"Van Ster naar T-5R"

Gestart door beunmaat, 08-04-2010 18:32:02

Vorige topic - Volgende topic

beunmaat

Citaat van: Taranis op 16-07-2019 11:18:00
Waarom een M56 bak en niet meteen M59? Of zijn die helemaal niet meer te vinden?

Ben je nog wel eens in het Zeeuwse dan trouwens? :eusa_think:

Mooie foto's trouwens :P

Ronald! het is maar net wat ik tegen komen, m56 zijn een stuk makkelijker te vinden.
Ik ben best vaak in het zeeuwse, op het moment weer in Jamaica :)
Over 5 weekjes kom ik weer naar huis, hopelijk heb ik dan eens echt 10 weken verlof.
Dusja, fotos worden op het moment ook lastig.. ;D

Citaat van: V70R^2 op 16-07-2019 16:02:03

Ik heb nog een ME7 2001 cilinderkop, 161.000km maar door valse lucht te arm gelopen en 1 klep moet vervangen worden, mooie basis om mee te beginnen? Ik heb er al twee nokkenassen bij zonder verstelling, uitlaat nokkenas van een non-turbo en inlaat van een turbo.

M66 bak niet interessant? Ik heb er nog 1 liggen ;D de 6e is net zo lang als de 5e van de M56, dus korter op elkaar en daardoor iets betere acceleratie en beter op toeren te houden.

De kop is inmiddels geregeld zoals je weet ;D
6 bak hoeft van mij niet zo nodig, dan moet ik nog meer roeren en het is al zo hard werken met een 5-bak ;D

arjenT5R

M56 slingert nog wel ergens in de schuur volgens mij.

Alleen weet niet wat voor eind overbrenging dat is volgens mij is ie van een my2000 2.4.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Taranis

Citaat van: arjenT5R op 17-07-2019 07:28:46
volgens mij is ie van een my2000 2.4.

Blijft dat heel? Koen had toch ook z'n 10V bakje gesloopt na de ombouw naar T-5 of heb ik nu ergens een klok horen luiden zonder te weten waar de klepel hangt? :)

arjenT5R

Ehm ja en nee hahaha

Er zit wel degelijk verschil in T-5 of 10V en 20V bakje.

De schakelvorken van een Turbo bak zijn van messing ish materiaal terwijl die van een 10V bak van gietstaal achtig materiaal zijn.

Zo zullen er vast nog meer verschillen zijn.

De overbrenging van zo'n 10 of 20V bakje is wel wat korter waardoor ze wel vaker gebruikt worden achter turbo's icm tuning.

Raf rijdt ook met een 20v bak rond en zover ik weet gaat dan (nog) goed.

Maar ja er zit zeker verschil in, persoonlijk zou ik gewoon en T-5 bak nemen om die reden en omdat de versnellingen van een (flink) getunede T-5 al zo vreselijk kort zijn ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Miyel

Ik heb nog een m56 liggen met diesel eindoverbrenging (dus alle versnellingen wat langer, merk je alleen in toerental op snelheid, sneller optrekken doe je met meer vermogen) én quaife. Slechts paar duizend km terug compleet uit elkaar geweest en gereviseerd.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

beunmaat

Citaat van: Miyel op 17-07-2019 20:17:34
Ik heb nog een m56 liggen met diesel eindoverbrenging (dus alle versnellingen wat langer, merk je alleen in toerental op snelheid, sneller optrekken doe je met meer vermogen) én quaife. Slechts paar duizend km terug compleet uit elkaar geweest en gereviseerd.

ik heb je een pb gestuurd :)

Miyel

Citaat van: beunmaat op 17-07-2019 22:43:50
ik heb je een pb gestuurd :)
Nee hoor, niets ontvangen..

V70R^2

Citaat van: Miyel op 17-07-2019 22:55:40

Misschien moet die eerst zijn laatste biertje nog opdrinken? ;D

Beunmaat gaat los! ;D Ik kan niet wachten hier foto's te zien van al hetgeen dat gaat komen  :eusa_dance:

beunmaat

Citaat van: Miyel op 17-07-2019 22:55:40

Ja ik ben ook nog aan het werk en werd net even weggeroepen voordat ik op "verzend bericht" had gedrukt ;D

Citaat van: V70R^2 op 17-07-2019 23:05:39
Misschien moet die eerst zijn laatste biertje nog opdrinken? ;D

Beunmaat gaat los! ;D Ik kan niet wachten hier foto's te zien van al hetgeen dat gaat komen  :eusa_dance:

Haha, ja het gaat wat worden ;D

beunmaat

Nou, er is inmiddels een hele lijst met spullen aangeschaft en gereserveerd.
Alles van bougies en keerringen tot dikke turbos en dikke drijfstangen.

Komend verlof beginnen om alles te reviseren en aan te passen en dan het verlof daarna de bende draaiend krijgen zodat we in 2020 weer lekker kunnen rondcruisen ;D

Miyel

beunmaat

Alweer een tijd geleden, maar ik heb een nieuwe auto.
Een v70 t5 uit 99 met xc bumpers op LPG. Auto rijd werelds en heeft volledige onderhoudshistorie.

De blauwe 10 kleppert staat te koop en de t5r staat nog steeds in de stalling.

Geen idee hoe ik fotos moet uploaden hier

elianmars

)()()sT

Is toch een (ex) forum auto? Van Marty Mouse?

volvobug

Citaat van: )()()sT op 12-01-2020 21:43:13
Is toch een (ex) forum auto? Van Marty Mouse?

Nee, diens kenteken begon met ZL-ZB.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.