Van Zweeds Staal naar Spaans Temperament.. (aka. China vs. Duitsland)

Gestart door Misha, 20-03-2010 19:07:56

Vorige topic - Volgende topic

Freakybaby

Citaat van: Misha op 10-05-2010 19:47:40
Citaat van: razorx op 10-05-2010 19:16:10
Citaat van: Emiel op 10-05-2010 19:14:56
Beetje N/A rijder gooit 3 keer per week z'n topic op slot Mies... :eusa_think:
N/O bedoel je ;)
Dat komt later wel jongens....eerst kijken.....naar een andere betrouwbare auto.... met betere onderbuikloopcultuurr... denk 525....heb de ranja al gehaald...als de draagarmen de 200.000 halen....
blij dat ik geen turbo meer heb.....verbruik nu 1:11,293874...265 km/uur op GPS.... soms... olieverbruik schommelt... denk dat dat beter gaat...met een mooie frisse oliedoppakking...tweedehands van een nette 142..week 33 1968...

:eusa_clap:
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Misha

Zo... rij nu een week of 2 met het nieuwe sensorwerk, maakt toch wel een enorm verschil, de auto rijdt nu echt weer als nieuw, wat zuiniger en vooral erg 'smooth'.

De irritatie van het instorten boven de 4500 toeren begint echter wel toe te nemen, dus volgende maand staat chippen op het programma.

Verder staan er nog wat kleine dingetjes op het programma: bij koude start ratelde / tikte er iets gedurende een seconde of 10. Dat bleek bij inspectie een uitlaatspruitstukpakking te zijn.
Ook kwam er af en toe een kloinkig geluid uit de voorkant vandaan: dat zijn de veerschotelrubbers waar de veer in staat, onderaan dus. Dan moeten de veerpoten er toch uit, dus direkt maar controleren of de bovenste lagers en rubbers nog goed zijn.

Verder bleek dat na de garantiewerkzaamheden de auto niet opnieuw is uitgelijnd (nieuwe draagarmen en nieuwe aandrijfassen later) , waardoor het geheel nu wat zoekerig is.

Volgende week gaan we die zaken laten verhelpen.

Ik ben ok erg te spreken over het gevoel in de remmen en de bekrachtiging trouwens, hoewel hier ook 'maar' 280 op zit.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Misha

Zo, vandaag zijn de rubbers waar de voorveren op liggen in de veerschotel vervangen, waren compleet aan gort. resultaat: geen 'zet' geluiden meer op drempels en bij harder remmen.

ook zijn de uitlaatspruitstukpakkingen vervangen waardoor ik van de koudestartratel af ben. En nu ze weer echt dicht zijn, merk je dat hij eigenlijk altijd een bijgeluidje had, wat een stilte nu.

Tot slot is de boel weer netjes uitgelijnd, waardoor de auto weer retestabiel aanvoelt en het stuur weer helemaal recht staat.

Grappig detail: ik moet voor mijn woon-werk route een kilometer of 10 rijden over 60-km binnenweggetjes waar veel controles staan. Ik heb gemerkt nu met de nieuwe lambda en lmm dat ik in 5 met 65 km op de cc een verbruik heb van 5,2 - 5,8 l / 100 km. :o

ben benieuwd of een Prius dat beter doet... :azn:

elianmars

Mooi dat het bijgeluid verdwenen is  :)

Qua verbruik lijkt het wel een diesel  ;D

Misha

Zo, maar eens afstoffen hierzo..

Gisteren heb ik eerst de kabelboom van de achterklep vervangen door een nieuwe, de klep ging niet meer open of dicht en het bleek dat de kabel wat breukjes had op de hoogte van de scharnieren. Dit schijnt al een probleem te zijn sinds de 240, dus tijd om het op te lossen.
Het stukje draad met stekkertjes kostte maar liefst 170 euro.. :o

Verder heb ik gisteren  de originele Xenon koplampen opgehaald. Dit zijn de 2005-> lampen en ik heb een 2004 auto.
Dat betekent dus wat aanpassingen.
Omdat ik wilde weten waarover het nu gaat, heb ik vandaag in de warmte maar eens de oude en de nieuwe spullen bekeken. Dit hield wat sleutelen in natuurlijk.

Bij de V70N is het niet mogelijk om de lampen te demonteren zonder de hele bumper eraf te halen. Dat lijkt dus een drama, maar is eigenlijk een klusje van niks, het is een erg mooi doordacht systeem.

Fotootjes dan maar:

Beginnen met de wisserarm van de koplampwissers..

Dan de strip van de voorbumper eraf wrotten...

om bij de bevestigingsbouten van de bumper te komen..

Stekkers van de mistlampen los:

En de kunststof klemmetjes eruit pielen door de kern iets in te klikken...

Dan komt het ingenieuze systeem dat de bumper vasthoudt: hier zit een torxje. Door deze los te draaien draai je een klemsysteem los, waarna je de bumper er zo afpakt.

waarna je de bumper er zo afpakt.

Dan de boutjes van de koplamplos draaien:

En dan de koplampwissermotor eraf :

Dan het verschil tussen nieuw...

en oud..

Dan komen we bij de kern van de zaak. De 2005 lamp heeft een kabelboom rond de lamp, met 1 steker richting auto:

Dit is de hoofdstekker:

Leg je de oude en de nieuwe lamp naast elkaar, dan valt het op dat van die kabelboom er 2 aansluitingen hetzelfde zijn als op de oude lamp, nl die van knipper en van de hoogtestelmotor.

Daar hoef ik dus niks mee te doen, die passen 1:1 van de huidige auto-kabelboom.

Mijn plan is nu om de model 2005 lamp-kabelboomstekker te vervangen door een contrastekker die op de auto past, de 4 polige contrastekker dus. Als dat niet gaat, komt er een nieuw type connector op de autokabelboom. Deze stekker gaat dan alleen de echte verlichting aansturen.

Dan direkt besloten dat die ralle koplampwiswasinstallatie uit de tijd van Ben Hur eraf mag.  De sproeiers worden afgetapt met een T-stukje, dus dat was snel verholpen:
Voor:

Na :

Toen de boel weer dichtgeschroefd, maar eerst wat kopervet op de boutjes.

Dan heb je dus een probleem met een gat in de bumper.

Maar mede dankzij onze Wicky-in-korte-broek heb ik deze jongens binnengekregen :

En die passen perfekt :

Ga ze van de week spuiten.

Dan hebben we alleen dit gat nog:

Maar de grille zit nu in de vaatwasser. Wordt ook volgende week gespoten in donker-antraciet.
Ik ga verder als ik de connectoren gevonden heb, wordt vervolgd dus !

arjenT5R

Hahahha als je die bumper dr af haalt is het echt geen smoel meer  ;D
mooi werk misha... zeker die lampen zullen hem goed staan.

Zijn er voor dat model ook al van die hoge druk sproeiers te koop die op van die stokjes uit de bumper komen? :D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

razorx

He eindelijk, ik begon al ontwenningsverschijnselen te krijgen.
Wat een ontzettend mooi verzorgd verslag.

Tja jou topics hebben er ooit voor gezorgd dat ik het sleutelen aandurfde, zo duidelijk.

Starbuck

Straffer nog: dit is gewoon nog beter dan een uitzending van Teleact! (schrijf het toch juist he?)
Met deze handleiding durf ik er wel aan beginnen.
Heel goed!  :eusa_clap:

innocenti

Lekker een beetje aan het hobbien. Wel mooi het nieuwere type koplamp in de auto.

Wil je geen wiswas systeem met Xenon? Deze zorgen juist voor minder verblinding. Misschien een idee om een hogedruksysteem van een nieuwer type te monteren?

elianmars

Zaten er nou wel of geen kabelboompjes bij de lampen? Mede doordat ik dacht dat ik die ook nog moest aanschaffen heb ik van deze set afgezien.

't Is wel een heel ander gezicht dan de originele lampen. Hopelijk heb je het elektra gebeuren snel voor elkaar.

Ik ben ook benieuwd naar de grill, als deze donker is. Ik zit nog steeds te wachten op mijn ruim twee maanden geleden bestelde blokjesgrill  :-\

Misha

Citaat van: elianmars op 27-06-2010 23:14:37
Zaten er nou wel of geen kabelboompjes bij de lampen? Mede doordat ik dacht dat ik die ook nog moest aanschaffen heb ik van deze set afgezien.

't Is wel een heel ander gezicht dan de originele lampen. Hopelijk heb je het elektra gebeuren snel voor elkaar.

Ik ben ook benieuwd naar de grill, als deze donker is. Ik zit nog steeds te wachten op mijn ruim twee maanden geleden bestelde blokjesgrill  :-\
er zat 1 kabelboom bij.
Voor de andere heb ik korting gekregen.

Electra is een kwestie van de goede connector hebben, ik heb uitgevogeld wat ik moet doen en dat is niet zo moeilijk.

Misha

Het was goed weer vanavond, dus een uurtje vlijt met schuurpapier, primer, tape :

Snap echt niet waarom ze helemaal zilver worden uitgeleverd.

Motip primer, Motip Antraciet

Marc O.

Vergeten je kenteken onherkenbaar te maken? Mooi onherkenbaar gemaakt inmiddels :D

Ziet er mooi uit trouwens! :eusa_clap:
...The Nile isn't just a river in Africa...

elianmars

Lastig om te zien hoe het nu staat. Als je eens tijd hebt voor een foto van verderaf.....  :eusa_shifty: ;D

Heb je de slash verwijderd, of gewoon afgeplakt?

Misha

Citaat van: elianmars op 29-06-2010 22:33:46
Lastig om te zien hoe het nu staat. Als je eens tijd hebt voor een foto van verderaf.....  :eusa_shifty: ;D

Heb je de slash verwijderd, of gewoon afgeplakt?
Slash verwijderd natuurlijk. Ben geen prutser ! :eusa_snooty:

Ga het weekeinde de lampen trachten te doen trouwens.