shRek! Oud lijf, jong hartje

Gestart door jrkalf, 08-04-2010 19:09:22

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Citaat van: elianmars op 03-06-2011 21:51:43
Citaat van: jrkalf op 03-06-2011 21:00:13
Citaat van: The Volvoboy op 03-06-2011 20:04:27
Ik zag laatst inderdaad een 850 met Alter II bumpers en Alter I koplampen en achterlichten... :eusa_think:
Niet helemaal ;)
Je hebt het nu over een combinatie die toevallig wel heel lastig is om te doen. Dit ivm de daadwerkelijke hoogte verschillen van ik meen toch wel een 2,5cm. Dat lijkt me lastig er in wroeten.

Maar er zijn genoeg gevalletjes her en der.

Dat is toch alleen een andere strip onder de koplampen?
Klopt helemaal, de rest past zo op elkaar en maat niets uit.  Dus die combinatie kan heel goed.  Of het fraai is, is weer een tweede natuurlijk.

jrkalf

Achterstallig onderhoud berichtje.

Ik ben afgelopen zaterdag even naar de garagist geweest om m'n lampen te stellen. Het bleek dat ze echt VEEL te ver naar beneden stonden en zelfs in de hoogste stand stonden ze te laag.

Alles gecorrigeerd. Nu kan ik weer zien wat er op de weg voor me gebeurd ;)
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

Spin!

Citaat van: jrkalf op 02-06-2011 22:04:30
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 02-06-2011 21:40:46
Hebben we het hier nou 'gewoon' over hoogteregeling voor de lampen? Dat is toch al 100 jaar standaard? Toch zeker op een Volvo? Het verbaasd me echt.

Ewøut
die hoogte regeling is dus helaas niet standaard op alle volvo's. Op de 850's vind je de meeste nog met zo'n stokje aan de achterkant van de koplampen en die kan je met de hand stellen. Die motortjes heb ik echt even voor moeten zoeken om die te vinden. Ik heb ze uiteindelijk van een 850 uit '96 geplukt van de sloop en daar ook de schakelaar gevonden.

Toen eenmaal thuis was ik er nooit bij stilgestaan dat ik de kabel niet zou hebben in het dashboard. Dus dat heeft me ook nog even gekost om die te vinden. Blijkt dat je die zelf even moet maken. Maar goed, nu zit het er in.

Jelle

Kleine redenatie:

Waarom zitten er koplampverstellers in een auto?
- omdat de auto bij zware lading gaat hellen en tegenliggers kan verblinden.

De T-5R heeft standaard automatische niveau-regeling. Volgens mij heb ik het eerder gelezen dat het er daarom niet standaard in heeft gezeten. Het zou kunnen dat Duitsland een norm heeft die dat verplicht heeft destijd...

www.vm-parts.nl

jrkalf

Zo, daarnet even diep in de buidel getast en maar eens begonnen aan een restpuntje (Had ik eigenlijk moeten doen toen ik de motor verving, maar helaas toen vergeten).

Ik heb bij de Volvo even een verdelerarm en een verdelerkap besteld.  Ik was in de BTW een kleine € 73,07 lichter. Uit de BTW een zo'n € 61,40.

Onderdeel: Rotor, nummer 1367783: 25,40 ex btw
Onderdeel: Verdelerkap, nummer 3501944: 36,00 ex btw

Toen ook maar eens heel diep in de buidel getast om een nieuwe bobine aan te schaffen. Ik hoor mening forumsponser een MSD Blaster SS Coil aanprijzen, dus dan moet het wel goed zijn. Tevens ook gezien bij anderen dat het dingetje een prima staat van dienst heeft en een stuk goedkoper is dan een originele Bosch. Na wat speurwerk voornamelijk door Hanss850 (:eusa_clap: :eusa_clap:) heb ik zo'n nieuw mooi rood dingetje van het type nummer 8207 kunnen aanschaffen voor € 57,- inc de btw, exclusief 5 euro verzendkosten.

Nu even wachten tot de MSD binnen is en dan kan ik alles netjes inbouwen.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

Teddy81

Lekker hoor, alles nieuw nu dus! ;D ;D ;D

cas

Wow! dat is een nette prijs zeg  :o  durf niet te kijken, maar geloof dat ik er toch wel bijna het dubbele voor heb betaald  :(
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Ludo

En het kan voor een nóg lagere prijs.  :P
Maar vergelijken met Bosch gaat nergens over, hier zit immers geen vooronstekingsmodule (of hoe dat ding mag heten) bij.
Je koopt dus maar de helft.
Welk verschil dat maakt, moet je maar eens aan Tom bij ET vragen.  ;D

jrkalf

Citaat van: Ludo op 20-06-2011 18:45:38
En het kan voor een nóg lagere prijs.  :P
Maar vergelijken met Bosch gaat nergens over, hier zit immers geen vooronstekingsmodule (of hoe dat ding mag heten) bij.
Je koopt dus maar de helft.
Welk verschil dat maakt, moet je maar eens aan Tom bij ET vragen.  ;D
Je bedoelt de voorontstekingsmodule die je van de oude bosch bobine kan doorlussen op de MSD?
shRek is verkocht!
---

Ludo

Precies.
Zonder die ook mee te vervangen, heeft een andere bobine weinig zin.

jrkalf

Citaat van: Ludo op 20-06-2011 19:36:23
Precies.
Zonder die ook mee te vervangen, heeft een andere bobine weinig zin.

http://www.850turbo.be/temp/Bosch-voorontsteking.jpg
Daar heb je mogelijk een puntje.. Nu heb ik een wat jongere liggen, dus dat is allicht wat beter. Maar even zonder gekheid. Waar zit de slijtage in dit kleine onderdeel? Ik kan de slijtage slag in de bobine best begrijpen, maar die in de voorontsteking niet geheel. Het geheel lijkt me redelijk slijtvast.
shRek is verkocht!
---

Ludo

Geen idee Jelle, zo slim ben ik niet.  ;D
Het komt wel veel vaker voor dan je denkt, als oorzaak van een probleem.
Ik wil ze niet de kost geven, degene die eerst lmm, tcv, verschillende keren bougies en kabels, nokkenassensor etc.... vervangen hebben, waar de uiteindelijke oplossing toch enkel dit prulletje was.
Als je een jonge hebt liggen, zou ik zeker die gebruiken, en die 15 jaar oude de prullenbak in.

jrkalf

Citaat van: Ludo op 20-06-2011 20:48:23
Nu val ik van m'n geloof....
shRek is verkocht!
---

Ludo

Citaat van: jrkalf op 20-06-2011 21:00:22
Citaat van: Ludo op 20-06-2011 20:48:23
Nu val ik van m'n geloof....

Dat kan niet, want je was niet gelovig.
;D

hanss850

He arie (jelle) ;D
wanneer ga jij weer eens foto's plaatsen
Ik grijze Land Rover defender 90, Wij V70 2.5T AWD

jrkalf

Zodra er een fotowaardig moment heeft plaatsgevonden. Ik heb nog wel ergens een foto geschoten door ene Hanss850. Iets met een kromme puntbektang die tussen de radiatorfan en het inlaatspruitstuk zwierf.. naar beste gok voor zo'n 5000km.
shRek is verkocht!
---