Van Zweeds Staal naar Spaans Temperament.. (aka. China vs. Duitsland)

Gestart door Misha, 20-03-2010 19:07:56

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Citaat van: viking_in_shorts op 03-07-2010 23:25:58
Ziet er goed uit! Dus MY05 of later lampen gaan dus nooit zonder deze aanpassingen op een MY04 passen? Jammer :eusa_think:
Je weet nu wat je nodig hebt. Misha maakt vast wel een paar verloopkabels voor je

Misha

Citaat van: viking_in_shorts op 03-07-2010 23:25:58
Ziet er goed uit! Dus MY05 of later lampen gaan dus nooit zonder deze aanpassingen op een MY04 passen? Jammer :eusa_think:
Dat klopt.

Maar als ik meer tijd zou hebben gehad -lees: geduldiger was geweest ;D- had ik doorgezocht naar de connector en had ik adapterkabels gemaakt. Dan hoef je niet veel te verbouwen, alleen een kabelboompje ertussen. Daarin kun je direkt de omgekeerde stelmotoren oplossen (+ en - omdraaien).

Wissers kunnen er ook wel op, maar dan moet je wat creatief aan de gang met een steuntje onder de lamp en je kunt je afvragen of dat niet gaat krassen op de kunststof lens. Je kunt ze ook natuurlijk nep maken, met alleen een alu-asje en een ruitenwisser die verder niet werkt.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Sbv

stekker loshalen van de motortjes of komt er dan een foutmelding in de display ?

Misha

Citaat van: Sbv op 03-07-2010 23:57:25
stekker loshalen van de motortjes of komt er dan een foutmelding in de display ?
Nee, dat kan ook.

Maar dan moet je de motor weer monteren op een steun die er niet is op de 2005 lampen. Kan dus wel,, maar is een hoop meer gepruts voor hetzelfde resultaat: er zitten wissers op, maar ze doen het niet.

Easterboy

Ziet eruit als een hels karweitje.
Maar dat ziet er echt heel gaaf uit!! 8)

Ga je die grijze (volgens mij) kunststofstrippen ook nog in de kleur meenemen? Dan heb je echt een MY05.. ;D

UserID6342

Goed gedaan Misha, auto kijkt gelijk heel anders.  Mooie en duidelijke reportage ook gemaakt.  Top !

Misha

Citaat van: Easterboy op 04-07-2010 18:47:38

Ga je die grijze (volgens mij) kunststofstrippen ook nog in de kleur meenemen? Dan heb je echt een MY05.. ;D

Bijna. De spiegelkappen moeten dan ook nog, daar zit bij een  MY2005 het knipperlicht in.

Misschien als ik ooit een geldprijs win ja.

Sbv

Citaat van: Misha op 04-07-2010 21:03:11

Bijna. De spiegelkappen moeten dan ook nog, daar zit bij een  MY2005 het knipperlicht in.

Correctie, pas MY07 had knippers in de zijspiegels. Ik heb een MY06 en die heeft dat nog niet

Gouden Koets

Misha

Citaat van: Sbv op 04-07-2010 21:07:07

Correctie, pas MY07 had knippers in de zijspiegels. Ik heb een MY06 en die heeft dat nog niet

Maandagochtendmodel ? :D

Ik heb nu nog het probleem van de boordcomputer die roept dat er iets met mijn dimlicht is.
heb al veel gelezen over het doorboren van de shunt, maar ik kan me niet voorstellen dat dat de goede oplossing is; er rijden er ook zat met xenon-af-fabriek.

Er moet dus in mijn beleving óf een speciale xenon-shunt zijn, of -en dat lijkt me waarschijnlijker door de constructie van de shunt- het is een computerinstelling. De shunt bestaat namelijk als je hem openmaakt uit 2 weerstanden, die samen het equivalent van een 55 watt lamp detecteren terwijl de xenon 35 watt lampen precies met de eerste van die twee weerstanden overeenkomt.

ik vermoed dus dat er een instelling in de BC  is die aangeeft of er een xenon-systeem of een halogeen systeem is geplaatst.  Enige probleem zou kunnen zijn dat de BC dan ook een niet werkend want niet aanwezige automatische niveauregeling gaat proberen te sturen.

Als iemand hier het antwoord op heeft: graag.

Sbv

Doorboren van de shunt was bij mijn S60 wel de oplossing. Ik heb niet gekeken of de V70 een ander soort shunt heeft, misschien wel. In de V70 zit af fabriek xenon. In de S60 was het na ca 500 km erin gezet ivm lagere bijtelling

razorx

Citaat van: Misha op 04-07-2010 21:17:25

Maandagochtendmodel ? :D

Ik heb nu nog het probleem van de boordcomputer die roept dat er iets met mijn dimlicht is.
heb al veel gelezen over het doorboren van de shunt, maar ik kan me niet voorstellen dat dat de goede oplossing is; er rijden er ook zat met xenon-af-fabriek.

Er moet dus in mijn beleving óf een speciale xenon-shunt zijn, of -en dat lijkt me waarschijnlijker door de constructie van de shunt- het is een computerinstelling. De shunt bestaat namelijk als je hem openmaakt uit 2 weerstanden, die samen het equivalent van een 55 watt lamp detecteren terwijl de xenon 35 watt lampen precies met de eerste van die twee weerstanden overeenkomt.

ik vermoed dus dat er een instelling in de BC  is die aangeeft of er een xenon-systeem of een halogeen systeem is geplaatst.  Enige probleem zou kunnen zijn dat de BC dan ook een niet werkend want niet aanwezige automatische niveauregeling gaat proberen te sturen.

Als iemand hier het antwoord op heeft: graag.
Marco heeft hier een mooie post over gemaakt.
Weliswaar over de 850 maar de basis is het zelfde.

razorx

elianmars

Ook op de mijne geen knippers in de zijspiegels  :eusa_snooty:

Misha

Ik ben weer wat verder :

http://www.brightheadlights-hid.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=15

en

http://forums.t5d5.org/topic/8064-xenon-resistor-shunt/page__view__findpost__p__104947?s=0c845f85f948d8743ba9f7e5e073dd3a

Met andere woorden:

Als de auto met halogeen is uitgerust, is er een zwarte shunt geplaatst die gemeten wordt over pen 1 en 6. Het ding heeft in Vadis ook als omschrijving "H1-H6".

Als de auto xenon heeft, is er een grijze shunt geplaatst, en wordt gemeten over pen 2 en 6.

Oplossing is dus de pen van 1 naar 2 plaatsen en de grijze shunt gebruiken.

Klinkt eigenlijk logisch, en verklaart ook waarom dealers dit niet doen / weten, wie koopt er nu in godsnaam nieuwe xenon lampen voor een 2e hands volvo als je 2500 euro kwijt bent.

Het is niet de meest eenvoudige oplossing zoals ik het zie, maar wel een waarschijnlijke. Ik had persoonlijk een andere shunt gebruikt als enige oplossing, of een twee-weg shunt of zo die op pen 1, 2 en 6 wordt uitgelezen en waar de ECM middels een instelling weet of hij 1 of 2 moet interpreteren.

Trouwens nog 2 leuke instellingen gevonden in de ECU:  de dimgraad van de binnenspiegel is in 3 standen te zetten en je kunt de ECC-fan de opdracht geven om nog even door te draaien zodat je airco gedroogd wordt en niet muf gaat ruiken nadat je de motor stop hebt gezet.