De (nieuwe) Volvo V60

Gestart door coyote1980, 31-03-2010 08:57:47

Vorige topic - Volgende topic

coyote1980

Citaat van: Chris op 31-03-2010 12:04:53
Citaat van: Raf op 31-03-2010 11:10:32
maar V60? ik dacht dat de 'even' getallen voor de sedans  waren. of zijn ze nu weeral van gedacht veranderd?

Raf

Als ik me niet vergis heeft Volvo een tijdje geleden gemeld dat de hele range type aanduidingen op de schop gaat om het makkelijker te maken. Er zijn mensen die het niet snappen :eusa_think:.

Och, het was zo makkelijk:
855 - 800 serie, 5-cylinder, 5 deurs
483 - 400 serie, V8  :evil:, 3 deurs

:eusa_whistle:
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection#12 Dark Green Metallic

Rogers XC 70 2000

Citaat van: coyote1980 op 31-03-2010 11:55:10
Neus had inderdaad nog wel op een Kia gekund, zijkant en achterkant vind ik wel leuk vormgegeven, interieur ook geen problemen mee, al zou ik een flinke bak met dito laadruimte wel meer des Volvos noemen. Daarom ben ik ook benieuwd of de V60 een compromis tussen V70 & V50 gaat worden en dat daarnaast een V90 gaat komen.

Dat van die neus was ook het eerste dat ik dacht... KIA... de rest is wel redelijk geslaagd. Dat achterste zijruitje vind ik wel heel erg klein.

rovelra

Heeft heel veel weg van een Ford mondeo station!!
Lijkt wel een kloon daarvan

thijsj

GTDI lijkt me zó'n slechte aanduiding voor een benzinegestookte motor.

En een viercylinder in een volvo van na 1991 is ook not-done ;)

V70geRwin

we hebben toch al een 9-3 estate?

zo mooi als de sedan is zo gedrongen en out of shape is de estate, van binnen wel erg mooi!

Turbo-Geek

In ieder geval een mooi interieur ..... Ook erg belangerijk.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

volvlo

Misha

Interieur : Stuur had wat minder blij gemogen. Rest erg ok, mooi minimalistisch en Zweeds.
Exterieur : Nah.. achterkant wel ok, voorkant.. neuh..
Overig : Ik vind een sterk punt van de Volvo V-varianten dat je maximale laadruimte hebt door de vrij rechte achterdeur. Dit gaat inderdaad meer naar een lifestyle - station.

Een niet erg klassiek ontwerp, da's jammer. Maar eerst maar eens in het echt zien, doet vaak een hoop.

Waarom staat de motorkap op een kier ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Turbo-Geek

Eerst maar eens de final version zien, niets is wat het lijkt en op de showroom vloer oogt het toch anders.

Turbobiker

Citaat van: Turbo-Geek op 31-03-2010 17:40:41
Eerst maar eens de final version zien, niets is wat het lijkt en op de showroom vloer oogt het toch anders.

Precies, inmiddels hebben we iedere nieuwe Volvo sinds de 850 de bodem ingetrapt aan de hand van eerste foto's en inmiddels rijdt de helft hier zo een model... ::)
De Tussenpaus

Turbo-Geek

Citaat van: Turbobiker op 31-03-2010 17:46:26
Citaat van: Turbo-Geek op 31-03-2010 17:40:41

Precies, inmiddels hebben we iedere nieuwe Volvo sinds de 850 de bodem ingetrapt aan de hand van eerste foto's en inmiddels rijdt de helft hier zo een model... ::)

101% juist !

Volvo850 93

Apart en kwa motor keuze mmm das nie verkeerd

Thijssie!

Ben ik de enige die hem geslaagd vind? :eusa_shifty:

Tis niet echt meer een klassieke Volvo maja zo indrukwekkend zijn de verkopen ook weer niet dus is het niet gek dat ze het af en toe eens anders aanpakken. Ik zeg bouwen en doe mij de T6 maar ;D

En dat het wat op andere auto's lijkt, vind ik niet mega storend. Hoe vaak zie je niet dat auto's op elkaar lijken. Ik moet soms ook wel eens 2x kijken ( bijvoorbeeld Audi A5 vs BMW 3-serie Coupe)...

Reitse

Meest passende vergelijking die ik hoorde "Is dat de nieuwe Ford Mondeo?"

Uiterlijk is op zich niet lelijk maar mij veel te onpraktisch, net als de V50 die aflopende lijn naar achter.

Thijssie!

Die aflopende lijn van de V50 valt anders reuze mee. Ik kan nog prima achter mijn pa zitten met mijn 1.86... Het enige irritante van de V50 is het kleine portier waardoor het altijd wat lastig instappen is. Als je nu eenmaal zit is het prima te vertoeven...