de Volvo van ulkeman. V70 verkocht. Gaan nu verder met opel.

Gestart door ulkeman, 03-04-2010 20:04:42

Vorige topic - Volgende topic

ulkeman

het blok achter in word ook zo kaal mogelijk.

behoud wel de eigen dynamo wil gewon 2 gescheiden stroom kringen houden.
ivm met dat de achterste motor soms niet hoeft te rijden.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Sven850

XC40 T4 Recharge

elianmars

Sven850

XC40 T4 Recharge

Loezzie850

Citaat van: V70 classic op 27-02-2011 21:58:55
Citaat van: ulkeman op 27-02-2011 21:32:05
vraag me af hoe je 2 motors onder de motor kap kwijt raakt.
en dan heb je nog op de voorwiel aan gedreven?

ik wil straks 4x4 hebben ;D

Nope dat zal niet passen.
Een achterwiel aandrijving zal dan een must worden.
In het verleden is het overgens wel meer gedaan hoor.

Verder als je een blok uitkleed blijft er weinig van over.

Maar in de voetsporen van Jan de Rooy treden is ook wel cool.

Daar zat ik nou ook net aan te denken ;)

V70 classic

Citaat van: Loezzie850 op 28-02-2011 12:26:49
Citaat van: V70 classic op 27-02-2011 21:58:55
Citaat van: ulkeman op 27-02-2011 21:32:05
vraag me af hoe je 2 motors onder de motor kap kwijt raakt.
en dan heb je nog op de voorwiel aan gedreven?

ik wil straks 4x4 hebben ;D

Nope dat zal niet passen.
Een achterwiel aandrijving zal dan een must worden.
In het verleden is het overgens wel meer gedaan hoor.

Verder als je een blok uitkleed blijft er weinig van over.

Maar in de voetsporen van Jan de Rooy treden is ook wel cool.

Daar zat ik nou ook net aan te denken ;)

Dit zou natuurlijk wel een mooi project worden.
Als dit hem lukt gaan er van mij 2 duimen omhoog.
Ik zou echter kiezen voor een aanpak als extremedutch.
Evt. een SR6 aandrijflijn eronder met een ombouw naar de 5 cil roffel met een 500 HP +

Maar nogmaals ik blijf dit project volgen en hoop dat het niet halvewege spaak loopt.

nogmaals SK6 Ronald
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Wout309t

Citaat van: ulkeman op 27-02-2011 20:22:45
Citaat van: Wout309t op 27-02-2011 20:18:57
Complete subframe met voorwiel ophanging achter zetten.

zo zeg je het op de makkelijkste manier.
maar er komt wel meer bij kijken.

het spul moet recht uit rijden.
blijven veren.
de achterwielen mogen niet meer bestuurbaar zijn anders trekt ding niet rechtuit.
verder gas moet gelijk gaan op beide motoren.
tegelijk koppelen en schakelen allebei tegelijk in de 1 enz.

hoe dan ook er komt gewoon heel veel bij kijken.

Weet ik:

http://forum.205gtidrivers.com/index.php?showtopic=66870

Hierbij een vergelijkbare ombouw die ik toen der tijd gevolgd hebt. Zijn ook flimpjes van op Youtube als je zoekt op "Mi32"
2011 V70 2.0T R-Design MT

ulkeman

ik geef niet zomaar op hoor ;D

ben nu met veel denk werk bezig en dingen op papier aan het zetten hoe het een beetje moet worden qua aansluitingen.
wat belangrijk is dat elke motor apart gestart moet kunnen worden en uitgezet.
er komen dan 2 controle lampjes in het dash die dan aangeven welke motor aan is of juist uitgevallen is zodat ik weet welke er opnieuw gestart moet worden.

verder zal het nog een uitdaging geven met de hydrolische koppeling dat ze tegelijk werken.
en natuurlijk het tegelijk schakelen. maar ik moet ook eenvoudig de achterste motor niet in een versnelling kunnen zetten als ik bijvoorbeeld alleen met de voorste motor rij moet de achterste niet in de versnelling mee draaien.

hoe dan ook veel puzzel werk en er zal genoeg gepost worden hier ;D

afdeling dalfsen

LPGLE

kan je het diff in de bak niet omdraaien op een of ander manier , dus dat de motor gedraait in de auto komt , dus met de uitlaatzijde richting voorkant auto.
Nu heb je ook de aandrijflijn vrij achterop het (voorste) subframe zitten , als je het subframe 180 graden gedraaid onder de auto zet achter , kom je denk ik aardig uit t.o.v je wielkast achter .
Bij de golfjes kon je blijkbaar wel makkelijk het diff omdraaien in de bak. Collega's van me pastten dat nogal eens toe in m'n achteruit-race carriére .

Mijn bedoeling hiervan is dat je beter met je schakelkabels uitkomt , en je kan dan de koeler ook weer vlak tegen het inlaat spruitstuk monteren ., ook die slangen hoef je daarmee niet te wijzigen .
Koppeling moet makkelijk gaan , omdat deze hydraulisch is.
Desnoods neem je een koppelings gever van een vrachtwaggel , als je opbrengst te laag is , verdeeld over 2 nemers .

V70 classic

Citaat van: LPGLE op 28-02-2011 16:51:46
kan je het diff in de bak niet omdraaien op een of ander manier , dus dat de motor gedraait in de auto komt , dus met de uitlaatzijde richting voorkant auto.
Nu heb je ook de aandrijflijn vrij achterop het (voorste) subframe zitten , als je het subframe 180 graden gedraaid onder de auto zet achter , kom je denk ik aardig uit t.o.v je wielkast achter .
Bij de golfjes kon je blijkbaar wel makkelijk het diff omdraaien in de bak. Collega's van me pastten dat nogal eens toe in m'n achteruit-race carriére .

Mijn bedoeling hiervan is dat je beter met je schakelkabels uitkomt , en je kan dan de koeler ook weer vlak tegen het inlaat spruitstuk monteren ., ook die slangen hoef je daarmee niet te wijzigen .
Koppeling moet makkelijk gaan , omdat deze hydraulisch is.
Desnoods neem je een koppelings gever van een vrachtwaggel , als je opbrengst te laag is , verdeeld over 2 nemers .

Dat gaat niet werken.
Als je de koppeling half indrukt heb je kans dat de ene plots aangrijpt en de andere vrijkomt, is toch lullig als je achter een kleerkast met een kort lontje staat  ;D .
Je zult 2 gescheiden sytemen moeten gebruiken.
Dus 2 gevers en 2 nemers.
Dan heb je de garantie dat ze allebei even ver vrijkomen.
Anders kiest de olie de weg van de minste weerstand als je het pedaal half hebt.

ulkeman

ik hen geen idee wat mogelijk is daarin.

de motor mag er ook wel zo in komen dan heb ik in iedergeval het uitlaat gedeelte in de kofferbak.
en kan de nieuwe benzine tank achter de voorstoelen komen. er komt toch geen achterbank meer in voor passagiers
dus mag de motor wel half op de achterbank komen.

die koppelings pedaal van een vrachtwagen is een goed idee ja ben toch bang dat ik anders te weinig opbrengst heb of dat het heel zwaar koppelt.

en de koppelings kabels komen dan gewoon langere op die dan naar voren gaan richting de pook moet ook geen probleem wezen lijkt me.

afdeling dalfsen

LPGLE

Citaat van: V70 classic op 28-02-2011 17:00:47

Dat gaat niet werken.
hmm das ook weer waar , je kan misschien een hevel maken aan het pedaal , waarmee je 2 gevers in één pedaal beweging aanstuurt ?

pwassink

Vanwege de al geruime tijd gereserveerde naam "turbo-twin" zou ik voorstellen om er maar "roffel-twin" van te maken..  ;D

Ben wel zeeer benieuwd hoe een dubbele 10kleps roffel door een fraai klinkend & ruim stuk maatpijpwerk gaat klinken ..  :eusa_drool:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

ulkeman

haha ben er ook aardig benieuwd na hoe dat gaat klinken en vooral hoe dat trekt op de weg :police:

afdeling dalfsen

V70 classic

Citaat van: LPGLE op 28-02-2011 17:16:02
Citaat van: V70 classic op 28-02-2011 17:00:47

Dat gaat niet werken.
hmm das ook weer waar , je kan misschien een hevel maken aan het pedaal , waarmee je 2 gevers in één pedaal beweging aanstuurt ?

Yep dat is het makkelijks.

grts