Van Zweeds Staal naar Spaans Temperament.. (aka. China vs. Duitsland)

Gestart door Misha, 20-03-2010 19:07:56

Vorige topic - Volgende topic

Misha

Zo, als de weergoden een beetje -heel klein beetje- meewerken ga ik dit weekend wat knutselen.

Lampen moeten nog even wachten, maar heb de meeste spullen binnen.

Nieuw leder stuur met RTI, Nieuw lederen pookknop, nieuwe luxe voorgevormde matten, Nieuwe LMM, Nieuwe Lamdasonde, Bekerhouders met bakje, nieuwe olievuldoppakking, pakking voor de ETM zodat ik de ETM kan reinigen, K&N luchtfilter, nieuwe bougies, nieuwe pakking voor de nokkenassolenoid zodat ook die gereinigd kan worden, dan terloops nog maar eens kijken of ik de ECC sensorfan kan reinigen, de rest van het interieur ookmet Meguiars lederreiniger en conditioner kan doen.

Geen VERPAUPERING hier, zonde van de auto. ;D

Lampen met xenon staan voor volgende maand bedacht.

Gr,

Misha
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

razorx

Geniet ze, antipauperaar!

Misha

elianmars

Citaat van: Misha op 07-05-2010 20:17:54
nieuwe luxe voorgevormde matten

En wat zijn dat dan?  :eusa_eh:

Misha

elianmars

Citaat van: Misha op 07-05-2010 21:05:18
Citaat van: elianmars op 07-05-2010 20:59:25
Citaat van: Misha op 07-05-2010 20:17:54
nieuwe luxe voorgevormde matten

En wat zijn dat dan?  :eusa_eh:
Raad eens ?

Ik gok luxe voorgevormde matten  ;D

Ik bedoel, zijn die anders dan "gewone" matten? Volgens de dealer kon ik kiezen uit drie soorten matten. De matten die ik er nu in heb liggen (In mijn ogen simpele matten voor veel geld. Zelfs het Volvo logo kan er niet meer vanaf voor dat geld  ::) ), zogenaamde "sport"matten, ofwel de gewone matten, maar dan met een reflecterend randje, en zogenaamde "lease"matten. Volgens de dealer matten van vloeipapier, voor weinig geld.
Over luxe voorgevormde matten heb ik niks gehoord.

fearless

Links de voorgevormde matten recht de matten zoals volvo ze is gaan leveren in model 05 en later.

elianmars

Citaat van: fearless op 07-05-2010 22:12:25
http://vccs.volvocars.se/accessories/cat/images/P2X/0900c8af819f1b49.jpg

Links de voorgevormde matten recht de matten zoals volvo ze is gaan leveren in model 05 en later.

Ah, ok. Eigenlijk een beetje zoals ze bij de 850 en x70 classic zijn, dus.

Misha

Ik heb de linker inderdaad, mooi spul wel hoor !

elianmars

En ik dus de rechter. Vind ze een beetje goedkoop aandoen.

Staat er in jouw matten wel "Volvo"?

Misha

Citaat van: elianmars op 07-05-2010 23:28:27
En ik dus de rechter. Vind ze een beetje goedkoop aandoen.

Staat er in jouw matten wel "Volvo"?
Ja, heel groot op de onderzijde ! :D

Misha

Zo, vandaag flink wat dingen aangepakt. Mede dankzij Yits, want ik had er na de 1e klus al geen Kracht meer voor.

Begonnen met het vervangen van het stuur door een nieuw exemplaar. Leek makkelijk: -pool eraf, twee boutjes aan de achterkant los, stekers los, hoofdbout los, contactrail borgen, stuur er weer op, contactrail los, bout vast, stekers vast en boutjes weer vast.

Helaas besloot het lot anders: de rechterbout was compleet rot van boven, dus wilde niet los komen.
Uiteindelijk met een kniptang het gat in het stuur wat ruimer geknipt, en met een staalboor de kop van de boor afgeboord, met de billen bij elkaar dat ik niet in de airbag zou boren.
Toen met een 'As seen on TV' linksdraaiend gripbitje de bout eruit gekregen. Wel 1,5 uur verder... >:(

Toen kwam Yits aan, die zich met andere zaken heeft beziggehouden.

Lambdasensor vervangen -heeft bij deze motoren een lollighitteschildje.

Vervolgens het luchtfilter verwijderd, was tijd ook. Ik denk dat Osama zich daar schuil hieldt.
De bak was ook redelijk vervuild.

Vervolgens door naar de warm-koud klep met obstruant die vakkundig weggehaald is.
Zie voor en na:
Voor :

En na wegwerken van de klep-ellende:

Dan via een nieuwe LMM

naar de ETM. Godzijdank geen Magneti Maralli. Deze was ook erg goor, en is vakkundig schoongespoeld:

Ondertussen heb ik binnen in de auto de asbak vervangen door een set bekerhouders. Hiervoor moest wel de hele middenconsole los.

Daarna de pookknop vervangen door een nieuwe, en de handgrepen in de voorportieren voorzien van een nieuwe buitenkant.

De nieuwe matten erin gelegd.

Toen door naar de motor zelf: de bougies vervangen door nieuwe en de naafkapjes vervangen door het nieuwere type.

Was wel weer even genoeg, ga nu mijn rug ten grave dragen. :D

Overigens valt het erg mee met het idee dat je aan een N niet zelf kunt werken, onder de motorkap is het vaak wat ruimer en beter doordacht dan een 850/870.
En het lijkt nog extreem veel op elkaar, dat zie je op de foto's ook wel.

Auto startte zowaar direkt, stuur is helaas ietsie scheef dus gaan we morgen even rechtzetten.

Alleen lekt er iets aan de uitlaatspruitstukkant helaas.. soort ratel die wegtrekt na een seconde of wat, maar door de mengselverhouding van de nieuwe lambdasonde was er ook duidelijk uitlaatgas zichtbaar.

Toch weer terug voor de garantie..  :D

elianmars

Geen foto van de matten  :eusa_snooty:

Misha

razorx

Was een gezellig middagje, ik ben alleen bang dat Osama zich nu schuilhoudt in je uitlaatspruitstuk i.p.v. je luchtfilter.
Dat stuur vind ik wel erg cool.

En inderdaad onder de motorkap en ook de wielophanging voor heel gewoon een door en door geevolueerde 850.
Alles zit net even wat logischer.