Volvo 850 T5 Wit

Gestart door white850t5, 28-03-2010 22:18:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chris

Citaat van: white850t5 op 29-03-2010 10:17:13
Jullie zullen wel gelijk hebben, ik heb ook niet gemeld dat het mijn cijfers waren, maar die van de vorige eigenaar. Waarschijnlijk als een verkoop praatje. Ik heb ook niet gemeld dat ik de porsche 'Zoek' reed, dat zijn allemaal andere woorden.

Daarom stond het zoek rijden ook tussen aanhalingstekens ;).

Doe je voordeel met de opmerkingen van dcccl en Joost. Je bent hier vanzelfsprekend welkom! Maar vergeet ook niet dat het een discussieforum is, dus als je iets plaatst moet je niet vreemd opkijken van kritische reacties en/of vragen.

Er zitten hier heel veel technische en handige mensen en er is heel veel goede informatie voorhanden, maak er gebruik van!




t5karel

Je hebt gewoon een mooie/snelle wagen,wees er zuinig op!
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Turbo-Geek

Het is logisch dat een hoop mensen denken dat ze veel pk's hebben want een simpele zoekaktie op de website van Rica leert dat je met een chippie zo ff 310pk hebt !
Mensen die niet van de hoed en de rand weten nemen aan dat het klopt en tellen vaak dan ook nog de overige pk's (10 voor luchfilter, 15 voor andere uitlaat, etc.) door en dan kom je op hoge waardes.
Helaas wijst de praktijk anders uit en zoals Marco omschreef is hier heel veel info te vinden dat dat onderbouwt.

Nogmaals, de T-5 modellen zijn gewoon snelle wagens die zeker met de nodige aanpassingen erg vlot te noemen zijn.
Wil je echter grotendeels kunnen 'domineren' tegenwoordig dan moet je flink gaan aanpassen en een dikke beurs hebben want alles is mogelijk.

Geniet vooral van de T-5 automaat want het is een heerlijke auto en houd hem vooral in goede conditie, dat is opzich al werk zat en kost ook genoeg.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

white850t5

#33
Wel apart, de volvo 850 t5 en R worden op zweedse sites en youtube geprezen om de tussen snelheden.
Jullie weten toch zelf ook wel hoe snel een 850 t5 van de 80 naar de 140 gaat?
De porsche was op dat moment gewoon niet voorbij mij, maar ik voorbij hem. Het was uit eigen beleving. Ik had het moeten filmen dan zouden jullie het wel geloven.

Dankjewel ik zal er me voordeel mee doen

white850t5

#34
http://www.youtube.com/watch?v=z8WXC9K_3qw&feature=related             Dit is iemand anders, maar dan met een 993. Zoveel scheelt het niet.

Maar zoals ik al zei, ik zal het wel niet bij het rechte eind hebben.
Naar mijn beleving was ik sneller.

-D©©©L-

Citaat van: white850t5 op 29-03-2010 10:30:34
http://www.youtube.com/watch?v=z8WXC9K_3qw&feature=related             Dit is iemand anders, maar dan met een 993. Zoveel scheelt het niet.

Maar zoals ik al zei, ik zal het wel niet bij het rechte eind hebben.

Je hoeft je van mij niet te bewijzen hoor.
Persoonlijk heb ik net zoveel respect voor iemand die zijn standaard 2.0 10V vertroeteld als iemand die een 850 leeghaalt en compleet verherbouwd tot kanon met dubbele vlampijpen en bioscoopvering.
Hoofdzaak is m.i. hobby en lekker bezig zijn.

white850t5

De t5-R van ons had veel meer koelers (oliekoeler e.d) dan deze t5, weet iemand waar ze los te bestellen zijn?

-D©©©L-

Citaat van: white850t5 op 29-03-2010 10:37:07
De t5-R van ons had veel meer koelers (oliekoeler e.d) dan deze t5, weet iemand waar ze los te bestellen zijn?

De oliekoeler zit standaard in de radiateur. Je kan een extra automaatbak koeler overwegen (is het een automaat eigenlijk ?).

white850t5

Ja, beiden automaat. En welke automaat-olie is optimaal voor een t5 automaat?

-D©©©L-

Citaat van: white850t5 op 29-03-2010 10:43:16
Ja, beiden automaat. En welke automaat-olie is optimaal voor een t5 automaat?

De automaatbak olie moet voldoen aan de Dexron III standaard.

white850t5

Ik zal het vanavond controleren ;)

Bedankt

rogerV701998

Vorige week heb ik met mijn 10 klepper nog een Ferrari zoek gereden: Klik!! :eusa_shifty: ;D

t5karel

Citaat van: rogerV701998 op 29-03-2010 11:23:20
Vorige week heb ik met mijn 10 klepper nog een Ferrari zoek gereden: Klik!! :eusa_shifty: ;D
;D ;D :eusa_clap:
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

UserID6342

Citaat van: -D©©©L- op 29-03-2010 10:33:09
Je hoeft je van mij niet te bewijzen hoor.
Persoonlijk heb ik net zoveel respect voor iemand die zijn standaard 2.0 10V vertroeteld als iemand die een 850 leeghaalt en compleet verherbouwd tot kanon met dubbele vlampijpen en bioscoopvering.
Hoofdzaak is m.i. hobby en lekker bezig zijn.
+ 1 !!

*JL*

Citaat van: )()()sT op 29-03-2010 10:16:04
Citaat van: white850t5 op 29-03-2010 10:07:12
De 310 pk was uit de vorige 850 T5-R , en waren de cijfers van de vorige eigenaar.
Doen jullie dit omdat ik nieuw ben, of hebben jullie gewoon de gewoonte om op maandag ochtend je frustraties op het web te posten.

Natuurlijk niet, je bent van harte welkom hier!
Maar er zijn hier een hoop mensen die kunnen lezen en schrijven met de 850/*70.
Net zoals een discussie dat je met een 16T ver over de 300 pk kan gaan, terwijl bij ~280 pk in de normale setup de koek ver op is. Dat zijn gewoon feiten, en dat heeft er niks mee te maken dat mensen jaloers zijn, of ongelovig etc. etc.


Over wat soort Pk's wordt dan gesproken wiel pk's of krukass pk's of is het het beide niet mogelijk met een chippi, 3inch dp en 15g of misschien een 16T.