Van Zweeds Staal naar Spaans Temperament.. (aka. China vs. Duitsland)

Gestart door Misha, 20-03-2010 19:07:56

Vorige topic - Volgende topic

Chris

peteRRR

Je zou zeggen dat het wel haalbaar moet zijn met een ander binnenwerk,als het lukt is het een prima aanpassing. :D

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Misha

Citaat van: Sbv op 09-05-2011 21:25:10
Ben benieuwd.
ASS, Savas en Scheel zijn eigenlijk de bij mij bekende maatwerk stoelen bedrijven in Nederland. Ik ben destijds bij alle  geweest en had zelf het beste gevoel bij ASS. Ik heb er toen wel voor gekozen om de complete stoel te vervangen, met als grootste nadeel de bekleding van de stoel. Mij ging het enkel om de erg goede zit bij destijds ruim 70000 km/jaar (ook in een renault  :eusa_shhh:)
Mijn vader heeft in zijn Renault (Créateur de Problématique) nu ook een Recaro stoel zitten via ASS  (lollige naam trouwens voor een bedrijf dat stoelen levert) en was door ook bijzonder tevreden over.

We zullen het weten; ik ben vandaag gebeld door Savas (Save Ass ?) dat ik morgen al langs kan en mag komen.
Uiteraard zal ik mijn ervaringen posten.

Kan ik direkt even door naar mijn oude vertrouwde Volvodealer om toch nog maar eens te laten voelen of de auto nou stuurt zoals het moet / hoort bij een V70N of dat er toch ergens iets een spelinkje heeft. Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat het allemaal zo zwabberig hoort aan te voelen namelijk.

Iemand nog dakrails voor een V70N in de aanbieding trouwens ? :angel:
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Taranis

Citaat van: Misha op 11-05-2011 21:25:46

Wat ik nu schrijf is niet lullig bedoeld maar puur als goed bedoeld advies: voor iemand die zo alert op bijgeluiden is als jij, weet ik niet of dakrails zo handig zijn. Bij zijwind kunnen ze namelijk aardig irritant fluiten, laat staan als je harder rijdt dan 160 km/h (afhankelijk van de windrichting). Op sommige momenten stoort het zelfs een dove kwartel als ondergetekende...

Misha

Citaat van: Taranis op 11-05-2011 22:22:39

Wat ik nu schrijf is niet lullig bedoeld maar puur als goed bedoeld advies: voor iemand die zo alert op bijgeluiden is als jij, weet ik niet of dakrails zo handig zijn. Bij zijwind kunnen ze namelijk aardig irritant fluiten, laat staan als je harder rijdt dan 160 km/h (afhankelijk van de windrichting). Op sommige momenten stoort het zelfs een dove kwartel als ondergetekende...
Ok, point taken. Geen dakrails.

Er mooi geschreven trouwens :
voor iemand die zo alert op bijgeluiden is als jij

;D

Grunt,

Misha

Sbv

Kan ik helemaal bevestigen, ook met stilstand en hele stevige zijwind hoor ik wat fluiten

)()()sT

Sbv

Citaat van: )()()sT op 11-05-2011 22:52:35
"Save ass"

;D ;D
I am sitting with my ass on a ass catseat

StefanCJ

Citaat van: )()()sT op 11-05-2011 22:52:35
"Save ass"

;D ;D

Zo`n opmerking kan ook echt maar bij één persoon vandaan komen  ;D.

viking_in_shorts

Citaat van: Misha op 11-05-2011 22:25:44

Ok, point taken. Geen dakrails.

;D

Grunt,

Misha

Ik ben dan wel erg ongevoelig voor oa geluiden, maar ik zou niet weten hoe de dakdragers klinken. Wel hoor ik banden, de motor en de radio / het alarmsysteen op pass.stoel. Maar de dakdragers .. nee, volgens mij nooit ....

Snellebaksteen

;D

Citaat van: Sbv op 11-05-2011 22:46:59
Bij zijwind kunnen ze namelijk aardig irritant fluiten, laat staan als je harder rijdt dan 160 km/h (afhankelijk van de windrichting).
Kan ik helemaal bevestigen, ook met stilstand en hele stevige zijwind hoor ik wat fluiten

Klopt.
Ik vind het daardoor juist een ideale gezinsauto toevoeging: Ik hoor bij 160 of meer geen gegil en gejengel meer van de achterbank en boven de 200 fluit het zo hard dat ik zelfs het snelheidsbegrenzingsalarmeringsysteem met extra schrille sirene op de rechterstoel niet meer hoor. Perfect dus!
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Taranis

Citaat van: Misha op 11-05-2011 22:25:44

;D

Ik weet dat je wat dat betreft dezelfde afwijking hebt als ik ;D

Citaat van: viking_in_shorts op 12-05-2011 00:25:25
Ik ben dan wel erg ongevoelig voor oa geluiden, maar ik zou niet weten hoe de dakdragers klinken. Wel hoor ik banden, de motor en de radio / het alarmsysteen op pass.stoel. Maar de dakdragers .. nee, volgens mij nooit ....

Toch maken ze ook bij jou lawaai, op het rotonde-tot-bochtje=160km/h-stukje waren ze duidelijk te horen ;)

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 12-05-2011 08:31:54

Citaat van: viking_in_shorts op 12-05-2011 00:25:25

Toch maken ze ook bij jou lawaai, op het rotonde-tot-bochtje=160km/h-stukje waren ze duidelijk te horen ;)

Ik heb altijd aangenomen dat dat geluid van de spiegels afkomstig is, want mijn auto maakt soms hetzelfde geluid. En díe heeft geen dakdragers ...

80160-stukje is trouwens een stuk kleiner geworden ondertussen :'(

Misha

Zo.. stoel is aangepast en lijkt vooralsnog veel beter.  de oorspronkelijke bevestiging waarbij het kussen wordt ingehaakt aan de voorkant en in veren wordt gehaakt aan de achterzijde is verwijderd, er is een stuk van dat schuim gevlakt en het zitvlak wordt dan opgehangen in een soort van kunststof mat aan de hoofdstijlen van de stoel, dat maakt een bak verschil.

De rugleuning is voorzien van een nieuwe lendensteun op de juiste persoonlijke hoogte en wordt versteld met een luchtpompje.

Alles ziet er weer net zo uit als voorheen en ik zit nu niet meer in de achterste stand  :o
Tegelijkertijd kan ik weer door het raam kijken ipv tegen de dakrand.

Daarna nog even naar de vertrouwde Volvodealer geweest die ten eerste voelde wat ik bedoelde met vaag weggedrag. De auto is op de schokbrekerbank geweest en de werking is nog prima van de Nivomats; maar opvallend genoeg staat de auto achter links 2 cm hoger dan rechts.

Toch een ralle Nivomat waarschijnlijk, ondanks dat je dat op de testbank er niet uit haalt.

Maar eens kijken, ik denk dat er gewoon weer veren en dempers op komen ipv die Nivomats. Dan verstellen we de koplampen maar.

Een positieve dag dus.

Ik denk alleen dat de koppeling ook ergens vervangen mag worden. Slip is er niet, maar de doseerbaarheid laat wel te wensen over.

We gaan alvast reserveren.

Misha

Owja, concreet staat de auto in rust rechts op 72,5 cm en rechts op 70,5 cm.
En eigenlijk vond ik hem altijd al erg hoog staan.