Automaat wil niet meer schakelen van 1 naar 2 ( of in ieder geval te laat)

Gestart door arjenT5R, 22-04-2010 15:24:51

Vorige topic - Volgende topic

arjenT5R

Citaat van: Ludo op 22-04-2010 22:40:40
Citaat van: darius op 22-04-2010 22:25:11
Ik heb ook nog geen technisch datasheet ofzo van die olie gezien. Weet dat Arjen die olie gehaald heeft bij een zaak waar ze wel echt gezocht hebben of het geschikt was.

Dat bedoel ik dus.
Alle Dexron III is wel geschikt voor de AW50-42, maar is daarom niet allemaal goed, Dexron III is nl een ruim begrip.  ;)

Ludo ik ben niet zo thuis in die oliën ik ga naar de automaterialen winkel en vraag wat er in moet
en dan komen ze met een busje olie  ;D

Uit jou antwoorden kan ik opmaken dat jij het precies weet te vertellen dus als je nog suggesties hebt
over welke olie ik er in moet gooien dan hoor ik het graag  :D
Citaat van: Dirk342 op 22-04-2010 22:45:37
Helemaal mee eens, maar juist daarom zou ik die Spierings eens bellen.  Dan heb je a) specificaties en b) prijs voor grotere hoeveelheden.  Dna pas weet je iets.  De Dexron III waar ik het over had heb ik al in diverse bakken gebruikt (nog niet in mijn eigen auto, omdat die nog niet vervangen hoeft te worden), geen Volvobakken dus maar wel gewoon naar tevredenheid.  Geen gezeur mee.

Thnx Dirk  :eusa_dance:
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Ludo

Citaat van: arjenT5R op 23-04-2010 18:16:48
Ludo ik ben niet zo thuis in die oliën ik ga naar de automaterialen winkel en vraag wat er in moet
en dan komen ze met een busje olie  ;D 

Ja logisch, maar heeft de automaterialenhandel ook verstand van de verschillende olie soorten?.
Daarbij komt nog eens, dat jij je auto niet als standaard mag zien.
M.a.w. je gebruikt hem 'beter/anders' dan de doorsnee huisvader.

Citaat van: arjenT5R op 23-04-2010 18:16:48
Uit jou antwoorden kan ik opmaken dat jij het precies weet te vertellen dus als je nog suggesties hebt
over welke olie ik er in moet gooien dan hoor ik het graag  :D

De waarheid heb ik niet in pacht, maar door bak problemen heb ik me wel een keer verdiept in écht goeie olie.
Wat je ook vaker tegenkomt na een olieflush, is dat er verkeerde olie word gebruikt/gemengd.
Een bak waar minerale olie in zit, en ververst word door een synthetische, kan je er geheid zeker van zijn dat je op korte termijn al problemen krijgt, ook al voldoen ze beide aan dezelfde Dexron specificatie.
Zoals ik al zei, Dexron is een zeer ruim begrip.
Een volledige bakspoeling is eigenlijk de énige manier als je niet weet welke olie in de bak zit.

Wat betreft de olie, het belangrijkste gegeven in olie specificaties is de viscositeitsindex.
Hoe hoger die is, hoe minder de eigenschappen van olie veranderen door (hoge) bedrijfstemperaturen.

Als ik een advies mag geven  :eusa_dance: , bak spoelen met bv Lubegard transmission flush, en vervolgens Shell Donax TX erin.
Deze volsynthetische olie heeft een hoge viscositeitsindex, en uit ervaringen is gebleken dat die na 30.000km nog een mooie heldere kleur heeft,  i.p.v. bruin of zwart.