"Van Ster naar T-5R"

Gestart door beunmaat, 08-04-2010 18:32:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

beunmaat

Ooh ja, dat is ook nog gebeurd :eusa_whistle:

Ik had hem in oktober terug ;D, sindsdien durf ik nergens meer te hard te rijden

Taranis

Zo hehe  :o
Eindelijk weer leven in de brouwerij.

Hoe is 't eigenlijk met je huis? Al af?

petrolhead

Houd je ons op de hoogte van de turbo upgrade van de 240 GLT?
Ik heb ook één uit 1983. Ik vind het wel wat hebben. Ik heb de mijne verlaagd met Lesjefor veren en IPD stabilisator stangen opgeschroefd. Niet vergeten een verstelbare panhardstang aanbrengen bij verlagen.

razorx

Leuk dat je weer terug bent!

beunmaat

Citaat van: Taranis op 21-06-2015 20:21:44
Zo hehe  :o
Eindelijk weer leven in de brouwerij.

Hoe is 't eigenlijk met je huis? Al af?

Ola Ronald, het is zo goed als af... komend verlof afwerken en vloeren leggen. ;D
Is toch allemaal wat meer tijd in gaan zitten dan gedacht :eusa_whistle:

Anders app ik wel eens als ik thuis ben, dan kan je eens komen kijken ;D

Citaat van: petrolhead op 21-06-2015 20:54:13
Houd je ons op de hoogte van de turbo upgrade van de 240 GLT?
Ik heb ook één uit 1983. Ik vind het wel wat hebben. Ik heb de mijne verlaagd met Lesjefor veren en IPD stabilisator stangen opgeschroefd. Niet vergeten een verstelbare panhardstang aanbrengen bij verlagen.

Ik hou jullie op de hoogte, ik verwacht alleen niet dat het snel gaat gebeuren. Ik heb momenteel even andere prioriteiten.

Citaat van: razorx op 21-06-2015 22:59:41
Leuk dat je weer terug bent!

Dank je Yits!

Taranis

Citaat van: beunmaat op 22-06-2015 04:28:04
Anders app ik wel eens als ik thuis ben, dan kan je eens komen kijken ;D

Graag, leuk! :D

beunmaat

Na 7 jaar trouwe dienst heb ik sinds 2 weken de neiging om mijn 850 t5r in de brand te steken.
Dart klere ding is rijdend weggezet. Ik kom thuis van varen en nu met geen mogelijkheid willen starten.

Ik heb inmiddels 3 bobines geprobeerd, nieuwe bougies, nieuwe nokkenassensor, nieuwe bobine kabel, nieuw contact slot ding.

Ik krijg geen fout codes uit de Ecu, er zit benzine in, benzinepomp doet het, uitlaat stinkt naar benzine.
Start motor gaat rond, maar ding wil niet aanslaan.

Heeft er nog iemand enig idee wat het kan zijn? Ik sta inmiddels op het punt om dat kuthok de Noordzee in te duwen.

RoelNL

#1027
Andere ECU geprobeerd?

Ik heb een 2.0 ltr t5-r uit Italie waar sinds kort een andere ECU inzit ivm chippen maar de originele heb ik nog M4.3 deze kan je zo gebruiken om te testen.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Taranis

Krukassensor ook uitgesloten?

beunmaat

Ik heb geen andere ecu geprobeerd en krukassensor is niet gecheckt, zou je dan geen foutcode krijgen als die sensor kapot is?

SB T-5R

Citaat van: beunmaat op 02-11-2016 14:36:20
Na 7 jaar trouwe dienst heb ik sinds 2 weken de neiging om mijn 850 t5r in de brand te steken.
Dart klere ding is rijdend weggezet. Ik kom thuis van varen en nu met geen mogelijkheid willen starten.

Ik heb inmiddels 3 bobines geprobeerd, nieuwe bougies, nieuwe nokkenassensor, nieuwe bobine kabel, nieuw contact slot ding.

Ik krijg geen fout codes uit de Ecu, er zit benzine in, benzinepomp doet het, uitlaat stinkt naar benzine.
Start motor gaat rond, maar ding wil niet aanslaan.

Heeft er nog iemand enig idee wat het kan zijn? Ik sta inmiddels op het punt om dat kuthok de Noordzee in te duwen.

Ontsteking is gedeeltelijk vervangen, maar heb je gecontroleerd of je daadwerkelijk een vonk hebt?

Zo ja, ik heb laatst met een 850 10V meegemaakt, na een tijdje stilstaan wilde de auto ook niet aanslaan. Is rijdend weg gezet.
Bleek dat de zuigerveren wat vast zaten en de motor onvoldoende compressie had. (was ook wel te horen)
Na een sleep rit met gekoppelde motor liep hij eindelijk.
Daarna motor gespoeld en nooit meer problemen gehad.

beunmaat

Ik heb gecheckt of er een vonk is, ding vonkt niet. Wel 12volt op de stekker van de bobine.

SB T-5R

Citaat van: beunmaat op 02-11-2016 14:59:14
Ik heb gecheckt of er een vonk is, ding vonkt niet. Wel 12volt op de stekker van de bobine.

Als je de bobine kabel van de verdeler kap afhaalt, en die leg je bij metaal. Vonkt ie dan wel?

beunmaat

Nee, zit geen leven in, heb ik geprobeerd met 3 verschillende bobines

SB T-5R

Citaat van: beunmaat op 02-11-2016 15:02:38
Nee, zit geen leven in, heb ik geprobeerd met 3 verschillende bobines

Ook even de krukas sensor uitwisselen dus.
Als ie op contact 2 staat, krijg je dan het lamda lampje op je dashboard aan?