van een C70(R)

Gestart door rovelra, 04-03-2010 19:31:41

Vorige topic - Volgende topic

rovelra

De center speaker speelt inmiddels , maar deze originele volvo speaker krijgt de Dynaudios niet bijgehouden en heeft ook een te grell klankbeeld ten opzichte van de Dyns

UserID6342

Citaat van: rovelra op 20-03-2010 17:43:08
Citaat van: Dirk342 op 20-03-2010 17:20:01
Misschien domme vraag, maar waarom heb je die centrespeaker met een coaxkabel aangesloten ??

das inderdaad een coax kabel maar wel speaker kabel van Mogami !!!
Als deze naam je niks zegd op audio gebied zou ik maar even verder kijken naar bullit of eltax ofzo ,LOL

MvG Rogé
Hoi Rogé, zegt me dus idd niets, dus even aan het googlen geweest.  Ziet er allemaal perfect uit dat spul, maar blijft toch de vraag staan.  Kijk, uit je radio / versterker komen gewone, normale kabels uit welke normaliter naar je centrespeaker lopen.  Nu ga je op deze uitgaande kabels die platweg gezegd coaxkabel solderen, dat heeft dan toch helemaal geen zin m.i.  Het begin van de kabels is dan toch al mank in verhouding met de rest ?  Zo bedoel ik dat dus.

rovelra

Citaat van: Dirk342 op 20-03-2010 19:21:05
Citaat van: rovelra op 20-03-2010 17:43:08
Citaat van: Dirk342 op 20-03-2010 17:20:01
Misschien domme vraag, maar waarom heb je die centrespeaker met een coaxkabel aangesloten ??

das inderdaad een coax kabel maar wel speaker kabel van Mogami !!!
Als deze naam je niks zegd op audio gebied zou ik maar even verder kijken naar bullit of eltax ofzo ,LOL

MvG Rogé
Hoi Rogé, zegt me dus idd niets, dus even aan het googlen geweest.  Ziet er allemaal perfect uit dat spul, maar blijft toch de vraag staan.  Kijk, uit je radio / versterker komen gewone, normale kabels uit welke normaliter naar je centrespeaker lopen.  Nu ga je op deze uitgaande kabels die platweg gezegd coaxkabel solderen, dat heeft dan toch helemaal geen zin m.i.  Het begin van de kabels is dan toch al mank in verhouding met de rest ?  Zo bedoel ik dat dus.

Je hebt vollidig gelijk , alleen had ik niks anders liggen !!!

RobbertC70

Hey leuke wagen, gefeliciteerd en veel plezier ermee!

Rudy-M

Grappig, ik heb mijn centerspeaker niet meer aangesloten. Mocht je het RTI-scherm overhouden...

Mooie wagen, trouwens!

wepster

en waneer kom je nu eindelijk eens langs om die sound te showen ben wel eens benieuwd hoe da klinkt ;D

oja strakke bak man  :eusa_clap:

knip

Citaat van: rovelra op 20-03-2010 15:43:12
Er is nog een klein ding wat de center van spelen weerhoud !

Namelijk weet ik niet welke van de onderstaande twee kabels (blauw/wit en blauw/zwart) De + en de - aansluiting is !

Misschien kan iemand me dat vertellen ?
En ja ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar kan niets vinden !

http://img269.imageshack.us/img269/382/img2966h.jpg

Bijvoorbaat Dank

je kunt aan de kabels een 9 volt battery aan hangen,komt de conus uit dan heb je +van de speaker  aan de + pool van de battery

rovelra

Citaat van: t_w op 20-03-2010 16:32:36
Stekker connectie H5 is de plus kabel voor de centerspeaker en connectie H4 is de min kabel voor de centerspeaker.

(nummers staan wel op de stekker geschreven, maar de buitenste kabel is dus connectie 5 ;) )

Hoe heb je de carkit aangesloten? Ik bedoel, over welke speaker gaat dat geluid?

Succes!

THNX

Carkit speelt het geluid via losse speaker ,welke bij de voet ruimte geplaatst is
Geluid van dat speakertje is perfekt (ook bij hogere snelheden)

MvG Rogé

t_w

Ok, das ook een oplossing inderdaad.
Als je toch aan't werk bent met je Head Unit (maar misschien heb je dit al wel voor elkaar):

Connectie A12 van de SC900 is de 'mute' aansluiting. Leuk icm met de parrot...

groet, Thijs

rovelra

Citaat van: t_w op 21-03-2010 23:22:02
Ok, das ook een oplossing inderdaad.
Als je toch aan't werk bent met je Head Unit (maar misschien heb je dit al wel voor elkaar):

Connectie A12 van de SC900 is de 'mute' aansluiting. Leuk icm met de parrot...

groet, Thijs
THNX voor de tip , maar had ik inderdaad al aangesloten!

MvG Rogé

Thys

Citaat van: knip op 21-03-2010 08:36:57
Citaat van: rovelra op 20-03-2010 15:43:12
Er is nog een klein ding wat de center van spelen weerhoud !

Namelijk weet ik niet welke van de onderstaande twee kabels (blauw/wit en blauw/zwart) De + en de - aansluiting is !

Misschien kan iemand me dat vertellen ?
En ja ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar kan niets vinden !

http://img269.imageshack.us/img269/382/img2966h.jpg

Bijvoorbaat Dank

je kunt aan de kabels een 9 volt battery aan hangen,komt de conus uit dan heb je +van de speaker  aan de + pool van de battery

Alleen weet je dan nog steeds niet welke draden op de uitgang + en - zijn  :D

Polariteit van de speaker zelf zal er wel ergens op staan, lijkt me. En als het goed is hoor je het ook, wanneer de boel uit fase staat.

viking_in_shorts

Zojuist viel me op dat jouw avatar beetje langzaam aan het laden was. Kwam erachter dat je een foto van 3 Mb gebruikt. Als je even de foto hier beneden naar je eigen imageshack plekkie kopieert en die als avatar gebruikt zal t allemaal een stuk sneller laden..

rovelra

Ok bedankt!
Zal het straks thuis aanpassen

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

rovelra

Deze avond gestoeid met de center speaker .

Daar de originele center speaker niet voldeed heb ik een Audio system center gemonteerd !
Wat een wereld van verschil nu !!!

Uploaded with ImageShack.us

Tevens heb ik de bekabeling van de versterker vervangen door een dikker formaat , de originele waren 6mm².
Nu word ie met 16mm² gevoed en een condensator ertussen . Sound is nu veel gecontroleerder .
Daar ik toch bezig was gelijk iets extra demping aan gebracht

Uploaded with ImageShack.us