de Volvo van ulkeman. V70 verkocht. Gaan nu verder met opel.

Gestart door ulkeman, 03-04-2010 20:04:42

Vorige topic - Volgende topic

ulkeman

Citaat van: Wout309t op 08-06-2011 18:15:38
Ik zou 305 doen, hoort bij de auto. Het blok is straks als het goed is opgefrist. Persoonlijk vind ik de km-stand van de carrosserie belangrijker dan die van de motor.

maar als je hem uitleest via de obd zal die de stand zeggen van de motor..
dus dat klopt dan ook niet.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Piere

Ik verzet de teller eigenlijk nooit bij motor-switch, maar nu heb je de teller-unit er toch uit dusja...  :eusa_think:
Ik zou in jouw geval de teller laten staan. Dan kun je nog de ECU checken als je wilt weten hoeveel km's die heeft.
Besides wat onderhoud betreft, je begint toch met een schone lei (en olie en filters) dus doet het er niet toe, het onderstel daarentegen heeft wel al wat kilometers gelopen ;)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Vulk

305 zou ik zeggen dan.
Bij het op nul zetten zou ik een onaangenaam gevoel krijgen.
Zelf al wordt een auto volledig herspoten, wordt alles nieuw gemonteerd, dan nog is de kilometerstand niet nul, maar deze discussie is hier al eens gebeurd.

ulkeman

Citaat van: Piere op 08-06-2011 18:20:16
Ik verzet de teller eigenlijk nooit bij motor-switch, maar nu heb je de teller-unit er toch uit dusja...  :eusa_think:
Ik zou in jouw geval de teller laten staan. Dan kun je nog de ECU checken als je wilt weten hoeveel km's die heeft.
Besides wat onderhoud betreft, je begint toch met een schone lei (en olie en filters) dus doet het er niet toe, het onderstel daarentegen heeft wel al wat kilometers gelopen ;)

nee onderstel is ook volledig vernieuwt ;)

afdeling dalfsen

-D©©©L-

Citaat van: ulkeman op 08-06-2011 18:16:51
Citaat van: Wout309t op 08-06-2011 18:15:38
Ik zou 305 doen, hoort bij de auto. Het blok is straks als het goed is opgefrist. Persoonlijk vind ik de km-stand van de carrosserie belangrijker dan die van de motor.

ook dat is simpel aan te passen.

we hebben een topic over de tellerstanden discussie: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,37477.60.html

Citaat van: Piere op 08-06-2011 18:20:16
Ik verzet de teller eigenlijk nooit bij motor-switch, maar nu heb je de teller-unit er toch uit dusja...  :eusa_think:

De tellerstand word niet bijgehouden in de ecu,.

KIM

De waarde wordt in het instrumentenpaneel opgeslagen.
Als deze bij de motor hoort, dan wordt die waarde weergegeven, wanneer het instrumentenpaneel bij de carrosserie hoort, wordt hiervan de waarde weergegeven.

Piere

Citaat van: KIM op 08-06-2011 18:22:57

De waarde wordt in het instrumentenpaneel opgeslagen.
Als deze bij de motor hoort, dan wordt die waarde weergegeven, wanneer het instrumentenpaneel bij de carrosserie hoort, wordt hiervan de waarde weergegeven.

Ah ik dacht in de ecu...
Soit, verandert niks aan m'n idee over de zo-goed-als-nieuwe motor en de toch-al-wat-kms-gemaakt-hebbende kas ;)

-D©©©L-

Vulk

Piere

Citaat van: -D©©©L- op 08-06-2011 18:30:59
en als je die ook aanpakt ?

Dan moet je ook wel alles vernieuwen hè, niet enkel de schokdempers en de remmen bij wijze van spreken. Is toch gewoon handig om te weten hoeveel kilometers je kas gelopen heeft? Al gaat het maar om iets simpels als een benzinepomp ofzo :-)

ulkeman

Citaat van: Piere op 08-06-2011 19:06:51
Citaat van: -D©©©L- op 08-06-2011 18:30:59
en als je die ook aanpakt ?

Dan moet je ook wel alles vernieuwen hè, niet enkel de schokdempers en de remmen bij wijze van spreken. Is toch gewoon handig om te weten hoeveel kilometers je kas gelopen heeft? Al gaat het maar om iets simpels als een benzinepomp ofzo :-)

eum komt een vers subrfame onder nieuwe subframe rubbers, complete schokbrekers voor zjin vernieuws inclusief de endlinks en alle lagers achteras komt een verse onder plus alle rubbers, achter dempers plus veren zijn vernieuwd.
nieuwe brandstof filter, pomp word gewisselt, bij de motor is dus alles vernieuwd.
dus alleen het chassis zou dus 305k hebben gelopen.

afdeling dalfsen

)()()sT

Maar ik neem toch aan dat je de auto houdt? En je documenteert alles al via hier dus bij verkoop kun je altijd een en ander toelichten ;)
Ik zou de teller gewoon op 305.000 km. zetten.

reneetje

Citaat van: -D©©©L- op 08-06-2011 18:14:01
Citaat van: Vulk op 08-06-2011 18:11:29
Hoeveel heeft de carrosserie gelopen?

Tja, welke deel daarvan ?

Ik zou hem gewoon op nul zetten na de ombouw. Leuker voor jezelf en makkelijker met bijhouden van de onderhouds intervallen.

Boerenbedrog
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

ulkeman

Citaat van: )()()sT op 08-06-2011 19:15:24
Maar ik neem toch aan dat je de auto houdt? En je documenteert alles al via hier dus bij verkoop kun je altijd een en ander toelichten ;)
Ik zou de teller gewoon op 305.000 km. zetten.

de auto gaat eerst echt niet weg nee.
kan niet uit al het geld wat daar in zit had je ook wel wat anders kunnen rijden ;D
maar boeit niet hobby mag geld kosten.
maar dit was meer beetje van wat zouden jullie doen.
ik weet dat alles vernieuwt is dus 0 zou ook kunnen.

afdeling dalfsen

ulkeman

Citaat van: reneetje op 08-06-2011 19:18:27
Citaat van: -D©©©L- op 08-06-2011 18:14:01
Citaat van: Vulk op 08-06-2011 18:11:29
Hoeveel heeft de carrosserie gelopen?

Tja, welke deel daarvan ?

Ik zou hem gewoon op nul zetten na de ombouw. Leuker voor jezelf en makkelijker met bijhouden van de onderhouds intervallen.

Boerenbedrog

ja en? de obd zegt nog wel steeds de stand van de motor dan.

afdeling dalfsen