HELP airco word wel koud onder de kap maar NIET in de auto

Gestart door 850estatetdi, 24-04-2010 22:23:16

Vorige topic - Volgende topic

850estatetdi

hallo allemaal,

ik heb een in mijn ogen vreemd probleem.
de airco pomp draait en de leidingen onder de motorkap worden ook koud en dan vooral dat soort blokje waar beide leidingen in gaan dat blokje zit zeg maar net voor dat het de auto binnen gaat.
maar binnen in de auto word het niet koud heb een digitale ecc er in zitten die staat dan gewoon op lo aan weerskanten.
heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

alvast bedankt

barry

850estatetdi

ik hoop hem toch eigelijk wel goed te krijgen gezien het weer nu toch wel zo is dat je hem wel wil gebruiken

Turbo-Geek

Helaas is dat niet het sterkste punt van de 850/V70 series en kan het aan van alles liggen.
Ieder voorjaar weer zijn er veel eigenaren die onaangenaam verrast worden door dit probleem 'kindje'.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

850estatetdi

Citaat van: Turbo-Geek op 24-04-2010 23:01:58
Helaas is dat niet het sterkste punt van de 850/V70 series en kan het aan van alles liggen.
Ieder voorjaar weer zijn er veel eigenaren die onaangenaam verrast worden door dit probleem 'kindje'.

dat is minder mooi nieuws ik had de hoop dat het iets standaards zou zijn.

Turbo-Geek

Ja het kan een 'standaard' probleem zijn, zoals bijv. de extreem veel voorkomende lekke verdamper.
Ansich geen raketwetenschap maar wel enorm veel werk mbt het vervangen en dus een duur grapje als het laat doen.
In combinatie met een nieuwe accumulator en orifice (een must bij zo'n klus) en het vacumeren en vullen gaat al snel richting de 800-1000 euro afhankelijk van waar je het laat doen.

thuur

Zo te lezen heb je een Deltamil ECC. Prijs jezelf gelukkig want die zijn tig keer beter dan het spul wat Volvo in de fabriek erin heeft gestopt.

Wellicht blijft een kachelmotortje hangen waardoor er altijd warme lucht bij komt..

Verse-lucht schuif staat dicht neem ik aan?

Gr ;)

850estatetdi

Citaat van: thuur op 24-04-2010 23:45:36
Zo te lezen heb je een Deltamil ECC. Prijs jezelf gelukkig want die zijn tig keer beter dan het spul wat Volvo in de fabriek erin heeft gestopt.

Wellicht blijft een kachelmotortje hangen waardoor er altijd warme lucht bij komt..

Verse-lucht schuif staat dicht neem ik aan?

Gr ;)
ja de verse lucht schuif staat dicht de kachelmotor draai gewoon(of zit er een extra voor de airco) en heb hem dan ok de midden rosters staan.
de airco is af gevult en de aircopomp draait gewoon.
het is net of de koude lucht niet naar binnen komt want de airco leiding onder de motorkap word wel koud en er zit zo blokje waar beide leidingen beide leidingen samen door heen naar binnen de auto zelf in zeg maar en daar het ik het ijs/sneeuw rond om heen zitten

thuur

Als je hem van warm naar koud zet, hoor je dan een licht zoemend geluid en een klep vanonder het dashboard?

Gr :eusa_think:

850estatetdi

Citaat van: thuur op 25-04-2010 10:43:04
Als je hem van warm naar koud zet, hoor je dan een licht zoemend geluid en een klep vanonder het dashboard?

Gr :eusa_think:

ik zal nu gelijk ff kijken maar volgens mij niet

850estatetdi

als ik hem van warm naar koud zet hoor ik wel iets zoemen en bewegen ergens onder me dashboard vandaan.
ik heb ff een foto gemaakt van dat blokje en van de binnen paneel.

dat blokje waar de pijltjes bij staan word als ik de airco net aan zet ook gelijk goed koud en na een tijdje aan gestaan te hebben zit er ook sneeuw ijs op

Turbo-Geek

Dan denk ik dat het warmtewissel systeem niet werkt, maw de lucht wordt niet langs het koude element geblazen, in dit geval de verdamper die ook ijskoud zou moeten zijn.
Als deze lek zou zijn dan verliest het systeem koudemiddel en zouden de leidingen ook niet ijskoud worden.
Denk dus dat je het bij kleppen (die luchtstroom bepalen) zal moeten zoeken.

850estatetdi

Het is wel zo zet ik de kachel op 32 graden dan word die ook echt goed warm, zet ik hem dan terug naar lo (16) graden dan word de lucht ook wel fris maar niet airco koud het is dus niet zo dat die warmelucht blijft geven.
waar zouden die klepen moeten zitten.
heb helaas geen vadis meer

thuur

Als je de 2 panelen onder het dashboard wegneemt zie je in het midden een groot wit huis, het kachelhuis. Daar zitten zwarte blokjes op met stekkers, dat zijn de motortjes voor de kleppen.

Gr ;)

850estatetdi

ik heb bij de voeten aan weerskanten die paellen er uit gehaalt en als ik dan de kachel van warm naar koud zet met de airco aan dan gaat er wel iets van een klep om aan de bestuurderskant

850estatetdi

Citaat van: thuur op 25-04-2010 11:41:05
Als je de 2 panelen onder het dashboard wegneemt zie je in het midden een groot wit huis, het kachelhuis. Daar zitten zwarte blokjes op met stekkers, dat zijn de motortjes voor de kleppen.

Gr ;)
die hoor ik dus wel brommen zijn die los te halen dat ik met de hand de kleppen is om kan zetten en kijken wat er dan gebeurd?