Van Zweeds Staal naar Spaans Temperament.. (aka. China vs. Duitsland)

Gestart door Misha, 20-03-2010 19:07:56

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Citaat van: elianmars op 05-02-2011 08:29:47
Ik voel het in mijn wagen totaal niet. Vandaar dat ik een beetje verbaasd ben  :eusa_shifty:

Zal ik even demonstreren dat ie wel kan torderen? :evil:

In mijn beleving is het veel minder erg dan de V70 classic, maar als je 't goed bont maakt, tordeert ie echt wel :)

elianmars

Citaat van: Taranis op 05-02-2011 17:59:39
Citaat van: elianmars op 05-02-2011 08:29:47
Ik voel het in mijn wagen totaal niet. Vandaar dat ik een beetje verbaasd ben  :eusa_shifty:

Zal ik even demonstreren dat ie wel kan torderen? :evil:

In mijn beleving is het veel minder erg dan de V70 classic, maar als je 't goed bont maakt, tordeert ie echt wel :)

Wat doen jullie dan om je wagen te laten wokkelen?

Ik rijd hier telkens over hoge verkeersdrempels, waarbij ik er schuin overheen rijd. Dan zou de carrosserie ook moeten torderen, lijkt me. Ik merk het in ieder geval niet. Er klinkt ook geen gekraak in het interieur, waaruit zou moeten blijken dat de boel aan het wokkelen is.

razorx

Niet om voor anderen te spreken, maar als je na een bocht vrij direct rechtuit gaat kan je de verwokkeling voelen.
In ieder geval met een 850 estate zonder versteviging.

Taranis

Ik heb dat gekraak soms wel, nu heb ik er misschien ook iets meer kilometers op staan. Vooral als je een verkeersdrempel even op relatief hoge snelheid neemt, kun je 't voelen.

In de bochten weinig last van, maar dat komt waarschijnlijk door m'n Donald Duck banden ;)

Misha

Citaat van: razorx op 05-02-2011 20:13:22
Niet om voor anderen te spreken, maar als je na een bocht vrij direct rechtuit gaat kan je de verwokkeling voelen.
Ik denk dat jij dat 'zetten' van de achteras bedoelt, ook goed te voelen als je een rotonde afkomt .
Dat is een typisch Delta-link ding, heeft een sedan ook en is met een N compleet verdwenen.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

razorx

Citaat van: Misha op 05-02-2011 21:13:20
Citaat van: razorx op 05-02-2011 20:13:22
Ik denk dat jij dat 'zetten' van de achteras bedoelt, ook goed te voelen als je een rotonde afkomt .
Dat is een typisch Delta-link ding, heeft een sedan ook en is met een N compleet verdwenen.
Zou ook kunnen.

Ik weet niet meer of ik de verstevingingsbrug al geplaatst had tijdens ons laatste evaluatieritje, of dat ik alleen klaar was met de achterrubbers.
Het is makkelijk te voelen of een probleem van de achter of voorkant komt, maar om het echt te plaatsen moeten zo veel factoren uitgesloten worden.
Ik blijf de semi starre achteras oplossingen vreemd vinden, maar dat kan ook een gebrek aan kennis van mij zijn.

Snellebaksteen

Een deltalink lijkt bij heftige lastwissels te werken als een goede demper; 1 keer een beweging en de wagen is weer stabiel. Een N is net een gewone auto, die deint of slingert nog een keer na. Ook voorspelbaar maar niet zo strak.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Misha

Ik vind dat de winter voorbij is (moet zijn) dus heb wat opruiming gedaan :

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Misha

Citaat van: mehn op 13-02-2011 14:47:12
Auto verkocht?  ;D

Nee hoor, rustig aan hier.

Ik baal toch al wel een beetje dat het waarschijnlijk geld gaat kosten, dit is echt een erg mooie en volle V70 namelijk.

(Voor zover een V70N mooi kan zijn)

Ik ben wel weer enorm blij om op normale banden te kunnen rijden. :eusa_dance:

Vulk

Ik denk er ook over na om de zomerbanden er terug onder te gooien. Alleen gaan we binnen enkele weken even naar Duitsland (Eifel), dus ik twijfel of'k dan al dan niet op de zomersloffen zou gaan.

daytonawim

Dan zou ik toch nog even wachten

)()()sT

Ik twijfel niet echt, mijn zomerbanden zijn eigenlijk "op."  :eusa_shifty:

t_w

Om de slijtage hoef je het ook niet te doen, het is niet zo dat de winterbanden bij de huidige temperaturen extreem hard slijten of zo...

Misha

Citaat van: t_w op 13-02-2011 18:51:24
Om de slijtage hoef je het ook niet te doen, het is niet zo dat de winterbanden bij de huidige temperaturen extreem hard slijten of zo...
Slijten kan alleen als ze grip zouden hebben. 8)