RIP

Gestart door michiel, 01-04-2010 20:05:11

Vorige topic - Volgende topic

michiel

Collega liefhebbers,

Het is met grote droefheid, verdriet en treurnis dat ik u moet mededelen dat van de oorspronkelijke 500 DOP T-5R-en er nu (nog) eentje minder is.
:'( :'( :'(
Watskebeurt? Ik snap er de ballen van maar het enige dat ik kan concluderen is dat ik door mijn rem heengetrapt ben.  Ik reed een kilometertje of 65, op weg naar een haakse linkerbocht. Ik druk mijn rempedaal in, heb fractioneel iets van vertraging en vervolgens zakt mijn pedaal weg. Pompen heeft geen zin gehad, de boom die achter de bocht stond gaf niet mee en nu moet ik op zoek naar iets anders. Politie en ambu waren zeer spoedig ter plaatse, de ambu was niet nodig want de enige fysieke klachten zijn een geschaafde neus met dank aan de airbag, en een wat beurse rechterknie.
Allebei de airbags deden dat wat ze moesten doen (ik zat alleen in de auto), gordelspanner heeft ook gewerkt en de accu ligt, voor de betere gewichtsverdeling, nu in de achterbak. Dit is gedaan door de bergers want even daarvoor lag ie een meter van de auto vandaan. De gehele voorzijde is zo'n beetje ontzet, linkeraandrijfas is uit de bak gerukt, divers plaatwerk is ontzet maar het volledige passagierscompartiment is nog intact: alle deuren openen en sluiten nog altijd zoals ze dat moeten.
Het moet wel heel gek worden als dit nog voor een normaal bedrag te fixen is, ik heb een verzekering met beperkt casco dus daar heb ik ook niets aan (in dit geval, ze zijn wel handig voor de schade aan de boom en voor de rekening van de bergers) dus waarschijnlijk wordt het een slachtfeest. De nog bruikbare delen die ik wil houden komen dan op de volgende 850 en de rest wordt verpatst.

Ik heb al contact gehad met mijn garage en die melden dat een ECU van een T-5R niet 1 op 1 kan worden omgewisseld met dat van een T-5. Volgens mij heeft hij ongelijk. Wie weet meer?
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

Misha

Tjees.. ziet er beroerd uit zeg...
U zelf nog fris en fruitig ?

Wat kan er met die remmen mis zijn geweest ? Ik weet nog wel verhalen van enkele jaren terug over 850's die door remmen heen trapten. Was wel -sorry Saint- in Amerika.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Marc O.

Auw, dat doet pijn om te zien. :'( Gelukkig hebben de veiligheidsvoorzieningen in de auto hun werk gedaan ben je zelf ongeschonden uitgestapt.
...The Nile isn't just a river in Africa...

JvW

:o Zo, dat is balen zeg! :'(

Gelukkig heb je zelf (nauwelijks) iets. Dat is altijd nog het belangrijkste.

Ronbroek

Sjeuzes! Mooi dat je er weinig aan hebt overgehouden.

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

triton

Zonde Michiel,
Goed om te horen dat je zelf niks ernstigs hebt.

Ecu weet ik geen antwoord op .

Ps mocht je de achterklep en achterbumper compleet wegdoen of een van de 2 hou ik me aanbevolen.

Sterkte met het zoeken naar een vervanger.

Professioneel raddraaier

michiel

Jawel, ik nog fris en fruitig. althans voor zover je fris kunt zijn na zo'n klap.
ANWB-man vermoedde een defecte hoofdremcylinder. Morgen maar eens gaan nazien.
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

Henk855

Allereerst goed dat je er heelhuids uit bent gestapt, wat een klapper zeg! Je spreekt over een km of 65 maar als ik de schade zie lijkt het wel het dubbele. Nogmaals top dat je zelf niets tot weinig hebt overgehouden aan deze crash, bekalve een ku# gevoel.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Sven850

Das flink balen :(

Een hoofdremcilinder heeft toch 2 gescheiden circuits (voor/achter of links/rechts)? Dan zou die toch nog wat gedaan moeten hebben?

Succes en sterkte ermee
XC40 T4 Recharge

blauweroffel

Dat doet pijn........
Gelukkig zelf weinig aan overgehouden

succes met je zoektocht naar een waardige opvolger

BR

Misha

Citaat van: sjors855 op 01-04-2010 20:17:27
Allereerst goed dat je er heelhuids uit bent gestapt, wat een klapper zeg! Je spreekt over een km of 65 maar als ik de schade zie lijkt het wel het dubbele. Nogmaals top dat je zelf niets tot weinig hebt overgehouden aan deze crash, bekalve een ku# gevoel.

65 tegen een boom is hard, heel hard...

Henk855

Citaat van: Misha op 01-04-2010 20:19:21
Citaat van: sjors855 op 01-04-2010 20:17:27

65 tegen een boom is hard, heel hard...

Dat blijkt, niet dat ik de genoemde snelheid in twijfel trek maar zo veel schade, je kan je dat gewoon niet voorstellen. Vandaar dat ik schreef: Het lijkt wel het dubbele.

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

KIM

Eeuwig zonde van de auto en zoiets wil je eigenlijk niet meemaken.

Zoiets onderstreept voor mij toch wel de keuze voor Volvo.

Oh ja: hoofdremcilinder scheidt linksvoor + rechtsachter van rechtsvoor + linksachter. Diagonaal gescheiden noemen ze dat. Je boet toch wel flink in qua remkracht bij uitval van 1 circuit.

Vroeger was het beter bij volvo: je kon dan bij uitval van 1 circuit nog steeds op 3 wielen remmen.

Freakybaby

Zo Michiel dat is een flinke klap en schrik geweest... Mooi dat jij er ongeschonden uit gekomen bent, heel zonde van de auto..

Succes met het zoeken naar wat anders en het verwerken van de klap.

Gr Freek
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Misha

Citaat van: KIM op 01-04-2010 20:21:57
Vroeger was het beter bij volvo: je kon dan bij uitval van 1 circuit nog steeds op 3 wielen remmen.

Klopt ja.. de 142 had dat al.