raamrubbers

Gestart door T5R_Yoh, 08-04-2010 21:59:41

Vorige topic - Volgende topic

arjen850

Citaat van: Dirk342 op 13-04-2010 09:17:03
Citaat van: -D©©©L- op 11-04-2010 23:46:36
Citaat van: Turbo-Geek op 11-04-2010 23:40:31
Citaat van: arjen850 op 11-04-2010 22:38:21
dat van die motor is natuurlijk speculatief ;),maar ik denk dat de meeste onder ons dan zouden gaan voor een gebruikte motor..
En valt het dan ook onder de cathegorie "oude meuk"?
Wat ik wil aangeven is dat de onderdelen op de sloop niet altijd oude meuk zijn.. hoe vaak gebeurd het niet dat iemand veel aan zijn of haar wagen vervangt en hem dan in de puinpoeier rijdt? op dat moment zijn er veel goede onderdelen verkrijgbaar(ook al zijn ze gebruikt)..

Als je mans genoeg bent om naar de sloop te gaan en zelf aan het demonteren slaat,ben je m.i.z. ook in staat vast te stellen hoe de staat van het desbetreffende onderdeel is..
Ik gebruik bij mijn eigen R een aantal oude rubbers weer,maakt dat dan dat de auto in elkaar is gezet met oude meuk?

Gr Arjen ;)

Als je een 15 jaar oude auto stript en helemaal laat spuiten (en dat zeer kundig doet !) dan snap ik NIET dat je geen nieuwe rubbers koopt.
Op het hele spuit geintje zijn die bedragen peanuts en nieuwe rubbers zijn gewoon strakker, mooier zwart en maken het net af.
Als je een poetsbeurt doet en een bumpertje laat spuiten dan snap ik gebruikte rubbers maar bij een complete 'Overhaul' dan vind ik dat verkeerde zuinigheid, maar iedereen moet doen wat hun goed dunkt.

Als je 4 goede in nieuwstaat gebruikt kan vinden ? waarom niet. Zolang ze recht zijn en niet gescheurd, is het gewoon een kwestie van schoonmaken.
+ 1.  Is eigenlijk ook alles mee gezegd !

mee eens ;)

Ludo

Citaat van: arjen850 op 13-04-2010 21:30:02
Als je 4 goede in nieuwstaat gebruikt kan vinden ? waarom niet. Zolang ze recht zijn en niet gescheurd, is het gewoon een kwestie van schoonmaken.

mee eens ;)

yeah wright.
Een 15 jaar oude ketel gaat pas over de toog voor meer dan de hoofdprijs.
Een goed/in nieuwstaat rubberen stripje zal dan voor een prikje weggaan.
Dan nog, vind het eerst maar eens...

Tot zolang: - 1.  ;D

arjen850

Citaat van: Ludo op 13-04-2010 21:41:41
Citaat van: arjen850 op 13-04-2010 21:30:02

mee eens ;)

yeah wright.
Een 15 jaar oude ketel gaat pas over de toog voor meer dan de hoofdprijs.
Een goed/in nieuwstaat rubberen stripje zal dan voor een prikje weggaan.
Dan nog, vind het eerst maar eens...

Tot zolang: - 1.  ;D

Eigenwijs is ook wijs :eusa_clap: ;D

Turbo-Geek

Citaat van: arjen850 op 12-04-2010 21:17:58
Citaat van: Turbo-Geek op 11-04-2010 23:40:31
Citaat van: arjen850 op 11-04-2010 22:38:21
dat van die motor is natuurlijk speculatief ;),maar ik denk dat de meeste onder ons dan zouden gaan voor een gebruikte motor..
En valt het dan ook onder de cathegorie "oude meuk"?
Wat ik wil aangeven is dat de onderdelen op de sloop niet altijd oude meuk zijn.. hoe vaak gebeurd het niet dat iemand veel aan zijn of haar wagen vervangt en hem dan in de puinpoeier rijdt? op dat moment zijn er veel goede onderdelen verkrijgbaar(ook al zijn ze gebruikt)..

Als je mans genoeg bent om naar de sloop te gaan en zelf aan het demonteren slaat,ben je m.i.z. ook in staat vast te stellen hoe de staat van het desbetreffende onderdeel is..
Ik gebruik bij mijn eigen R een aantal oude rubbers weer,maakt dat dan dat de auto in elkaar is gezet met oude meuk?

Gr Arjen ;)

Als je een 15 jaar oude auto stript en helemaal laat spuiten (en dat zeer kundig doet !) dan snap ik NIET dat je geen nieuwe rubbers koopt.
Op het hele spuit geintje zijn die bedragen peanuts en nieuwe rubbers zijn gewoon strakker, mooier zwart en maken het net af.
Als je een poetsbeurt doet en een bumpertje laat spuiten dan snap ik gebruikte rubbers maar bij een complete 'Overhaul' dan vind ik dat verkeerde zuinigheid, maar iedereen moet doen wat hun goed dunkt.

Wat is dat nou voor reactie Turbo Geek? ik zet er toch ook geen andere motor in omdat ik veel geld aan het spuiten uitgeef?
Auto laten spuiten,nieuwe bumpers zowel voor als achter, nieuw bovendek voor bumper,nieuw voorscherm,aantal rubbers nieuw die ik niet kan hergebruiken omdat ze geplakt zaten.stickers,bevesstigingsklipjes interieur laten doen,velgen richten en poeder coaten,aantal kunststof delen nieuw.. en dan vind jij dat de laatste rubbers hem het niet doen? ga ALLE rubbers eens nieuw kopen..
En ik zou toch denken dat jij wel weet hoe je de HELE doch oudere rubbers weer in nieuwstaat krijgt alvorens je ze monteert?
Gelukkig mag ik doen wat mij goed dunkt :eusa_whistle: ;) ;D

Helemaal waar, het is jouw auto.
En toch blijf ik van mening dat ik dit soort rubbers dan gewoon nieuw zou halen (die zijn relatief goedkoop) omdat je dan zeker weten weer 15 jaar verder kunt en die rubbers dan allemaal gelijk zijn. Kan me voorstellen dat bepaalde zaken zoals een schuifdakrubber dat belachelijk geprijst is en mits in goede staat dan is hergebruik een goede overweging maar 100 euro bezuinigen op die 4 raam rubbers snap ik niet, zeker niet op een complete paintjob zoals je dat nu doet.
Het zijn gewoon afwegingen die je maakt en die kosten geld.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

arjen850

Weet je Sergio? Ik wil mijn auto straks (voor dat zover mogelijk is voor een 15 jaar oude auto) In mijn ogen perfect hebben,dat betekend ook dat als de rubbers in mijn opini afgekeurd worden ik zeker niet 100 euro zou bezuinigen omdat dan te duur is op het hele project..
Voorbeeld: ik wou op mijn nieuwe voorspoiler het oude bovendek weer gebruiken.. ziet er prima uit niet verkleurd alleen 1 veegje op de rechter hoek..
Dat begon me al dwars te zitten en dus heb ik bij de dealer een nieuw bovendek gekocht..( ik denk dat je weet wat dat kost) maar dat was omdat hij in mijn ogen niet goed genoeg was..
Die Raamrubbers van mij zijn gewoon in perfecte staat,geloof me kheb ze echt wel onderzocht..
En om nou delen te gaan vervangen die gewoon niet aan vervanging toe zijn vind ik te ver gaan..
Waar moet je dan stoppen? dan zijn er veel meer dingen die je kunt gaan vervangen..
Het gaat mij dus niet om die laatste honderd euro..Hoop dat je me nu beter begrijpt? ;D
Heb trouwens het dakrubber ook nieuw gekocht,daar word je even niet vrolijk van ;)

Turbo-Geek

Citaat van: arjen850 op 14-04-2010 19:14:48
Weet je Sergio? Ik wil mijn auto straks (voor dat zover mogelijk is voor een 15 jaar oude auto) In mijn ogen perfect hebben,dat betekend ook dat als de rubbers in mijn opini afgekeurd worden ik zeker niet 100 euro zou bezuinigen omdat dan te duur is op het hele project..
Voorbeeld: ik wou op mijn nieuwe voorspoiler het oude bovendek weer gebruiken.. ziet er prima uit niet verkleurd alleen 1 veegje op de rechter hoek..
Dat begon me al dwars te zitten en dus heb ik bij de dealer een nieuw bovendek gekocht..( ik denk dat je weet wat dat kost) maar dat was omdat hij in mijn ogen niet goed genoeg was..
Die Raamrubbers van mij zijn gewoon in perfecte staat,geloof me kheb ze echt wel onderzocht..
En om nou delen te gaan vervangen die gewoon niet aan vervanging toe zijn vind ik te ver gaan..
Waar moet je dan stoppen? dan zijn er veel meer dingen die je kunt gaan vervangen..
Het gaat mij dus niet om die laatste honderd euro..Hoop dat je me nu beter begrijpt? ;D
Heb trouwens het dakrubber ook nieuw gekocht,daar word je even niet vrolijk van ;)

Duidelijk.
Dat dakrubber was ik voor gewaarschuwd ... Geen idee wat hij kost maar ik hoorde dat je ervan schrikt.
  The things you own end up Owning you !

Freakybaby

TG gaat zijn vloerbedekking ook niet schoonmaken maar gewoon vervangen...
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Mr Rens

Dit topic lezende maar ff een paar nieuwe deurrubbers besteld bij Volvo, nou ik snap heel goed waarom mensen naar de sloop gaan; vier likkers a 45 euro stuk. Deurrubbers vóór 45 euro stuk, deurrubbers achter 115 euro stuk, om nog maar te zijgen over de kosten van de sponningrubbers.

Maar wel alles origineel Volvo....
B5234T5 Walbro 255lph 395cc injectoren 18T turbo Ferrita 3'' Downpipe met racecat S60R exhaust manifold 3'' JT SuperFlow catback 1 demper 70mm Aluminium Intercooler Reversed Intercooler Piping. HKS SSQV Dumpvalve IPD buizenset HPI Performance Inductie Kit 302mm remmen 960 Gasklephuis GLT Nokkenassen 850 R Clutch Apex verlaagd Rica tuned 330PK 450nm