splitter voor sigarette aansteker trekt accu leeg....!

Gestart door aardigebas, 20-03-2010 21:28:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

aardigebas

even een vraagje.

Ik heb een splitter voor de sigaretten aansteker gekocht om bv de tomtom en de ipod op te laten.
Na een dag wilde ik wegrijden, was mijn accu leeg. :eusa_wall:
Ik heb vervolgens (na starten met startkabels) de splitter eruit gehaald en geen last meer gehad.

Kan iemand mij vertellen hoe dit kan :eusa_think:?? Wanneer het contact uit is kan er toch in principe geen stroom weggetrokken worden van de sigaretten aansteker?

Groetjes een leek

Turbo-Geek

#1
De aansteker is geloof is altijd HOT, oftewel staat altijd 12V op. (zeker weten doe ik dat niet)
Als je een splitter hebt met een ledje of andere electronica erin dan verbruikt deze dus altijd.
Ik heb een 3 weg splitter in het handschoenenkastje ingebouwd en aangesloten op 12V die contact geschakeld is, no problem dus.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

cas

vreemd, mijn 850 schakelt de sigarette aansteker ding uit bij contact uit.... misschien dat een vorige eigenaar ooit die heeft gezet op een constante plus?

op zich vrij simpel op te lossen lijkt mij. plusje van de gele bij je radio aftappen?
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Piere

Citaat van: Turbo-Geek op 20-03-2010 21:30:27
De aansteker is geloof is altijd HOT, oftewel staat altijd 12V op.
Als je een splitter hebt met een ledje of andere electronica erin dan verbruikt deze dus altijd.
Ik heb een 3 weg splitter in het handschoenenkastje ingebouwd en aangesloten op 12V die contact geschakeld is, no problem dus.

Normaalgezien zijn dingen als sigarettenaansteker, radio, ventilator, etc altijd aangesloten op de 75, de accesoirestand van je contact, dus ik denk niet dat er altijd 12V staat op je sigrettenaansteker.
En dan nog, ookal zouden er 10 LEDjes in je splitter zitten, die verbruiken bijlange niet genoeg om je batterij in 1 nacht leeg te trekken, ervan uitgaand dat je batterij niet gaar is natuurlijks..
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

V70geRwin

Een gsm lader in mijn sig aansteker icm 2 weken niet rijden en de eerste koude was ook genoeg voor een platte accu. ze gebruiken niet veel maar staan wel constant aan.

een splitter zal wel niet veel gebruiken maar die kabels om te laden (en de electronica erin) wel degelijk.

heb je grote intervallen tussen 2 ritjes?
anders even achter geschakelde 12v plakken.

UserID6342

Zoals de andere ook al terecht opmerken, standaard zit de sigarettenaansteker geschakeld via de accesoirestand van het contactslot.  Echter als iemand eraan heeft lopen kaaien (lees verkeerd bijvoorbeeld een radio ingebouwd, etc.) dan kan wel eens ineens de aansteker continue + hebben, dan nog trekt hij erg snel je accu leeg in verhouding.

Oplossing, aansteker via + geschakeld laten lopen en je accu zeer zeker even nakijken.

Succes alvast en laat je het even weten ?

aardigebas

bedankt voor jullie antwoorden!  :eusa_clap:

Er zit een ledje in die aangeeft als de splitter in werking is, doe ik het contact uit, dan gaat het ledje ook uit.
Ik had wel de kabel voor de tomtom erin laten zitten, maar dat doe ik normaal ook altijd rechtstreeks.
Het enige is dat ik een usb omvormer erin heb laten zitten voor de ipod op te laden (zonder ipod erop aangesloten).

Ik heb de radio eruit gehad maar kan niks vreemds vinden in de aansluitingen.

Het blijft een beetje een raadsel.


Jeff

Als het ledje uit stond, dan staat er ook geen spanning meer op lijkt mij. (Ik heb dit namelijk ook, mijn telefoon begint pas te laden waneer ik de auto op stand 2 zet van het contact meen ik.) Of je ledje moet ineens spontaan stuk zijn gegaan, zou toch even in de gaten houden, want er klopt toch iets niet helemaal....
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

thuur

Dashboardkastje laten openstaan?

Anders een haperende microswitch denk ik. Koffer- of deurverlichting blijft dan wel eens branden wat niet meteen zichtbaar is.


Gr 8)

tackle


Turbo-Geek

Citaat van: tackle op 25-03-2010 19:14:32
kofferbakverlichting....  ;)

Ja idd, die wil in een Estate wel eens gezellig mee doen .....
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

thuur


aardigebas

bedankt voor het verder meedenken!
Ik denk dat jullie best eens gelijk kunnen hebben dat de achterklep niet helemaal dicht zat!

Maar om het nu te testen de volgende dag zonder prik te zitten?

Ik ga het van de week toch eens uit proberen en kan dan altijd nog de buurman even vragen om de startkabels aan te sluiten.
Ik laat het nog even weten.


UserID6342

Citaat van: thuur op 25-03-2010 21:53:33
Sedan ook hoor, die zie je helemaal niet.


Gr ;D
Jawel joh, ik doe altijd eerst de achterbank ff naar beneden om te kijken of het licht uit is daar, voordat ik afsluit ;D

Jeff

Citaat van: Dirk342 op 26-03-2010 11:10:51
Citaat van: thuur op 25-03-2010 21:53:33
Sedan ook hoor, die zie je helemaal niet.


Gr ;D
Jawel joh, ik doe altijd eerst de achterbank ff naar beneden om te kijken of het licht uit is daar, voordat ik afsluit ;D

Wat is er bij een sedan een probleem, ook de microswitch of is het iets anders? Bij mij blijft die nu ook branden, dus heb hem netjes uit gezet het lampje! :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)