Van Zweeds Staal naar Spaans Temperament.. (aka. China vs. Duitsland)

Gestart door Misha, 20-03-2010 19:07:56

Vorige topic - Volgende topic

Misha

Citaat van: elianmars op 18-07-2011 16:57:05
Citaat van: Snellebaksteen op 18-07-2011 13:17:00
Harder gaat trouwens ook goed mits je niet boven de 200 komt, daarboven ligt hij veel minder vast op de weg.

Och, dat valt wel mee hoor....  :eusa_whistle:

Ja, maar jij kan niet rijden.. :evil:

;D
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Chris

Citaat van: Taranis op 18-07-2011 13:22:29
Ik vond nu juist dat de 855 beter stabiel bleef op dit soort hoge snelheden en heb dit altijd aan de Deltalink gekoppelt maar nu zeg jij iets anders terwijl we normaal heel aardig het zelfde idee hebben over de wegligging. :eusa_think:

Misschien dat het uitmaakt dat Misha sedan reed en jij een estate? Mijn beide 850 sedans werden op hoge snelheid inderdaad licht in de kont. Bepakt was het bij ~210 gewoon niet prettig sturen meer in de GLT ::) De XC geeft dan juist geen krimp.

Bij mijn 850R kwam de kont bij 160 voorbij (en begon Turbobiker iets te roepen :eusa_whistle: ) op de Nurburgring toen de kofferbak nog vol met troep lag, daarna met lege kofferbak geen probleem meer ;D

De S60 wordt dan weer niet licht in de kont bij dat soort snelheden, terwijl ik dat gevoel bij de 854 inderdaad ook had.

Ik moet zeggen dat ik met de S60 met een veel veiliger gevoel richting en over de 200 ga. Het ligt stabiel, remt goed... heerlijk.

elianmars

Citaat van: Misha op 18-07-2011 18:11:37
Citaat van: elianmars op 18-07-2011 16:57:05
Harder gaat trouwens ook goed mits je niet boven de 200 komt, daarboven ligt hij veel minder vast op de weg.

Och, dat valt wel mee hoor....  :eusa_whistle:

Ja, maar jij kan niet rijden.. :evil:

;D

Ik blijf het proberen, Misha  :eusa_shifty:

Sbv

Citaat van: Chris op 18-07-2011 20:20:53
De S60 wordt dan weer niet licht in de kont bij dat soort snelheden, terwijl ik dat gevoel bij de 854 inderdaad ook had.

Ik moet zeggen dat ik met de S60 met een veel veiliger gevoel richting en over de 200 ga. Het ligt stabiel, remt goedniet... heerlijk.
Zal wel gewenning zijn van mijn kant.
Het stabiel ben ik het wel mee eens. Mijn V70 is een heerlijke reiswagen om bijv lekker lange einde door Duitsland te toeren. Tussen de 160-180+ is het heerlijk cruisen

Misha

Goedemiddag oh wrange roffelaars,

Sinds een dag of twee... ruikt het extreem naar pis in de auto uit het ventilatiesysteem.
Geen KVS of typische aircolucht maar een soort urinelucht.

Dus heb ik vandaag het filter er maar eens uitgetrokken en dat is netjes, de waterafvoer gecontroleerd en die is keurig, en de kachelradiateur ziet er ook prima uit.

En nu ?
Zou het toch schimmel of bacterie op de airco-verdamper kunnen zijn ?

Emiel

Ik ben wel sinds een paar dagen een cavia kwijt.

mikky

Chris

Citaat van: Sbv op 18-07-2011 21:31:55
Citaat van: Chris op 18-07-2011 20:20:53

Ik moet zeggen dat ik met de S60 met een veel veiliger gevoel richting en over de 200 ga. Het ligt stabiel, remt goedniet... heerlijk.
Zal wel gewenning zijn van mijn kant.
Het stabiel ben ik het wel mee eens. Mijn V70 is een heerlijke reiswagen om bijv lekker lange einde door Duitsland te toeren. Tussen de 160-180+ is het heerlijk cruisen

Dat is ook zo.. jij bent verziekt na de C30. Daar kon je niet eens naar de rem kijken zonder met je neus door de voorruit te gaan ;).

Maar zonder gein... de S60 remt gewoon netjes. Ik geloof echter wel dat jouw V inmiddels wel beter remt, en dat mag ook wel met een V en automaat aangezien het iets meer doorduwt. Ik wil het eigenlijk nog weleens uitproberen, zeker nu met die nieuwe spullen eronder. Ben weleens benieuwd naar het verschil.

In Zweden natuurlijk wel gereden maar niet echt de kans gezien de remmen eens goed te proberen... waren een beetje aan het cruisen, en natuurlijk naar Tweety aan het luisteren ;D.

big ben

Citaat van: Misha op 21-07-2011 15:24:27

Sinds een dag of twee... ruikt het extreem naar pis in de auto uit het ventilatiesysteem.

Dus heb ik vandaag het filter er maar eens uitgetrokken en dat is netjes, de waterafvoer gecontroleerd en die is keurig, en de kachelradiateur ziet er ook prima uit.

En nu ?

hier kennen ze het ook  :D

peteRRR

Citaat van: Emiel op 21-07-2011 15:51:11
Ik ben wel sinds een paar dagen een cavia kwijt.

Er verblijven er nog 2 in jou ex,ze zijn werkelijk razend snel en dat voor die leeftijd.

Ze zijn lief,...ze mogen blijven. ;)

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

KIM

Citaat van: Misha op 21-07-2011 15:24:27

En nu ?

Fijn he; al die antwoorden?

Ik heb ooit bij mijn zwager in de auto geroken hoe bacterieen op een verdamper roken en ik kan je vertellen: Dat rook niet naar pis. De lucht valt beter te omschrijven als muf; een lucht die je ruikt als je je tent nat hebt ingepakt en er het volgende jaar achterkomt dat nu het weer er inzit.

Het helpt je dus wederom niet, maar ik zou het dus eerst in een andere richting zoeken.

elianmars

Al even zonder filter de boel laten draaien? Misschien dat er toch iets in het filter zit wat die lucht door het interieur laat meuren.

Misha

Volgende uitdaging:

Het "glas" van mijn koplampen begint van binnen wat uit te slaan. Dat is irritant, omdat het geheel verlijmde units zijn en je het glas dus niet los vervangen krijgt. Die units voor Xenon zijn zo extreem duur dat vervangen geen optie is.
Nu zit ik eens wat te kijken naar die valeo lampen en eigenlijk zijn die voor Xenon en Halogeen volgens mij 100% gelijk. De fitting zelf is natuurlijk anders en er zitten trafo's aan,  maar dat zit ook allemaal op de halogeenunit voorbereid volgens mij.

Ter veruidelijking :

Dit zijn de "verschillende" units voor Xenon en Halogeen :

Xenon :

Halogeen :

Zoek de verschillen..

En dit zijn wat foto's van het binnenwerk van de lamp. Duidelijk te zien is dat het fittingdeel wel losgeschroefd kan worden en vervangen kan worden. Ook zie je duidelijk dat ook op de Halogeen-lampunit de plek zit voor de trafo.

Ik vermoed dus dat het 1 lampunit is met alleen een andere fitting erin . (en natuurlijk met trafo en dergelijke)
Plan is dan om een set nieuwe halogeens te kopen en de trafo en de fitting over te schroeven.

Mocht er nog iemand een ralle lampunit hebben liggen waarmee ik wat kan pielen, glas en zo mag dus helemaal stuk zijn...

Chris

Citaat van: Misha op 22-07-2011 16:37:52
Volgende uitdaging:

Het "glas" van mijn koplampen begint van binnen wat uit te slaan. Dat is irritant, omdat het geheel verlijmde units zijn en je het glas dus niet los vervangen krijgt. Die units voor Xenon zijn zo extreem duur dat vervangen geen optie is.
Nu zit ik eens wat te kijken naar die valeo lampen en eigenlijk zijn die voor Xenon en Halogeen volgens mij 100% gelijk. De fitting zelf is natuurlijk anders en er zitten trafo's aan,  maar dat zit ook allemaal op de halogeenunit voorbereid volgens mij.

Ter veruidelijking :

Dit zijn de "verschillende" units voor Xenon en Halogeen :

Xenon :
http://www.koebergenautos.nl/Images/Parts/VBC3003L.jpg

Halogeen :
http://www.koebergenautos.nl/Images/Parts/VBC3002L.jpg
Zoek de verschillen..

En dit zijn wat foto's van het binnenwerk van de lamp. Duidelijk te zien is dat het fittingdeel wel losgeschroefd kan worden en vervangen kan worden. Ook zie je duidelijk dat ook op de Halogeen-lampunit de plek zit voor de trafo.

Ik vermoed dus dat het 1 lampunit is met alleen een andere fitting erin . (en natuurlijk met trafo en dergelijke)
Plan is dan om een set nieuwe halogeens te kopen en de trafo en de fitting over te schroeven.

http://viva-volvo.nl/valeo/1.jpg

http://viva-volvo.nl/valeo/2.jpg

http://viva-volvo.nl/valeo/3.jpg

http://viva-volvo.nl/valeo/4.jpg

http://viva-volvo.nl/valeo/5.jpg

Mocht er nog iemand een ralle lampunit hebben liggen waarmee ik wat kan pielen, glas en zo mag dus helemaal stuk zijn...

Hmmm.. dit ga ik eens even volgen. Zoals je weet heb ik toen de S60 net had ook even gekeken voor xenon. Ik wil perse origineel Volvo en wil niet kloten met van die achteraf inbouw setjes, dat is het gewoon net niet vind ik. In mijn beleving toch wat 'behelpen' op een verder strakke auto waar alles origineel op is.

Die sets zijn alleen tweedehands bijna niet te krijgen, en al zeker niet als paar... vind je twee losse moet je maar weer afwachten hoe het uitpakt aangezien de ene lamp dan weleens veel meer km's erop zou hebben kunnen zitten dan de andere, dus meer steenslag, slechter lichtbeeld enz. enz. Nieuw zijn ze inderdaad niet te betalen....

Dus ik ben benieuwd :)!

Snellebaksteen

Ik wil ze wel ruilen voor een setje mooie dooi vissenogen lampen hoor  :eusa_shifty:
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.