de Volvo van ulkeman. V70 verkocht. Gaan nu verder met opel.

Gestart door ulkeman, 03-04-2010 20:04:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

ulkeman

Citaat van: Dirk342 op 25-06-2011 21:02:19
Stefan even... je hebt de injectors nu mooi schoon aan de buitenkant, maar omdat ze dicht zijn is de binnenkant nog een puinhoop.  Beter de injectors open zetten met een zelfgemaakt stekkertje en wat stroom en dan ultrasoon reinigen.  Zou ik als eerste doen, het kan haast niet veel anders zijn als de ontsteking in orde is en hij op alle cilinders een goede vonk krijgt.

zou kunnen dirk, ze hebben meerdere keren bij marco in bad geweest.
en vind het wel best zo. tis bijna bouwvak dan wil ik wisselen.


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

UserID6342

Daar heb je ook groot gelijk in Stephan, je hebt het spul tenslotte toch liggen, geheel compleet.  De motor was er toch wel uitgegaan

ulkeman

Citaat van: Dirk342 op 25-06-2011 21:31:07
Daar heb je ook groot gelijk in Stephan, je hebt het spul tenslotte toch liggen, geheel compleet.  De motor was er toch wel uitgegaan

precies.

en ik weet inmiddels nu dat motorblok gewoon goed is.
en dat het iets kleins is er omheen.
geen reden om zorgen te maken in iedergeval en lekker bezig met de t5 motor opknappen  :)


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

)()()sT

Kan Dirkie zijn 20v. een nieuwe leven inblazen :)

UserID6342

Gaat al niet meer, die ligt te ver uit elkaar al.





Maar hij is er nog wel ;D

ulkeman

Citaat van: )()()sT op 25-06-2011 21:38:54
Kan Dirkie zijn 20v. een nieuwe leven inblazen :)

idd ja het blok is straks vrij met vvis tuning.

Citaat van: Dirk342 op 25-06-2011 21:44:23
Gaat al niet meer, die ligt te ver uit elkaar al.





Maar hij is er nog wel ;D

waar een wil is is een weg dirk :P


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

UserID6342


henry classic v70

Ik moet ineens weer aan het woord "modderbadrace" denken ;D ;D
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

V70 classic

 :eusa_think:

Was nu de 4X4 maar klaar geweest.
Andere motor starten en rijden maar  :eusa_whistle: .
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

ulkeman

Citaat van: henry classic v70 op 25-06-2011 22:30:12
Ik moet ineens weer aan het woord "modderbadrace" denken ;D ;D

hehe al gevonden op youtube? :D


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

ulkeman

zo weer een updatetje van deze kant ;D
vanavond lekker bezig geweest met het motorblok wat er in moet komen.
eerst besloten om alles er af te halen zodat alle keeringen enz. vernieuwd kunnen worden.
het blok op de pallet binnen gezet.
waar gereedschap binnen handbereik was en niet zo hoefde te martelen.

inlaatspruitstuk,ontsteking er af.

carterventilatie, startmotor er af.

nu is ook duidelijk waarom het blok zo vettig is ::)
1 lekke keering ( een immitatie ) achter de nokkenassensor.

1 lekker keering (een immitatie) achter de onsteking

bezig met de turbo aan het losdraaien.

de turbo zelf.

turbo en hitteschild er af.

toen de distributie kap er af.
ah nog meer lekke keeringen ::)


denk dat alle keeringen wel lek zijn :eusa_whistle:

zo weer genoeg gedaan voor vanavond, alles weer op de pallet en terug in de loods.


met zo veel lekke keeringen was dit wel makkelijk, namelijk een olie niveaumeter.
iets wat niet elk blok heeft.


word vervolgt dus ;D


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

daytonawim

Mooi kaal blok zo, en mooie foto's.

Hoe werkt dat dan zo'n olie niveausensor ( op je olielampje of zo ) en hoe sluit je dat aan ?, lijkt me wel een handige optie namelijk.

ulkeman

Citaat van: daytonawim op 07-07-2011 00:20:39
Mooi kaal blok zo, en mooie foto's.

Hoe werkt dat dan zo'n olie niveausensor ( op je olielampje of zo ) en hoe sluit je dat aan ?, lijkt me wel een handige optie namelijk.

hoe het precies werkt geen idee.
weet wel dat je een carterpan moet hebben met deze voorbereiding er in, en in de kabelboom. ( of zelf maken)
kwam er pas achter nadat het blok op de pallet stond dat dit er op zat.


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

UserID6342

Jouw turbo blokje ziet er net zo vet uit als het blok in me T-5 ;D hahaha, dacht al haast dat ik de enigste was met zo'n vet blok.  Ik vervang alles met het blok in de auto, je hebt nu als voordeel dat je er super bijkomt.  Als je de distributie vervangt Stephan, vervang de spanner mee.  Kost maar een paar tientjes, maar je wilt niet hebben dat dat kloteding lekt of net wat want dan is je spanning van de riem af en zijn de rapen gaar.  Het is een hydraulisch spannertje namelijk.

De niveauzender kwam je geregeld tegen bij Canadese en Amerikaanse uitvoeringen van de 850.  De carterpan is idd anders en het kabelboompje naar je dashboard ook.  In ieder 850 dashboard zit links onder een lampje / ruimte voor deze zender.  Je moet idd zelf een kabeltje er naar toe trekken.  Erwin (Haasje) heeft het ook zelf op zijn auto gemaakt.

ulkeman

dirk alles word zo beetje vervangen op dit blok
distributie inclusies spanners en rollen
waterpomp
oliepomp revisiesetje
multiriem en spanners
alle keeringen
ontsteking
nokkenas sensor
ga zo maar door.
ding is straks gewoon weer in super staat


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen