shRek! Oud lijf, jong hartje

Gestart door jrkalf, 08-04-2010 19:09:22

Vorige topic - Volgende topic

elmarconi

wel even de glijbaan monteren of een plankje voor dat gat...
--
Autogas Inside . . .

The Demon

Had je niet beter kunstgras kunnen nemen?
Nu moet je elke keer het gras maaien en het ziet er niet naar uit dat je met een scootermaaier los kan gaan daar.
Voor de rest ziet het er erg netjes uit hoor.  :eusa_clap:

Groet,
The Demon.

jrkalf

Citaat van: elmarconi op 24-03-2012 22:17:39
wel even de glijbaan monteren of een plankje voor dat gat...

Plank voor het gat, niet nodig. Gewoon m'n kind goed opvoeden doet wonderen. Als ik wat tegen m'n zoon zeg en hem ook uitleg waarom of dat ik het zeg, dan doet hij het ook niet. Een simpel "niet doen" wordt niet geaccepteert in huis, je vertelt altijd waarom je iets zegt. ;D
Die glijbaan komt er deze week wel weer op als de matten kans hebben gehad wat te kunnen hechten op de ondergrond. Even het gras rust gunnen dit weekend en dan de komende 3 weken er niet op lopen.

Citaat van: The Demon op 24-03-2012 22:17:58
Had je niet beter kunstgras kunnen nemen?
Nu moet je elke keer het gras maaien en het ziet er niet naar uit dat je met een scootermaaier los kan gaan daar.
Voor de rest ziet het er erg netjes uit hoor.  :eusa_clap:

Groet,
The Demon.
Nou, ik heb dat gardena robotding gezien..... Ik heb een bosch elektrieke grasmaaiert. Prima te doen. elke week even maaien en 2 mandjes leeggooien en het is alweer klaar.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

The Demon

Ik (althans hij was van mijn ouders) had zo'n elektriek geval op de camping, ging inderdaad goed, tot ik het snoer maaide  ;D om de een of andere reden deed dan ding toen niks meer  :eusa_shifty: en was de handmaaier de enige oplossing  :eusa_naughty: en dan is zo'n dubbele staanplaats grooooot!

Groet,
The Demon.

jrkalf

Zo, de apk zit weer op shRek. Helaas was ik wel weer 4 cijfers voor de komma (inc btw) kwijt. De auto zat aan de grote beurt en daarnaast moest er ook even de onderste KVS slang (ja, alweer. Lees verder) en de olieslang van de automaatbak. De koppeling van de autoslang was gaan lekken/zweten en deze koppeling zit op de radiateur precies boven de KVS slang. De verrekte olie uit de olieslang drukte fijn voor geruime tijd op de kvs slang en daardoor was deze poreus geworden en moest helaas weer vervangen worden. Dat verklaarde ook het langzame KVS verlies.

Als aftoppertje had ik ook nog eens de oude radiateur er in zitten en deze was roestig en zweette ook onderop. Gelukkig geen breuk, maar genoeg om voor mij het risico uit de weg te gaan.

Al met al, mooie nieuwe onderdelen. En hopelijk kan shRek er zo weer goed tegenaan de komende jaren.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

maruska

foto's ?
mooi dat alles weer oppie toppie is Jelle.. Kost even wat, maar voorlopig gaat shrek geen andere eigenaar tegemoet.
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

jrkalf

Zo, we zijn weer eens met shRek bezig geweest.
Na een paar vakanties met een origami-sleurhut bleek dat in het voor en naseizoen toch wel enigszins koud. Zeker als moedertje natuur besluit dat het wel wat nachtvorst aan de grond mag hebben.

We hebben de origami-hut inmiddels van het handje gedaan aan vrienden van ons die meer in het zomerseizoen kamperen en er helemaal blij mee zijn.

Zelf hebben we inmiddels het oog laten vallen op een echte sleurhut. Eentje van het type, daar parkeer je je 855 in... (en shRek mag hem nog trekken ook!)

Dus flink op zoek geweest naar wat echte caravan spiegels, want zonder gaat het echt niet lukken.
Dus maar "echte" emuk spiegels gekocht. Ik vond een mooi setje op MP:

Nu a.s. woensdag de auto el-rapido naar de garagist om een oliekoeler bij te plaatsen. (Bestond bij de 850 nog niet heb ik gehoord, maar wel in de x70 series. Dus die gaat er mooi op.) Dit doe ik op advies van velen om te voorkomen dat ik de automaat bak verpest en de bakolie verbrand. (Dank DCCCL en Hanss850).

Daarna wordt het zaterdag een ritje om de hut op te halen.
shRek is verkocht!
---

)()()sT

Ik heb geen bak/schakelproblemen gehad met een hut erachter hoor, maar goed, een extra koeler kan nooit kwaad :)

Wat voor hut wordt het?

jrkalf

Citaat van: )()()sT op 16-06-2012 20:59:25
Ik heb geen bak/schakelproblemen gehad met een hut erachter hoor, maar goed, een extra koeler kan nooit kwaad :)

Wat voor hut wordt het?

Geen kleine hut, daarom.
Het wordt een hobby 560 KMFe, die weegt niet weinig en is groot.

De theorie achter de koeler is dat de bakolie een "optimum" temperatuur heeft en normaliter gekoeld wordt tegen het koelwater van de radiateur. Als de auto flink harder moet werken loopt de temperatuur van de motorolie en het koelwater wel aardig op en de bakolie heeft een optimum temperatuur onder de 100 graden (heb ik mij laten vertellen). Om te voorkomen dat je de bakolie verbrand en dus met slechte olie rijdt kan je er een extra oliekoeler bijplaatsen die nog voor de airco verdamper komt te hangen. Een klein "radiateur-achtig" blokje wat precies achter het gat in de R-bumper zit en daar optimaal lucht vangt. (Wel even het roostertje in de R-bumper plaatsen tegen de steenslag.
shRek is verkocht!
---

elianmars

Citaat van: jrkalf op 16-06-2012 21:06:20
Citaat van: )()()sT op 16-06-2012 20:59:25

Wat voor hut wordt het?

Geen kleine hut, daarom.
Het wordt een hobby 560 KMFe, die weegt niet weinig en is groot.

Dat is ook precies wat er maximaal achter je wagen mag  ;D

Sbv

Neem je je huis mee met zo een bakbeest van een caravan  ;D

pwassink

T wordt tijd voor een Xc90 ..  :angel:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

jrkalf

Meer een luie stadskampeerder die geen zin heeft om 's ochtends te ontbijten aan de tafel waar hij de hele avond op heeft liggen ruften.
Dus bed naast de ontbijttafel.

Citaat van: pwassink op 16-06-2012 22:01:19
T wordt tijd voor een Xc90 ..  :angel:
Gatver, geen PC hooft traktor.. Dan liever een v70 XC awd (iets met snel).. maar nee, gewoon een 850 is voldoende.
shRek is verkocht!
---

hanss850

nu, nog een stickertje er op met: de mijne is ........... lang ;)
Ik grijze Land Rover defender 90, Wij V70 2.5T AWD

jrkalf

Ik denk net onder de 13 meter uit te komen met Fietendrager uitgeklapt ;D
Dat ligt vast onder het gemiddelde...
shRek is verkocht!
---