Uitbouw toekomstig huis

Gestart door FRANQ, 13-04-2010 10:35:04

Vorige topic - Volgende topic

FRANQ

Citaat van: hvdmountain op 13-04-2010 12:41:07
Inderdaad een ontzettend gaaf huis! Alleen de stijl van de keuken vindt ik niet echt bij de stijl van de rest van het huis passen.

Komt mooi uit, de keuken gaat er geheel uit en er komt een nieuwe in.
Of bedoel je de uitbouw?

Daarvan denk ik dat als hij opnieuw bepleisterd word, en de dakrand vervangen word voor een lijst in de kleur van de dakrand van het huis zelf, dat het al een hele verbetering is.

@ volvomafia
Tegels in de gang zijn foeilelijk maar inderdaad erg gaaf in zo'n huis. Ik zou die ook zeer zeker laten liggen.

mvg
frank
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

hvdmountain

Citaat van: FRANQ op 13-04-2010 12:47:54
Citaat van: hvdmountain op 13-04-2010 12:41:07
Inderdaad een ontzettend gaaf huis! Alleen de stijl van de keuken vindt ik niet echt bij de stijl van de rest van het huis passen.

Komt mooi uit, de keuken gaat er geheel uit en er komt een nieuwe in.
Of bedoel je de uitbouw?

Daarvan denk ik dat als hij opnieuw bepleisterd word, en de dakrand vervangen word voor een lijst in de kleur van de dakrand van het huis zelf, dat het al een hele verbetering is.

mvg
frank
Nee, bedoel inderdaad de keuken zelf. Ik denk inderdaad dat de uitbouw een heel ander aanzien krijgt als je die flink onder handen neemt.

V70R-obert

Heel sfeervol huis op de foto's. Je perceel is 230m² en je woonoppervlakte is 100m². Als de gemeente Hoofddorp in dit gebied het 50/50 beleid voert dan mag je nog 15m2 aanbouwen. (helft van perceel maximaal bebouwen) De achtergevel is wit pleisterwerk. Om je ellende te besparen zou ik zeker het huis bouwtechnisch laten keuren. Vaker zien we gevels met pleisterwerk terwijl andere gevels en de buitenbladen gewoon steens zijn. Door de aanbouw die aan de achtergevel vastzit kan het zijn dat de gevel ging trekken. Er komen dan scheuren in de voegen en vervelender, door de stenen. Pleisterwerk is dan camouflage voor deze scheuren. Kijk goed naar alle gevels als er ook scheurvorming is. De funderingen uit die tijd werden niet of nauwelijks berekend. De aannemer moest dus gokken of de fundering het huis tot in lengte van jaren goed kon dragen. Vaak deden ze dit te goed en soms ook door verandering van bodemgesteldheid (zakken grondwater) iets minder. Je weet dat je met een oud huis altijd aan de klus bent? Zet je Volvo maar alvast op Marktplaats ;)

FRANQ

Citaat van: V70R-obert op 13-04-2010 13:34:04
Heel sfeervol huis op de foto's. Je perceel is 230m² en je woonoppervlakte is 100m². Als de gemeente Hoofddorp in dit gebied het 50/50 beleid voert dan mag je nog 15m2 aanbouwen. (helft van perceel maximaal bebouwen) De achtergevel is wit pleisterwerk. Om je ellende te besparen zou ik zeker het huis bouwtechnisch laten keuren. Vaker zien we gevels met pleisterwerk terwijl andere gevels en de buitenbladen gewoon steens zijn. Door de aanbouw die aan de achtergevel vastzit kan het zijn dat de gevel ging trekken. Er komen dan scheuren in de voegen en vervelender, door de stenen. Pleisterwerk is dan camouflage voor deze scheuren. Kijk goed naar alle gevels als er ook scheurvorming is. De funderingen uit die tijd werden niet of nauwelijks berekend. De aannemer moest dus gokken of de fundering het huis tot in lengte van jaren goed kon dragen. Vaak deden ze dit te goed en soms ook door verandering van bodemgesteldheid (zakken grondwater) iets minder. Je weet dat je met een oud huis altijd aan de klus bent? Zet je Volvo maar alvast op Marktplaats ;)

Heb eea nagezocht wat mijn vader nog had liggen van zijn uitbouw(in een andere wijk van Hoofddorp).
Wat betreft mijn huidige thuis (bij paps en mams):
Er is een 2/3 of 1/3 (ik vond niet duidelijk in welk opzicht 1/3) beleid. ivm het bestemmingsplan agrarisch is (staan al ruim 30 jaar huizen,maargoed)
Dwz je mag in het slechtste geval 1/3 bebouwen (voor 75% zeker 2/3, als ik verderop in de straat kijk).
Het gaat dan over het grondoppervlak. Verder word de dakhoek, goothoogte en nokhoogte gemeld.

Huizen van 160m2 op 130m2 grond is in h'dorp geen zeldzaamheid. dit is gewoon te verklaren aan meerdere etages.

Maar ik zal na dinsdag eens gaan informeren bij de gemeente en makelaar.
Dinsdag bekijken we het nog eens met mijn ouders en zal ik alle kritiekpunten extra goed bekijken. Heb zelf enigszins bouwtechnisch inzicht, maar als dinsdag positief uitpakt laat ik een onderzoek uitvoeren. Hoop dat daarbij ook fundering/palen onderzocht kan worden.

@Robert
Volvo op mp? Eerst de peugeot van me meissie, daarna zien we wel verder.

mvg
frank
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

Fritzie

...ik zou ook wel een uitbouw aan mijn huis willen.....maar ja, ik rij nou eenmaal een V70...dusss..... :eusa_doh: