Diameter handremtrommel

Gestart door wouterfr, 05-04-2010 10:15:32

Vorige topic - Volgende topic

wouterfr

Al e.e.a. gezocht, maar nog niet gevonden, en de bestelde Haynes is nog ergens onderweg met de post. Wie weet wat de minimale en de nieuwe diameter is van de handremtrommels op de achter-remschijven? En de dikte van de voeringen? Ik heb mijn handrem al 2 keer afgesteld volgens het boekje, de afstelbout bij de hendel (in armsteunvakje) staat al op de uiterste stand en toch remt hij zwaar onvoldoende. De voeringen lijken mij redelijk, ik heb beide wieltjes om de voeringen af te stellen weer gangbaar gemaakt, beide afgesteld. Dus mijn conclusie is: ofwel trommels versleten, ofwel alle kabels moeten vervangen.

Misha

Die trommels slijten niet eigenlijk, in ieder geval niet in verhouding tot de schijf zelf waardoor je ze normaal gesproken niet vaak hoeft te stellen of dat ze op zouden raken.

Nieuwe remschoenen al eens geprobeerd ? het geheel ontvet ? Stukkie rijden met de handrem er een beetje op ? Wel oppassen, de 850 en X70 willen nog wel eens vastslaan.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

mehn

Citaat van: wouterfr op 05-04-2010 10:15:32
Dus mijn conclusie is: ofwel trommels versleten, ofwel alle kabels moeten vervangen.

Een versleten trommel lijkt me sterk. Je moet wel héél erg veel met de handrem proberen te remmen om de trommel eerder te laten verslijten dan de schijf die eraan vastzit.

Zitten de buitenkabels nog wel goed vast? Er zit een popnagel op de achteras en een torx schroef aan de carressorie vlak voor de as.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: