shRek! Oud lijf, jong hartje

Gestart door jrkalf, 08-04-2010 19:09:22

Vorige topic - Volgende topic

jrkalf

Uiteraard komt dan nog verhaal 2 van de dag, ik sleep zo'n set niet voor niets van de achterbak richting de tuin, richting de woonkamer. Zoals jullie zien heeft het setje wat liefde nodig en dat heeft het zeker gekregen.

Zoals je kan zien heeft het setje niet te weinig liefde gekend, deze hoofdsteun ziet er nog niet zo slecht uit... maar het kan beter. Ik heb besloten het geheel te cleanen en daarna van een nieuw verflaagje te voorzien. Hij is vrijwel gelijk aan de originele kleur, maar wijkt net een tikkeltje af. Ik moet zeggen dat ik hem er frisser uit vind zien:

Originele kleurtje:

Eerste kleine laagje, inclusief een stukje vergeten en nog een spoortje nattigheid:

Dan even naar het uiteindelijke plaatje:

Zitting en hoofdsteun van de achterbank zijn gedaan, de hoofdsteun van het middenstuk is gedaan, alleen de armleuning/kinderzit nog niet. Deze worden even los gedaan zodra ik de zitting er uit heb geschroefd.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

Ludo

Dat ziet er wel netjes uit.  :D
In de bestuurdersstoel komt een nieuw stukje leer?.

cas

Zo dan!  :o  dat ziet er netjes fris uit die kleur !
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

jrkalf

Citaat van: Ludo op 20-02-2011 20:13:35
Dat ziet er wel netjes uit.  :D
In de bestuurdersstoel komt een nieuw stukje leer?.
Nee Ludo, die bestuurdersstoel is nog helemaal gaaf, lastig te zien op de foto, maar het is puur verf slijtage en misschien een hint van leer schuren. Dat is met een schuurpapiertje zo bijgewerkt naar helemaal glad.

Mijn bestuurdersstoel daarentegen die nu in m'n auto zit: STUK, dus die wang zou geheel vervangen moeten worden inclusief het alcantara deel, omdat ik daar 4 gaten in heb zitten.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

rogerV701998

Mooi interieur. Zal goed staan in de auto.

jrkalf

Let wel, deze foto's zijn nog een work-in-progress. Er zit nog geen crème laag overheen, dit is puur de verflaag die je op de foto's ziet.

Wat ik geheel vergeet neer te zetten: Ik heb de reiniger/ontvetter, verf en crème gekocht bij "de Leerlooier" in Den Haag. Klein beetje sluikreclame: http://www.leerlooier.nl/

Verder heb ik de stoelen dus eerst even door de speciale reiniger/ontvetter gehaald. Toen het zaakje droog was heb ik alles netjes geverfd middels het gebruik van een simpel lak rollertje (ja, gewoon een gladde lak roller bij de Praxis vandaan!). Als je het opbrengt lijkt het enorm te bobbelen/schuimen, maar dat is met een minuutje glad getrokken. Daarna droogt de verf helemaal glad in binnen 30 minuten.

Na 24 uur zal ik alles even netjes in de crème zetten en nog een foto maken.
shRek is verkocht!
---

Vulk

Das mooi! Heb je een automaat of handbak trouwens (ivm die middentunnel).

jrkalf

Citaat van: Vulk op 20-02-2011 20:28:28
Das mooi! Heb je een automaat of handbak trouwens (ivm die middentunnel).
Ik heb zelf een automaat, maar mijn middentunnel is net zo goed als deze. Dus deze heb ik "over"; Als in: het gaat in de opslag en ik heb er geen bestemming voor.
Ik ga het middenstuk van het dashboard even vergelijken met wat ik heb en beslis dan ook nog over die eenheid. De knopjes komen wel op het forum terecht, maar de kabelboom houd ik netjes bij het dashboard en middenconsole... dus wie weet komt het nog een keertje in de forum aanbieding.

Sowieso komt er een bijrijders stoel en bank beschikbaar binnenkort. De bestuurdersstoel hoes, daar heb ik al plannen voor.
shRek is verkocht!
---

The Demon

Citaat van: jrkalf op 20-02-2011 19:57:11
Wat nog niet op de foto staat zijn de deurpanelen zelf. Die krijg ik binnenkort nog een keertje nageleverd. Via een forum transport (gaat er nog iemand vanuit Nijmegen/Elst richting Den Haag?) of nog een keertje langs met de auto.
Misschien kan ik volgende week wat voor je betekenen.
Ik zit op woensdag met de vrachtwaggel in Wijchen dus een klein ommetje naar nijmegen moet kunnen, kom ik het op de terugweg gewoon bij je afleveren.
Komende week gaat niet lukken want ik ga woensdag naar Italië en kom maandag weer terug.
Laat maar even weten.

Groet,
The Demon.

jrkalf

Citaat van: The Demon op 20-02-2011 20:53:30
Wat nog niet op de foto staat zijn de deurpanelen zelf. Die krijg ik binnenkort nog een keertje nageleverd. Via een forum transport (gaat er nog iemand vanuit Nijmegen/Elst richting Den Haag?) of nog een keertje langs met de auto.
Ik zit op woensdag met de vrachtwaggel in Wijchen dus een klein ommetje naar nijmegen moet kunnen, kom ik het op de terugweg gewoon bij je afleveren.
Komende week gaat niet lukken want ik ga woensdag naar Italië en kom maandag weer terug.
Laat maar even weten.

Groet,
The Demon.
Demon, Dat klinkt zeer aantrekkelijk. Dan moet ik de beste man even bellen en kijken of het hem ook gaat lukken. Ik zou hem even een paar dagen van te voren bellen dat hij ze er af moest halen zodat ze klaar staan.

Dat ze wat langer op transport zijn, dat maakt ook niet uit. Dat ze zo snel al met een forum transport mee kunnen is al helemaal geweldig!
shRek is verkocht!
---

elianmars

Citaat van: jrkalf op 20-02-2011 19:15:25
Begin van het verhaal... (ik ben nog bezig met foto's uitzoeken en op formaat converteren):
http://boom.kalf.org/images/auto/T-5R/2011-02-20-Interieur_T-5R/_MG_9285_web.jpg

Tot zo, na de break.. graag eerste reacties en een koffie pauze ;D

Leuke foto!  ;D

The Demon

Citaat van: jrkalf op 20-02-2011 21:21:12
Laat maar even weten.

Groet,
The Demon.
Demon, Dat klinkt zeer aantrekkelijk. Dan moet ik de beste man even bellen en kijken of het hem ook gaat lukken. Ik zou hem even een paar dagen van te voren bellen dat hij ze er af moest halen zodat ze klaar staan.

Dat ze wat langer op transport zijn, dat maakt ook niet uit. Dat ze zo snel al met een forum transport mee kunnen is al helemaal geweldig!
Hij heeft anderhalve week om ze eruit te halen, dat moet toch lukken?

Groet,
The Demon.

jrkalf

Citaat van: The Demon op 20-02-2011 21:45:32
Laat maar even weten.

Groet,
The Demon.

Groet,
The Demon.
Lijkt me ook. Ik bel morgen gelijk even.
shRek is verkocht!
---

The Demon

Citaat van: jrkalf op 20-02-2011 21:54:01
Citaat van: The Demon op 20-02-2011 21:45:32
Laat maar even weten.

Groet,
The Demon.

Groet,
The Demon.
Lijkt me ook. Ik bel morgen gelijk even.
Stuur adres gegevens en dergelijke maar via PB, dan komt het wel goed.

Groet,
The Demon.

)()()sT

Goed bezig!!
Heb je nou dus ook 2 T-5R dashboard's?
Als ik die 850 rijdend krijg wil ik evt. ook zo'n dash met donkere deurpanelen  :eusa_angel: :D